امام جمعه موقت اردکان:

اگر بخواهیم تحریم‌ها را بی اثر کنیم باید از کالای ایرانی حمایت کنیم

امام جمعه موقت اردکانبا اشاره به نقش مردم در مورد خرید تولیدات داخلی گفت: اگر بخواهیم تحریم‌ها را بی اثر کنیم باید از کالای ایرانی حمایت کنیم.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۶۳
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی محیطی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه و سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه گفت: تقوا یعنی مطیع خداوند بودن و تقوا آثار بسیار مهمی در زندگی دنیا و آخرت انسان دارد.
وی با اشاره به روایاتی به بیان گوشه‌ای از گناهان زبان پرداخت و بر مواظبت انسان در کلام و زبان خود تأکید کرد و اظهار داشت: هرچند زبان عضو کوچکی است، اما گناهان بزرگی از آن سر می‌زند. فضای برخی از خانواده‌ها بخاطر نیش زبان و کنایه‌ها مانند جهنم است و بسیاری از اختلافات خانوادگی و طلاق‌ها با کنترل زبان کاهش پیدا می‌کند.
امام جمعه موقت اردکان در خطبه دوم به نامگذاری سال جدید به نام سال حمایت از کالای ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب برای تحقق این شعار بر سه نکته تأکید کرده اند که اگر این توصیه‌ها و وظایف را باهم انجام دهیم به نتیجه مطلوب خواهیم رسید. اولین نکته اینکه دولت جمهوری اسلامی وظیفه دارد که با قاچاق کالا و واردات بی رویه اجناس خارجی مقابله کند و از تولید ملی حمایت کرده و زمینه صادرات آن را نیز فراهم نماید. واردات و قاچاق کالا موجب می‌شود که اقتصاد و تولید ملی ضربه بخورد.
وی افزود: دومین وظیفه بر عهده تولیدکنندگان است که باید در افزایش کیفیت و رقابت پذیری محصولات خود نهایت جدیت را داشته باشند، زیرا سابقه تولیدکنندگان موفق نشان داده است که آن‌ها در شرایط واردات بی رویه کالا هنوز خریداران خود را در بازار‌های داخلی و خارجی حفظ کرده اند.
حجت الاسلام محیطی گفت: سومین مخاطب پیام مقام معظم رهبری مصرف کنندگان هستند. ما باید با خودمان عهد و پیمان ببندیم که اجناس و کالا‌هایی که مشابه داخلی دارد را استفاده کنیم و از کالای ایرانی خرید کنیم. باید در عمل از کالای ایرانی حمایت کنیم تا چرخه اقتصاد کشور رونق بیشتری داشته باشد. اگر بخواهیم چرخ صنایع و تولید ملی به حرکت در بیاید، اگر بخواهیم برای جوانان شغل ایجاد کنیم، اگر بخواهیم مانع واردات کالا‌های مصرفی بشویم، اگر بخواهیم مانع خروج ارز از کشور بشویم، اگر بخواهیم باعث کاهش بیکاری، فقر، طلاق و اعتیاد بشویم و اگر بخواهیم تحریم‌ها را بی اثر کنیم باید از کالای ایرانی خرید و حمایت کنیم.
وی در ادامه سخنان خود فرا رسیدن سالروز ولادت باسعادت حضرت علی (علیه السلام) و روز پدر را تبریک گفت و افزود: شخصیت آن حضرت در بردارنده جمیع خصائص و ویژگی‌های الهی و معنوی است. ائمه معصومین بهترین الگو برای جوانان هستند. باید پیرامون زندگی و شخصیت ائمه اطهار مطالعه دقیق داشته باشیم.
خطیب نماز جمعه اردکان ضمن گرامیداشت دوازدهم فروردین سالروز تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با رأی مردم گفت: مردم انقلابی ما در مورد نوع حکومت با بیش از ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رأی دادند. همه مسئولین و دست اندرکاران توجه داشته باشند که مردم ما به جمهوری اسلامی رأی دادند نه جمهوری و نه جمهوری دموکراتیک. امروز نیز مردم ما خواهان جمهوری اسلامی هستند و تا پای جان در رابطه با حفظ ارزش‌های اسلامی مقید و پایبند هستند.
وی با تسلیت سالروز وفات عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) به بیان گوشه‌هایی از فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و از عموم خواست که ضمن استفاده از طبیعت و تلاش برای حفاظت و نگهداری از آن، حرمت سالروز وفات حضرت زینب (سلام الله علیها) را نیز حفظ کنند.
تشکر از دست اندرکاران برگزاری مراسم معنوی اعتکاف که با استقبال پرشور مردم و بویژه جوانان روبرو شده است از دیگر مباحثی بود که امام جمعه موقت اردکان به آن پرداخت.
ارسال نظرات