آیت‌الله مدرسی:

همه از جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن غافلیم / از فرهنگ ریشه‌دار ایرانی و اسلامی فاصله گرفته‌ایم

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به ضرورت هوشیاری برای به شکست کشاندن نقشه‌های دشمن، گفت: متأسفانه همه از جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن غافلیم.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۶۱
|
۱۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۱
به گزارش حبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به دهم فروردین‌ماه سالروز قیام تاریخی مردم یزد در سال ۵۷، گفت: اکنون نزدیک به ۴۰ سال از آن حادثه گذشته است و ثمره خون این شهدای انقلاب اسلامی باقدرت هرچه‌تمام‌تر در حال پیشرفت و تکامل است.

وی افزود: اکنون به برکت انقلاب اسلامی، کشور با سرعت هرچه‌تمام‌تر در حال پیشرفت است و این مهم در سایه هدایت‌های امام راحل و سپس جانشین برحقش مقام معظم رهبری حاصل‌شده است. مردم در ۱۲ فرودین بارأی بالای ۹۸ درصدی خود مهر تأییدی بر جمهوری اسلامی زدند. هیچ انقلابی در طول تاریخ این‌چنین استمرار و پیشرفت نداشته است و ارزش‌های ثابت و مسلم آن از سوی رهبران آن حفظ شود.

امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ایام اعتکاف اظهار داشت: آداب و بایدونباید‌هایی که معتکفان در این ایام انجام می‌دهند همان آدابی است که حجاج در انجام مناسک دینی خود انجام می‌دهند و این نشان از اهمیت این ایام است.

مدرسی تأکید کرد: مقام معظم رهبری در آغاز سال مؤلفه‌هایی را برای تحقق شعار سال مطرح کردند که در راستای تحقق شعار سال باید برای انجام این الزامات تلاش کرد؛ چراکه تحقق شعار سال وابسته به این الزامات است. متأسفانه در جامعه کنونی ما بسیاری از خانواده‌ها مصرف‌زده شده‌اند و با تغییر مد خود را وفق می‌دهند که این به عینه فاصله گرفتن از فرهنگ کهن و ریشه‌دار زندگی ایرانی است.

عضو شورای مرکزی حوزه علمیه استان یزد تصریح کرد: اکنون تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی، رفاه‌طلبی افراطی است که در زندگی مردم رسوخ کرده است و این فرهنگ جدید جامعه و اقتصاد ما را در معرض خطرات شدیدی قرار داده است. تجمل‌گرایی مسئولین آفتی است که می‌تواند جامعه را از مسیر درست و صحیح خود خارج کرده و در ورطه مصرف‌گرایی افراطی بیندازد.

استاد حوزه علمیه یزد ادامه داد: اکنون جنگ اقتصادی علیه ملت ایران به راه افتاده است و ما از جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن علیه خود غافلیم. یکی از راه‌های اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور حمایت از کالای داخلی است و این مهم با دست توانای مردم و مسئولین قابل تحقق است.
ارسال نظرات