امام جمعه برازجان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: ترویج موسیقی و کنسرت در جامعه به بهانه ایجاد نشاط اجتماعی بر اساس احادیث و نظر بزرگان نه تنها شادی­ آور نیست بلکه مضرات جسمی و روحی فراوان در پی دارد.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۳۹
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام حسن مصلح با اشاره به برنامه ریزی طرح موسوم به نشاط اجتماعی از طرف برخی از مسئولین اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که در این طرح وجود دارد ترویج موسیقی و کنسرت در جامعه است که به این وسیله مردم را سرگرم و شادی و نشاط در جامعه ایجاد شود که این مسئله بدون توجّه به مسائل سیاسی از لحاظ دینی امری ناپسند است.
وی تصریح کرد: در احادیث و روایات ما ضررهای متعددی برای موسیقی ذکر شده است که از جمله مهم­ ترین آن­ ها می­ توان به ایجاد عدم تعادل و توازن بین اعصاب، بیماری امانی که نوعی جنون با درجات متعدد است، کوتاهی عمر، ضعف اعصاب، بیماری فشار خون، افسردگی و خمودگی، عامل فحشاء و جنایت، تضعیف و تضییع حس شنوایی، ضعف بینایی در حدّ نابینایی، از دست دادن نیروی فکر، بی ارادگی، سلب غیرت، مرگ ناگهانی، نفاق و دو رویی، بی برکتی در زندگی، قساوت قلب و اتلاف وقت اشاره کرد.
خطیب جمعه برازجان تأکید کرد: مراجع تقلید موسیقی حلال را موسیقی­ هایی می­ دانند که مناسب مجالس لهو و لعب و فساد نباشد که موسیقی­ هایی مثل موسیقی تشییع جنازه، موسیقی نظامی، طبل و سنج در این دسته قرار می­ گیرند امّا موسیقی­ هایی که مناسب مجالس لهو و لعب و فساد است موسیقی حرام محسوب می­ شود که بر این اساس موسیقی نی انبان که همراه با رقص است از مصادیق موسیقی حرام محسوب می­ شود و از سیره متشرعین به دور است.
حجت الاسلام مصلح خاطرنشان کرد: ما اگر می­ خواهیم جامعه و جونان ما دارای نشاط باشند لازم است زمینه فقر، تبعیض و بی­ عدالتی را از بین ببریم، زمینه ازدواج و اشتغال جوانان را فراهم کنیم، مسکن جوانان را تأمین کنیم، بر معنویّت جامعه بیفزاییم، از گرانی مایحتاج مردم جلوگیری نمائیم، ارزش و اعتبار پول ملی را بالا ببریم و از هم پاشیدگی خانواده­ ها جلوگیری نمائیم.
وی اذعان کرد: برگزاری این گونه برنامه­ ها و خرج چند ده میلیونی از بیت المال در شرایطی که مردم مشکلات معیشتی دارند تضییع و ظلم به بیت المال است، به وحدت و انسجام مردم آسیب می­ زند، فکر و ذهن مسئولین را از کارهای اساسی بازداشته و به حواشی مشغول می­ سازد و مشکلات اجتماعی، سیاسی و امنیّتی متعددی را به دنبال دارد.
وی با انتقاد از دادن مجوز برگزاری کنسرت در نقطه­ ای از دشتستان از سوی مسئولین استانی اظهار کرد: دادن مجوز برگزاری کنسرت برای خواننده­ ای که تاکنون در خارج از کشور برای ضدّ انقلاب موسیقی مبتذل اجرا می­ کرده و در سال روز شهادت امام حسن مجتبی (ع) نیز در سوئد موسیقی مبتذل اجرا کرده است و برای اجرای کنسرت در مرکز استان و در شیراز نیز مجوز به وی داده نشده است بدون هماهنگی با ادارات شهرستان ممکن است مشکلات امنیّتی را در پی داشته باشد که لازم است مسئولین مربوطه در این زمینه پاسخ­گو باشند.
امام جمعه برازجان تأکید کرد: ما و همه متدینین تاکنون در این زمینه خویشتن­ داری کرده­ ایم که امید است ان شاءالله با توجّه به تذکّرات و هشدارهایی که به مسئولین مربوطه در این زمینه داده شده است نسبت به لغو این کنسرت اقدام شود وگرنه لازم است کسانی که اصرار بر برگزاری این کنسرت دارند تبعات این اقدام را بپذیرند.
حجت الاسلام حسن مصلح ابراز کرد: جوانان مؤمن و انقلابی این شهرستان اجازه نمی­ دهند به بهانه جشن میلاد مولود کعبه، مجلس رقص، آواز و پای­ کوبی برپا شود چرا که این مجالس ربطی به اهل بیت علیهم السلام ندارد و روح امیرالمؤمنین علی (ع) نیز از چنین مجالسی بیزار است بنابراین توصیه ما این است که قبل از این که جوانان تحریک شده و عکس­ العملی نشان دهند و جلوی برگزاری این کنسرت را بگیرند نسبت به لغو این کنسرت اقدام شود.
وی افزود: فرمانداری­ ها، ادارات، شوراهای اسلامی، شهرداری­ ها و مدارس متوجّه باشند که حق ندارند از بودجه بیت المال برای این مجالس هزینه کنند و لازم است مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این زمینه مجوز صادر نکند چرا که این مجالس دارای تبعات و حساسیّت­ های مختلفی است و مردم ما حاضر نیستند ببینند مجالس گناه به صورت علنی در فضای باز اجرا شود.
حجت الاسلام مصلح در ادامه دوازدهم فروردین را یکی از روزهای ماندگار و تاریخی ملّت ایران برشمرد و گفت: مردم ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به صحنه آمدند و با رأی خود در شرایطی که عدّه­ ای از دشمنان اسلام، ملّی­ گراها و لیبرال­ ها خواستار جمهوری خلق، جمهوری دموکراتیک و جمهوری مطلق بودند نظام جمهوری اسلامی را رقم زدند.
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی یعنی نظامی که هم مشارکت مردم را در برداشته و هم دارای محتوای اسلامی است که لازم است همه ما به این نظام مقدّس افتخار کرده و قدر آن را بدانیم که بر طبق فرمایشات امام خمینی (ره) حفظ این نظام از اوجب واجبات است چرا که در طول تاریخ همه امامان و پیشوایان دینی ما آرزو شدند حکومت اسلامی تحقق پیدا کند.
مصلح در ادامه خطبه­ ها با اشاره به نام­ گذاری سال 97 به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است در هر محفلی مسئله اقتصاد مقاومتی، راه­ های اجرای آن و همچنین حمایت از کالای ایرانی بازگویی و بر آن تأکید شود تا این مسئله در جامعه به یک فرهنگ و ارزش تبدیل شود.
مصلح بر حمایت از کالای ایرانی از سوی مسئولین و مردم تأکید و خاطرنشان کرد: برنامه­ ریزی برای افزایش تولید، ارتقای کیفیّت کالاها، انطباق کالاها با نیازها و سلیقه­ های مردم، ارزان تمام شدن تولید کالاها، رقابت­ پذیر کردن کالاهای ایرانی با اجناس خارجی، بازاریابی جهت انجام صادرات، مبارزه جدی با قاچاق کالا، مدیریّت واردات دولتی و خصوصی، سرمایه­ گذاری فعالان اقتصادی و حمایت از کالای ایرانی با تعصب و غیرت ملّی از سوی مسئولان، فعالان اقتصادی، فروشندگان و مصرف­ کنندگان از بایسته­ ها و الزامات حمایت از کالای ایرانی است.
انتهای خبر/

ارسال نظرات
پر بیننده ها