نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال برنامه ۱۳۰۰ شغل در کشور پیش بینی شده که امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های دولت و حمایت‌های مردم، این سطح از اشتغال آفرینی را محقق کنیم.
کد خبر: ۹۰۰۳۰۲۳
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
عبدالله حاتمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ با اشاره‌ای کوتاه به اقدامات انجام شده توسط دولت در سال گذشته اظهار کرد: موفقیت دولت در محقق ساختن شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال چیزی حدود ۵۰ درصد بود که می‌توان گفت درگیر شدن دولت در بحث زیرساخت‌ها دلیل اصلی این ناکامی در تحقق شعار سال ۹۶ بود.

وی ضمن بیان اینکه بی احتیاطی و سهل انگاری پیشینیان از جمله مشکلات زیر ساختی کشور بود تصریح کرد: برخی موسسات بی ریشه مالی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد از بودجه بیت المال را در انحصار خود قرار داده بودند که این مساله باعث مالباخته شدن ۲ میلیون نفر از مردم شده بود.

نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تصرف کنندگان اموال مردم، همچنان در داخل و خارج از کشور آزادانه می‌چرخند و به هیچ کس هم پاسخگو نیستند؛ نیاز کشور این بود که قوه قضائیه ورود رعد آسایی به این مساله داشته و علاوه بر جبران خسارات گذشته، سدی در برابر متجاوزان آینده باشد، اما متاسفانه شاهد حرکتی از سوی قوه قضائیه نبودیم.

حاتمیان عنوان کرد: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم جنگ را در خارج از مرز‌ها متوقف کنیم؛ دشمن کم خردی که حتی در عید نوروز خود را منفجر می‌کند، اگر وارد کشور می‌شد مطمئنا کشور ما را تحت تاثیر خود قرار داده و هزینه‌های زیادی را به دولت و مردم تحمیل می‌کرد.

وی تبیین کرد: سال گذشته بحران‌های داخلی و خارجی کشور به خوبی کنترل شد، اما در خصوص اقتصاد مقاومتی اقدامات مناسبی انجام نشد.

نماینده مردم درگز تاکید کرد: نامگذاری سال جدید تحت عنوان حمایت از کالای ایرانی اقدام بسیار به جا و کارآمدی است؛ مقام معظم رهبری دقیقا نقطه آسیب اقتصاد کشور را شناسایی کرده و شعار امسال را برای حل این مشکل انتخاب فرمود: ه اند.

حاتمیان گفت: دلیل پایدار نبودن مشاغل در این کشور، مطمئن نبودن بازار فروش محصول برای تولید کنندگان است.

وی افزود: البته مسائل دیگری هم در این راه وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تولید جنس بی کیفیت توسط تولید کنندگان داخلی، نداشتن تعصب برای خرید کالای ایرانی توسط مصرف کنندگان و نبود اهرم نظارتی دقیق و قدرتمند در برابر متقلبان و قاچاقچیان اشاره کرد.

نماینده مردم درگز اظهار کرد: این روز‌ها مردم از لحاظ مالی و اقتصادی در مضیقه و تنگنا هستند و حرکت آن‌ها به سوی خرید محصولات خارجی با قیمت پایین‌تر و کیفیت مشابه جنس ایرانی مساله طبیعی و رایجی است.

حاتمیان تشریح کرد: اگرچه دولت باید اهرم نظارتی قوی و کاملی داشته باشد، اما همه ما هم مسئول بوده و باید به سهم خود، گامی برای برطرف شدن مشکلات کشور برداریم؛ دولت هیچ گاه نخواهد توانست به تنهایی مشکلات کشور را حل کند.

وی ابراز کرد: امسال برنامه ۱۳۰۰ شغل در کشور پیش بینی شده که امیدواریم بتوانیم با تلاش‌های دولت و حمایت‌های مردم، این سطح از اشتغال آفرینی را محقق کنیم.

نماینده مردم درگز در پایان خاطر نشان کرد: انشالله سال جاری با همت و تلاش مردم و مسئولان، سال آبادی و پیشرفت کشور اسلامی ایران خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها