به مناسب ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر:

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد پیامی صادر کرد

در این پیام آمده است: اگر این روز را روز مرد بنامیم گزاف نگفته ایم که علی (ع) اول جوانمرد عالم است؛ و اگر روز پدر شماریم که علی (ع) پدر معنوی همه مردان و زنان مومن بلکه پدر همه عالمیان است روز ولادت این سرور و مولا امیرالمومنین، یعسوب دین کرار غیر فرار.
کد خبر: ۹۰۰۲۹۳۶
|
۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، ماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد به مناسب ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر پیامی صادر نمود.

سیزدهم رجب، روز بس مبارکی است، روزی که نور ولایت (ع) تابیدن گرفت و جهان از نور او پرفروغ گشت.

در تاریخ آمده است که مادر آن بزرگوار یعنی فاطمه بنت اسد هر وقت محمد (ص) را که هنوز به پیامبری مبعوث نشده بود می‌دید به احترام وی از جای برمی خیزید.

روزی محمد (ص) به او گفت، زن تو آبستنی من راضی نیستم برای من این طور از جای بلند شوی، فاطمه گفت: به خدا قسم هر وقت شما را می‌بینم جنینی که در شکم دارم به گونه‌ای جابجا می‌شود که مرا ناگریز می‌سازد که از جا بلند شوم.



فاطمه مادر علی (ع) و دختر اسد بن هاشم یعنی دختر عموی شوهر خود ابوطالب بود و آن‌ها نخستین همسرانی بودند که به هاشم منتسب بودند. این بانوی بزرگوار که افتخار پرستاری از پیغمبر خدا را داشت در ۱۳ رجب که درد زائیدن بر وی فشار آورد، آمد و در مقابل کعبه ایستاد و گفت: پروردگارا تو را به عظمت این خانه و به مقام کسی که آن را بنا کرده است سوگند که درد زائیدن را بر من آسان گردان.

کسانی که ناظر بودند با کمال تعجب دیدند ناگهان ضلع بالای حجرالاسود شکاف برداشت و فاطمه همسر ابوطالب به درون کعبه رفت و شکاف دیوار به هم آمد. موضوع بلافاصله دهن به دهن گشت و همه باخبر شدند همسر ابوطالب سه روز در خانه کعبه به سر برد روز چهارم کسانی که پیرامون کعبه گرد آمده بودند دیدند دیوار کعبه از همان جا بار دیگر شکافت و آن بانوی سرفراز در حالیکه نوزاد خود را در آغوش دارد از درون خانه خدا خارج شد.

نوزاد اولین باری که چشم باز کرد آنگاه بود که پیامبر او را از مادرش گرفت و او را بوسید و نامش را علی گذاشت و آینده درخشان او را به زن عمویش مژده داد.


او آمد تا عدالت را معنی بخشد و شجاعت را تمام کند و معرفت را به ذات حق را به کمال برساند او آمد تا سکوت کعبه را بشکند و
بت‌های جاهلیت و خودپرستی و دنیاپرستی و دنیادوستی را خرد نماید.

او آمد تا تیغ ذوالفقار برکشد و بر هر چه نفاق و زر پرستی و
حق کشی است فریاد زند و نجابتش عالم را درنوردد.


اگر این روز را روز مرد بنامیم گزاف نگفته ایم که علی (ع) اول جوانمرد عالم است؛ و اگر روز پدر شماریم که علی (ع) پدر معنوی همه مردان و زنان مومن بلکه پدر همه عالمیان است روز ولادت این سرور و مولا امیرالمومنین، یعسوب دین کرار غیر فرار.


اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اِمامَ ذَوِی الأَلْبابِ، یَا مَعْدِنَ الْحِکْمَةِ وَ فَصْلَ الْخِطَابِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَنْ عِنْدَهُ عِلْمُ الْکِتابِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یا مِیزانَ یَوْمِ الْحِسابِ وَ رَحْمَهُ اللّهِ وَ بَرَکاتُهُ.

«سایه مقام معظم رهبری مستدام باد»

ومن الله التوفیق محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد
ارسال نظرات