مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان؛

فعالیت47 گروه جهادی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان / فعالیت بیش از هزار جهادگر در نوروز 97

سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری از اعزام 47 گروه جهادی به مناطق محروم سیستان و بلوچستان در نوروز 97 خبر داد
کد خبر: ۹۰۰۲۹۲۱
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
سرهنگ پاسدار علی اکبر جعفری در گفتگو با خبرنگار بسیج از زاهدان اظهار داشت: ۴۷ گروه جهادی متشکل از هزار و ۴۲۰ نفر جهادگر زن و مرد ویژه ایام نوروز به سراسر این استان اعزام شدند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: چهار گروه جهادی از سایر استان‌های کشور و ۴۳ گروه تلفیقی شیعه و سنی نیز از سیستان و بلوچستان از ۲۵ اسفند سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۲۵ فروردین ماه ۹۷ به خدمت رسانی خود در مناطق مختلف استان ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی گروه‌های جهادی گره گشای بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی مردم محروم سیستان و بلوچستان هستند، افزود: ۳۰۰ نفر از بانوان و هزار و ۱۲۰ نفر از مردان در این اردوی جهادی حضور دارند.

وی ادامه داد: ۵ گروه پزشکی تخصصی و فوق تخصصی شامل جراح، فوق تخصص، دندانپزشک، دامپزشک و کادر درمان که مجموعاً ۱۴۷ نفر هستند، به مدت یک هفته در شهرستان نیمروز حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: در این اردوی جهادی؛ جراحی، ویزیت درمان و دارو به طور رایگان به مردم شهرستان نیمروز ارائه می‌شود.

این مسئول افزود:۴۳۵ گروه جهادی در سیستان و بلوچستان وجود دارند که از این تعداد ۲۳ گروه ویژه، ۱۳۳ گروه از اقشار مختلف و بقیه گروه عادی در این استان مشغول به خدمت هستند.

وی با بیان امسال شاهد رشد ۲۰ درصدی گروه‌های جهادی نسبت به سال گذشته هستیم، افزود: ۱۳ عرصه جهادی از قبیل، عمران و آبادانی، مشاوره، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، سلامت و بهداشت، دامداری و دامپروری، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی، سرگرمی، ورزشی، بنیه علمی، سرکشی و حمایت و مذهبی برای فعالیت نوروز ۹۷ گروه‌های جهادی پیش بینی شده است.

جعفری شعار سال ۹۷ گروه‌های جهادی را خدمت بی منت عنوان کرد و افزود: کوچکترین عضو گروه‌های جهادی ۱۰ ساله و بزرگترین آن ۶۳ ساله هستند که بدون هیچ چشم داشتی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان مشغول خدمت هستند.
ارسال نظرات