به مناسبت ولادت با سعادت امیرالمومنان علی (ع) صورت می‌گیرد؛
دبیر انجمن ادبی فردوسی از برپایی دوازدهمین شب شعر «فیض حضور» در تالار شهر مشهد خبرداد.
کد خبر: ۹۰۰۲۹۰۷
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علی عدالتی مجد با بیان این مطلب، گفت: امسال به مناسبت ولادت با سعادت مولی الموحدین امیر المومنین علی (ع)، دوازدهمین شب شعر «فیض حضور» با همکاری انجمن‌های ادبی سطح استان و شهرداری مشهد و با حضور شعرا و هنرمندان کشوری در تالار شهر مشهد برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ نفر از شعرا و هنرمندان کشوری و استانی به این شب شعر دعوت شده اند، بیان کرد: امسال شب شعر «فیض حضور» با عنوان «خورشید پدر به کعبه سر زد» اجرایی خواهد شد.

دبیر انجمن ادبی فردوسی با اشاره به آزاد بودن شرکت عموم مردم در برپایی این شب شعر، افزود: این مراسم ادبی با هدف تقویت روحیه نشاط و شادابی، ترویج امید و سرزندگی بین شهروندان مشهدی، زائران امام هشتم (ع) و مسافران و گردشگران تدارک دیده شده است.

عدالتی خاطر نشان کرد: امام رضا (ع) دعبل خزایی شاعر را تحسین نمود و همین سیره نشان دهنده اهمیت توجه به شاعران و هنرمندان و تکریم جایگاه آنان است.

وی با اشاره به موضوعات محوری این گردهمایی ادبی، گفت: موضوعات مناسبتی، چون ولادت باسعادت امام علی (ع) و روز پدر، ولادت امام جواد (ع)، عید نوروز، روز جمهوری اسلامی ایران و شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم، اخلاق اجتماعی شهروندان، تبیین و پیگیری ادبی هنری شعار سال و توصیف ادبی گردشگری شاهنامه و حکیم ابوالقاسم فردوسی از جمله موضوعات مطرح شده است که اشعار مرتبط با آن ارائه می‌گردد.

دبیر انجمن ادبی فردوسی ادامه داد: در شب شعر امسال شعرای به نام و پرآوازه‌ای، چون کاظم کاظمی، محمد جواد غفوری متخلص به شفق، افشین علا، سعید بیابانکی، مرتضی امیری، مصطفی محدثی و ... حضور خواهند داشت.

عدالتی بیان کرد: دوره‌های پیشین شب شعر با همکاری انجمن‌های ادبی استان خراسان رضوی و شهرداری مشهد از طریق فرهنگسرای انتظار به مرحله اجرا درآمده است.

شایان ذکر است؛ دوازدهمین شب شعر «فیض حضور» با عنوان «خورشید پدر به کعبه سر زد» در روز شنبه یازدهم فروردین ماه از ساعت ۱۹:۳۰ لغایت ۲۲:۳۰ در محل تالار شهر مشهد برگزار خواهد شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها