با توجه به بحث معیشتی و اقتصادی مردم که مشکل دارند اما بر اساس ارزش و باور اعتقادی مازندران استقبال خوبی نشان داد که در بخش قشر محلات مازندران پرچم دار اعزام راهیان نور کشور شناخته شد و تا کنون بیش از 12 هزار زائر را داشته و پیش بینی می شو 4 تا 5 هزار زائر دیگر از سرزمین های نور دیدن نمایند .
کد خبر: ۹۰۰۲۸۹۲
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دبیر ستاد راهیان نور سپاه کربلا درباره آخرین وضعیت اردوهای راهیان نور مازندران به جنوب کشور در ایام نوروز مواردی را تشریح کرد که از حضورتان می گذرد؛

دربحث فضاسازی فرهنگی ، در استان جلسات متعددی با کارگروه های فرهنگی راهیان نور ،گروه های مردم نهاد و فضاساز با طرح های متفاوت اردوگاهی برگزار شد .که در امر فضاسازی سینما اردوگاه و رادیو اردوگاه اجرایی می شود .

در خرمشهر هم هیئت اندیشه ورز به بررسی محتوای برنامه های اجرا شده پرداخته و روزانه برابر با مطالبات و متناسب با مخاطبین برنامه های فرهنگی پرمحتوا اجرا می شود .

در بحث اعزام کاروان های راهیان نور 95 درصد کاروان ها از وجود روحانی و راوی بهره می گیرند که 5 درصد مجموع زائرین را گروه های مردم نهاد خودجوش شکل می دهند که ان شاالله با برنامه ریزی های ذر سال آینده از روحانی و راوی بهره خواهند گرفت .

در بحث روایت گری حضور سرداران و فرماندهان دفاع مقدس مثل سرداران شیرآقایی ،عمرانی ،پاشا ،میرشکار از جمله مزیت روایت گری برای تاثیر در بین کاروان ها می باشد و در اردوگاه و یادمان ها به صورت تجمعی به روایت می پردازند که از لحاظ محتوایی متقن و مثبت ارزیابی شده است .

با توجه به بحث معیشتی و اقتصادی مردم که مشکل دارند اما بر اساس ارزش و باور اعتقادی مازندران استقبال خوبی نشان داد که در بخش قشر محلات مازندران پرچم دار اعزام راهیان نور کشور شناخته شد و تا کنون بیش از 12 هزار زائر را داشته و پیش بینی می شو 4 تا 5 هزار زائر دیگر از سرزمین های نور دیدن نمایند .

ستاد راهیان نور در بحث اجرای برنامه های فرهنگی کاروان ها در مناطق یادمان خودرویی متناسب با دوران دفاع مقدس با نصب سیستم صوتی و شکل سازی آن دوران به همراه کاروان ها در یادمان اعزام و با پخش اشعار حماسی حال و هوای کاروان ها را دفاع مقدسی می کند .

در کمیته خادمین نیز در هر دوره 110 برادر و خواهر با عناوین دانش آموز و دانشجو و جانبازان دفاع مقدس ،رزمندگان دفاع مقدس ،جانبازان مدافع حرم ،رزمندگان مدافع حرم با روحیه ی جهادی مشغول ارائه ی خدمات به زائرین هستند .

در این بین از نوجوان 12 ساله تا پیشکسوت جنگ تحمیلی حضور دارند که به صورت جهادی با روحیه ی عالی به خدمات دهی زائران مشغولند .

نوجووان 12 ساله دانش آموزی است که از یک سال گذشته تا کنون پیگیر حضور در کمیته خادمین هست و پیشنهاد دادیم تا برای حضور بر اساس مقررات ثبت نام به عمل بیاورد که بر اساس قرعه در دوره ی سوم اعزام خادمین قرار گرفت اما به دلیل تحصیل مسئولان مدرسه میاندرود اجازه ی حضور این نوجوان را ندادند لذا با نگرانی به اردویی استان مراجعه کرده و این موضوع را در میان گذاشته که بنا بر اصرارش در دوره ی چهارم موفق به حضور شد . این نوجوان با اعتقاد بالا و ارزشی مطالبات ما را با روحیه ی جهادی به خوبی انجام می دهد .

وضعیت سایر خادمین هم بدین شکل است که از مسئولین طراز اول دستگاه های استانی ،اساتید دانشگاه ،دکترای تخصصی و جانبازان مدافع حرم ،همسران ،دختران و خواهران شهید در کمیته خادمین فعالیت دارند .

از چهل خانواده شهدای مدافع حرم تاکنون 16 خانواده به راهیان نور اعزام شدند که در روز های آینده سایر خانواده ها وارد این مناطق خواهند شد .

خدمات اردوگاه با توجه به قولی که به شهید بلباسی دادم حتی یک نفر از مراجعه کننندگان رد نخواهم کرد که این شهید بزرگوار در پاسخ گفتند با توجه به ظرفیت محدود اردوگاه این امر غیر ممکن است به فضل خدا توانستیم تا کنون تمامی مراجعات را پاسخکو باشیم .

در سال 96-97 راهیان نور ، ضمن ارائه خدمات به رائرین مازندران خدمات ما به 13 استان همجوار هم رسید .

امسال نانوایی افتتاح شد که در بین اردوگاه های ستانی اتفاقی بی نظیر بوده و زائران مازندرانی از نان گرم نانوایی با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی بهره مند می شوند

ازجمله مسائل دیگر ارائه خدمات اردوگاهی با پیگیری های متعدد توانستیم گاز شبکه ای را  به اردوگاه استان وصل نماییم که در بین استان ها تنهاییم و برهمین اساس و به شکر خدا ارائه خدمات ما در بخش آشپزخانه و سیستم آب گرم افزایش یافته و از زائرین می توانند در ساعات متعدد و بیشتری از سرویس های استحمام برخوردار شوند .

با توجه به اتصال شبکه گاز در اردوگاه در بخش آشپزخانه نیز کارایی بالایی دست یافتیم که با این شکل توانستیم به 8 استان خدمات غذایی ارائه دهیم .

صد درصد گروه های خانوادگی مازندرانی در راهیان نور که حتی هماهنگی قبلی برای اعزام نداشتند به محض مراجعه به اردوگاه از خدمات اردوگاهی بهره گرفتند با این حال انتظار است حتما قبل از حرکت از استان مراتب هماهنگی را با پایگاه ها ، حوزه ها و نواحی مقاومت بسیج در خصوص راهیان نور انجام داده تا خدمات شایسته ای را تدارک ببینیم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها