خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان آتش نشانی اصفهان گفت: باغ فدک در این شب ها میزبان بیش از دو هزار چادر اسکان است و همکاران ما در این محوطه بزرگ با استفاده از دستگاه های حرارت سنج میزان گرمای تمامی چادرها را اندازه گیری می کنند
کد خبر: ۹۰۰۲۸۷۹
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ بهزاد بزرگزاد در گفتگویی بیان کرد: شهرداری اصفهان در هر سال برای میزبانی بهتر از مسافران نوروزی کمیته‌های تخصصی را در قالب ستاد تسهیلات سفر در نظر می‌گیرد که متولی کمیته ایمنی و حوادث، آتش نشانی است.

وی ادامه داد: فعالیت کمیته ایمنی و حوادث سفر ستاد خدمات کلان شهر اصفهان از ۲۷ اسفندماه شروع شد و تا آخرین روز فعالیت ستاد ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: برای کاهش حوادث احتمالی، کارشناسان آتش نشانی تمامی هتل ها، مسافرخانه‌ها و مدارس که مسافران نوروزی در آن‌ها اسکان می‌یابند را بازدید کردند و توصیه‌های لازم هم به مسئولان این مراکز داده شد.

بزرگزاد همچنین افزود: طبق نظر ستاد ایمنی و حوادث سفر، ۱۰ خودرو در میادین مرکزی اصفهان و اکیپ‌های امداد و نجات هم در مناطق صفه و ناژوان مستقر شدند.

وی خاطر نشان کرد: هشدار‌های زیادی به مسافران از طریق مختلف داده می‌شود، امّا باز هم عده‌ای بی احتیاطی می‌کنند و بر اثر همین بی احتیاطی‌ها و استفاده از کپسول گاز و پیک نیک در چادر، یک دختر چهار ساله در باغ فدک دچار گازگرفتی مونوکسید کربن شد که با تلاش نیرو‌های امدادی از مرگ حتمی نجات یافت.

این مسئول تصریح کرد: ۵۵ نیروی آتش نشان به همراه هفت دستگاه خودرو و دو دستگاه موتورسیکلت در هر شیفت در باغ فدک مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه، در کوتاه‌ترین زمان ممکن وارد عمل شوند.

مسئول کمیته ایمنی و حوادث ستاد خدمات سفر اصفهان ادامه داد: باغ فدک در این شب‌ها میزبان بیش از دو هزار چادر اسکان است و همکاران ما در این محوطه بزرگ با استفاده از دستگاه‌های حرارت سنج میزان گرمای تمامی چادر‌ها را اندازه گیری می‌کنند و اگر وسایل گرمایشی در چادر باشد آن را خارج می‌کنند تا ایمنی مسافران تأمین شود.

به گفته بزرگزاد، شب گذشته ۱۳ حریق و ۲۰ حادثه رخ در اصفهان رخ داد که مشکل خاصی در این امدادرسانی‌ها گزارش نشده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی از تمامی مردم خواست نکاتی پیشگیرانه که مأموران آتش نشانی به آن‌ها گوشزد می‌کنند را رعایت کنند تا سفر نوروزی آن‌ها به کام چندین خانواده تلخ نشود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها