خبرهای داغ:
رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا با بیان اینکه شرکت‌های چندملیتی و غربی، خارج از اراده دولت‌ها در حال تعیین مناسبات جهانی در فضای مجازی هستند، گفت: ما با فراهم‌ آوردن بسترهای مساعد برای ایجاد شرکت‌های ایرانی بزرگ و فراملی، می‌توانیم مقررات مستبدانه فضای مجازی را در این شرایط به نفع ملت خودمان تغییر دهیم.
کد خبر: ۹۰۰۲۸۷۶
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین رضا غلامی، با اشاره به اهمیت فوق‌العاده فضای مجازی در تعیین معادلات جهانی و ایجاد سبک زندگی جدید در دنیای امروزی، اظهار کرد: ما باید با در نظرگرفتن راهبرد‌های صحیح، تمام همت خود را مصروف تبدیل تهدید‌های ویرانگر فضای مجازی به فرصت‌های سازنده و طلایی کنیم و از منافع ملی و ارزش‌های اسلامی در این فضا با تمام جدیت صیانت کنیم.

وی ادامه داد: امروز شرکت‌های عظیم چندملیتی و غربی در فضای مجازی، خارج از اراده دولت‌ها در حال تعیین مناسبات جهانی در فضای مجازی هستند و در این شرایط، ما باید با ایجاد بستر‌های مساعد برای ایجاد شرکت‌های ایرانی بزرگ و فراملی و اتحاد میان آنها، خود را در قامت یک بازیگر مهم و تعیین کننده در فضای مجازی به اثبات برسانیم؛ در این صورت است که می‌توانیم مقررات مستبدانه فضای مجازی را به نفع ملت خودمان و به نفع جامعه جهانی عوض کنیم.

حجت‌الاسلام غلامی افزود: ما به دنبال جاری کردن کرامت انسانی، عدالت، آزادی و اخلاق در فضای مجازی هستیم و معتقدیم مقررات کنونی، مردم جهان را در فضای مجازی با ظلم، ستم، رنج و درد روبرو کرده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های علوم انسانی اسلامی صدرا در ادامه گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران فرصت ظهور شرکت‌های ایرانی گوناگونی را با کسب و کار موفق ایجاد کرده است؛ این شرکت‌ها باید با حمایت دلسوزانه دولت و البته به صورت خصوصی به ده‌ها شرکت دانش بنیان و خلاق تبدیل شوند و در نهایت طی یک یا چند ائتلاف بزرگ، زمینه شکل‌گیری چند ابرشرکت بزرگ و متعهد را در فضای مجازی به وجود آورند.

وی افزود: این ابر شرکت‌ها، یا غول‌های فضای مجازی هستند که با تولیدات عظیم و بی‌رقیب خود، مقررات فضای مجازی را تعیین می‌کنند و لذا ما باید با نهایت زیرکی این خط را دنبال کنیم و از تماشاگری محض در این فضا، به موقعیت یک بازیگر قدرتمند دست پیدا کنیم.

غلامی تاکید کرد: شرکت‌های ایرانی نشان داده و خواهند داد که ذائقه مردم ایران و جهان با عدالت و اخلاق آشناست و همه دوست دارند که در یک فضای مجازی عدالت‌گرا و اخلاق‌محور فعالیت کنند، ضمن اینکه نه تنها عدالت و اخلاق منافع سرمایه‌گذاران در فضای مجازی را محدود نمی‌کند بلکه سرمایه‌گذاری پرسود در این میدان را تضمین می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های صدرا افزود: در ماه‌های اخیر شاهد تلاش‌های مرکز ملی فضای مجازی و دولت در جهت تغییر معادلات فضای مجازی در جهت تامین منافع و مصالح عمومی هستیم؛ در این شرایط، جبهه فرهنگی انقلاب باید با اعتماد به مسئولان، تمام توان خود را مصروف توفیق کشور در این میدان بکند.

غلامی تاکید کرد: نقد عالمانه، مؤدبانه، اخلاقی و سازنده لازمه حرکت رو به جلوی کشور است لکن باید مراقب بود، تخریب، بداخلاقی و اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و مایوس‌کننده جای نقد و مطالبه‌گری را نگیرد.

وی در ادامه گفت: در این موقعیت جبهه فرهنگی انقلاب بیش از هر زمانی نیازمند هماهنگی و همدلی کامل است و لذا هر رفتار خودسری که مخل هماهنگی باشد یا با ایجاد دو دستگی و اختلاف، انرژی نیرو‌ها را به جای تمرکز بر اهداف عالی، متوجه خودشان کند، نسبتی با سلوک دینی و انقلابی ندارد و باید بدون رو در بایستی طرد و منزوی شود.

حجت‌الاسلام غلامی گفت: در سال‌های اخیر شاهد سرمایه‌گذاری‌های خوب مجموعه‌هایی مانند سازمان سراج، معاونت فضای مجازی صدا و سیما، سازمان تبلیغات و ... در تولید انواع سرویس‌ها و محصولات موفق در فضای مجازی هستیم که با استقبال رو به رشد مردم روبرو شده است؛ این دستاورد‌ها نشان‌دهنده توانایی بی‌نظیر جبهه انقلاب برای تغییر شرایط و غلبه دادن فرصت‌ها بر تهدیدهاست لذا انتظار می‌رود: اولا این سرمایه‌گذاری‌ها همراه با خلاقیت به نحو بی‌وقفه ادامه یابد تا فاصله زیاد فعلی با نقطه مطلوب پر شود؛ ثانیا این سرویس‌ها و محصولات، در عین احترام به سلایق گوناگون، به یک زنجیره قوی تبدیل شود.

وی افزود: در ماه‌های اخیر بر اساس توطئه‌ای عظیم و پیچیده، شاهد یک عملیات روانی همه‌جانبه علیه ملت ایران و فلج‌سازی افکار عمومی هستیم. در این شرایط، از مجموعه‌های مردمی و توانا نظیر سازمان سراج توقع می‌رود بدون اعتنا به سرزنش‌های بی‌مبنای سرزنش‌کنندگان که از منطق قابل قبولی تبعیت نمی‌کند، با ورود هوشمندانه و مبتکرانه در این شبکه‌ها، و بدون آنکه کار آن‌ها مروج این شبکه‌ها باشد، عملیات دشمن علیه ملت ایران را خنثی کنند.

غلامی تاکید کرد: توقف فعالیت‌های شبکه‌های پیام‌رسان خارجی مانند تلگرام در ایران که منافع و مصالح عمومی ملت ما را به سخره گرفته‌اند، یک مطالبه عمومی است و این مطالبه در شرایطی گسترش یافته که شبکه‌های پیام‌رسان ایرانی روزبه‌روز قوی‌تر می‌شوند و به زودی از قدرت رقابت با شبکه‌های معروف خارجی برخوردار خواهند شد.

غلامی یادآور شد: وجود شبکه ملی اطلاعات می‌تواند ضمن تقویت خدمات‌رسانی شرکت‌های ایرانی به مردم، سرعت و امنیت فضای مجازی در کشور را به شدت بالا برده و جالب اینکه قیمت بهره‌برداری از فضای مجازی را کاهش دهد؛ لذا همه منتظرند وعده دولت و شورای عالی فضای مجازی در راه‌اندازی کامل شبکه ملی اطلاعات محقق شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها