نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی عدم اعلام قیمت خرید تضمینی محصولات اساسی را مخالف سیاست حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۰۲۸۷۳
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، علی‌محمد شاعری در گفت‌و‌گویی  با بیان اینکه در آستانه برداشت گندم  و کلزا هستیم اما دولت هنوز قیمت خرید تضمینی این دو محصول را اعلام نکرده است، اظهار کرد: این عدم اعلام قیمت تضمینی محصولات استراتژیک از سوی دولت هیچ تناسبی با حمایت از کالای ایرانی ندارد.

وی افزود: طبق قانون دولت باید نسبت به افزایش قیمت خرید محصولاتی که مشمول سیاست خرید تضمینی هستند با توجه به نرخ تورم سالانه تا 10 درصد اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی افزود: دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی گندم و کلزا همانند سال قبل اعلام شد و هیچ‌گونه افزایش قیمتی وجود ندارد که این امر انگیزه کشاورزان برای تولید را کاهش می‌دهد و عدم افزایش قیمت از سوی دولت تناسبی با اقتصاد مقاومتی ندارد.

شاعری با بیان اینکه برآورد می‌شود 10 میلیون تن گندم و 360 تن کلزا در کشور خریداری شود، اظهار کرد: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار عملکرد ضعیفی دارد و نمی‌تواند نقش خود را به عنوان تنظیم کننده کالاهای استراتژیک به خوبی ایفا کند.

این عضو خانه ملت ادامه داد: دلیل اصلی ناکارآمدی وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار را می‌توان به پرداخت با تاخیر چندین ماهه بهای گندم و عدم اعلام قیمت تضمینی کالاهای اساسی اشاره کرد که اگر این روند ادامه پیدا کند کمیسیون کشاورزی مجلس به وظیفه ذاتی خود عمل خواهد کرد و وزیر جهاد کشاورزی را برای دومین‌بار به صحن علنی مجلس برای طرح سوال و تذکر فرا می‌خواند.

 عضو مجمع نمایندگان مازندران با بیان اینکه وزیر جهاد کشاورزی نباید نسبت به اینگونه مسائل بی‌تفاوت باشد، تصریح  کرد: سال گذشته کشاورزان بعد از 6 ماه بهای گندم خود را دریافت کردند که امیدواریم امسال شاهد پرداخت به موقع بهای محصولات خریداری شده به کشاورزان باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها