معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران از اعزام بیش از 500 مُبَلغ به مساجد استان در ایام اعتکاف خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۲۸۷۱
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، زین‌العابدین روحانی‌نیا در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف در حدود 340 مسجد در سراسر مازندران برگزار می‌شود، گفت: 500 مُبَلغ و مُبَلغه به مساجد استان در ایام اعتکاف اعزام می‌شوند.

وی با اعلام اینکه در سه روز اعتکاف نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران از مساجد برگزار کننده اعتکاف بازدید می‌کنند، تصریح کرد: مراسم اعتکاف از 11 تا 13 فروردین 97 در مساجد استان برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران افزود: در تمام شهرستان‌های مازندران ائمه جمعه از نحوه برگزاری اعتکاف بازدید و به سخنرانی می‌پردازند.

این مسؤول درباره آثار و فواید اعتکاف خاطرنشان کرد: اعتکاف زمینه‌ساز خروج روح انسان از دنیای مادی و تقرب به ذات هستی‌بخش الهی است که او را در مرکزی که همواره بندگان خدا مشغول عبادت و راز و نیازند، پناه می‌دهد و انسان معتکف با داخل شدن در حرم امن معنوی خدای خود را محرم و مقرب خاص حضرت حق کرده و با ماندن در مسجد، نفس خویش را از همه آلودگی، ظلمت و هر مقامی غیر‌خدا جدا می‌سازد.

روحانی‌نیا با تأکید بر اهمیت اﻋﺘﮑﺎف در ﺟﺎﻣﻌﻪ و فرهنگ‌سازی ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻋﺒﺎدی در ﺑﯿﻦ اﻗﺸﺎر ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ‌ویژه جوانان، اظهار کرد: ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ تاﮐﯿﺪات ﻣﻘﺎم ﻣﻌﻈﻢ رهبری ﻣﺒﻨﯽ ﺑﺮ ﺷﺮﮐﺖ ﺟﻮاﻧﺎن در ﻣﺮاﺳﻢ اﻋﺘﮑﺎف، ﺑﺎﯾﺪ ﻧﺴﺒﺖ با اﯾﺠﺎد ﻓﻀﺎﯾﯽ ﻣﻌﻨﻮی، زﻣﯿﻨﻪ ﺣﻀﻮر ﺟﻮاﻧﺎن و ﻧﻮﺟﻮانان برای بصیرت‌افزایی در این ایام ﻓﺮاهم شود.

وی ادامه داد: اعتکاف توفیق بزرگی است که خداوند به بندگان محبوب خود عنایت کرده تا در خلوت سه‎روزه با او به راز و نیاز و مناجات بپردازند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران از حضور مبلغان در تمام مساجد و تشکیل حلقه‌های معرفتی خبر داد و گفت: در این ایام مبلغان و سخنرانان مراسم به شبهات، موضوعات نحله‌های انحرافی، فرقه‌های نوظهور و آسیب‌های اجتماعی پاسخ می‌دهند و به ویژگی‌های فرد معتکف و مزیت‌های این ایام می‌پردازند.

این مسؤول با تأکید بر ضرورت همکاری اداره‌ها و نهادها در برگزاری مراسم معنوی اعتکاف، تصریح کرد: سال گذشته مسؤولان و مردم شهرستان‌ها در برگزاری هرچه بهتر این مراسم معنوی همکاری داشتند و امید است، امسال نیز در برگزاری هر چه بهتر این مراسم همکاری کنند.

روحانی‌نیا با تبریک فرارسیدن ماه رجب افزود: همه ماه‌های سال جلوه‌ای از قدرت لایزال خالق یکتا است ولی بنا بر آیات و روایات سه ماه رجب، شعبان و رمضان از امتیاز ویژه‌اى برخوردار است و فضایل و اعمال مخصوصی برای این ماه‌ها تعیین شده است .

وی با اشاره به اینکه سنت اعتکاف باید به‌خوبی معرفی شود خاطرنشان کرد: یکی از اعمال و سنت‌های پسندیده‌ای که در ماه رجب انجام می‌شود سنت اعتکاف است و ما باید زمینه‌های لازم برای برگزاری اعتکاف را مهیا کنیم.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: یکی از آثار اعتکاف این است که انسان وارد صحنه‌ای می‌شود که بسیار زیاد زمینه را برای آزاد شدن فراهم می‌کند، لذت مناجات پیدا کرده و از علایق نفسانی فاصله می‌گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها