مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی گفت : در نوروز 97 تعداد 7500 گردشگر از موزه های استان مرکزی در تمامی شهرستان ها بازدید کرده اند.
کد خبر: ۹۰۰۲۶۹۶
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی سید محمد حسینی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: در بازدید های نوروزی امسال سهم موزه حمام چهار فصل اراک از تمامی موزه های استان بیشتر بوده و پس از آن موزه های سالار محتشم شهرستان خمین و موزه مفاخر شهرستان اراک در رتبه های دوم و سوم بازدید قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: سهم بازدید گردشگران خارجی از موزه های استان نیز به تعداد247 بازدید رسیده که نسبت به موقعیت مشابه سال گذشته از 10 درصد افزایش برخوردار بوده است.

حسینی بیان کرد: در کل تعداد بازدید گردشگران نوروزی نسبت به زمان مشابه سال پیش 3766 نفر و بیش از 100 درصد افزایش یافته که این روند نوید بخش اقبال روز افزون گردشگران به بازدید از موزه ها و همچنین وضعیت مطلوب موزه ها از لحاظ آثار به نمایش در آمده و نوع راهنمایی همکاران ما در اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در پایان گفت : موزه های استان مرکزی با تنوع خوبی که از لحاظ مکان به نمایش درآمدن آثار و همچنین آثار مهم تاریخی با قدمتی از 7000 سال پیش تا دوران معاصر توانایی اقناع تمامی سلیقه های گردشگران را در بازدید دارا هستند و امیدواریم با روند در پیش گرفته شده در راستای بهتر شدن شیوه های نمایش آثار و فضا سازی موزه ها در این زمینه همچنان پیشرفت حائز اهمیتی داشته باشیم.

ارسال نظرات