بارگاه منور رضوی در شب میلاد ابن‌الرضا(ع) جلوه‌ای از نور و سرور بود

همزمان با شب دهم ماه رجب المرجب و میلاد امام جواد (ع) صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی مملو از زائرانی بود که برای تبریک و شادباش این میلاد فرخنده و مسعود به محضر ثامن‌الائمه (ع) به حرم نورانی این امام رئوف مشرف شده بودند.
کد خبر: ۹۰۰۲۶۸۷
|
۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام ولمسلمین شهاب مرادی در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و بیان کرد: حضرت امام جواد (ع) مظهر جود و رحمت الهی است و این امام معصوم به باب الحوائج الی الله معروف هستند. در این شب و در این مکان مقدس برای برآورده شدن حاجات خود و دیگران دعا کنید.

وی تصریح کرد: ما همه فقراء الی الله هستیم و باید این فقر خود را با خواستن از اهل بیت (ع) جبران کنیم. امشب شب حاجت خواستن است. چرا که در این شب امام رضا (ع) به واسطه میلاد فرزندشان به همه عنایت دارند و باید از این فرصت برای طلب کردن و حاجت و عرض نیاز به محضر این امام رئوف استفاده کنیم.

این کارشناس دینی در ادامه با اشاره به فضیلت ماه مبارک رجب، بیان کرد: دعا‌هایی که خواندن آن در این ماه سفارش شده است بسیار پر معنا و زیبا است. این دعا‌ها سرشار از امید است که باعث آرامش روحی انسان می‌شود.
 
وی با اشاره به دعای معروف ماه رجب، اظهار کرد: «یا من ارجوه لکل خیر». یعنی خدایا من امید دارم به همه خوبی‌هایی که نزد تو است. یعنی هر خیری که از آسمان نازل شود من امید دارم که تو آن خیر را به من بدهی و آن را از من دریغ نکنی.

شهاب مرادی افزود: فراز دیگر این دعا «.. و آمن سخطه من کل شر». یعنی هر وقت هنگامه بلا مصیبت و خطر باشد مطمئن هستم که تو من را نجات می‌دهی و همواره وجود تو برای من ایمنی بخش و نجات دهنده است.

وی در توضیح فراز «.. یا من یعطی الکثیر بالقلیل» گفت:‌ای خدایی که در مقابل اعمال کم و قلیل به ما نعمت‌های زیادی عطا می‌کنی. گاهی در برابر یک قطره اشک بهشت نصیب انسان می‌شود.

گفتنی است: اجرای برنامه مولودی خوانی، مدیحه سرایی و شعرخوانی از دیگر برنامه‌های شب میلاد امام جواد (ع) در حرم مطهر رضوی بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها