خبرهای داغ:
دانشجویان بسیجی کازرون در اولین روز سال جدید از خانواده شهیدان دلپسند و چراغی سرکشی کردند.
کد خبر: ۹۰۰۲۶۶۲
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس،  همزمان با اولین روزهای سال جدید، جمعی از مسئولان بسیج دانشجویی شهرستان و دانشگاه‌های کازرون، با حضور در منزل شهیدان محمدباقر دلپسند و کاظم چراغی، یاد این شهیدان را گرامی داشتند.

مادر شهید دلپسند در این دیدار با اشاره به ویژگی‌های بارز اخلاقی شهید، اظهار داشت: بسیار ساده زیست بود، غذای ساده می‌خورد و بر روی جای نرم نمی‌خوابید و می‌گفت می‌خواهم مثل امام علی (ع) زاهدانه زندگی کنم.

وی بیان داشت: به کسب معارف دینی علاقه داشت و از همین‌روز طلبه حوزه علمیه شد؛ به ائمّه به خصوص امام حسین (ع) عشق زیادی داشت و همواره در مظلومیتشان می‌گریست.

وی افزود: وقتی محمدباقر شهید شد پیکرش برنگشت و سرانجام بعد از ده‌سال تمام استخوان‌هایش را در یک پلاستیک جمع‌کرده و آوردند؛ در روز تشییع بندهاى كفن كوچكش را كه به جثه اى درهم پيچيده و كوچك مى ماند، همچون كودكى در قنداقه اى سفيد، باز كردم؛ چيزى نبود جز چند تكه استخوان زرد شده، زردى به رنگ خاك. جمجمه اى نيز در كنار پيكر بود. با چشمانى كه هنوز مى نگريستند.

این مادر شهید بیان داشت: من ائمه، امام راحل و محمدباقر را در قالب خواب و رویا در این منزل مشاهده کرده‌ام و به همین دلیل درخواست فرزندان و اقوام را برای زندگی در مکانی دیگر نپذیرفته‌ام.

طلبه شهید محمدباقر دلپسند در تاریخ ۱۰ فروردین‌ماه سال ۱۳۴۱ در کازرون دیده به جهان گشود و ۱۱ اسفندماه سال ۱۳۶۲ در سنّ ۲۱ سالگی در جبهه طلائیه به فیض شهادت دست یافت.

طلبه شهید محمدباقر دلپسند در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته است:  "قرآن برای مؤمنان شفا هست و برای کافران زیان و ضرر ، همیشه با آن سرو کار داشته باشیم و از آن جدا نشوید و این کتاب حکومتی را بزرگ شمارید و در همه مواقع دو چیز را فراموش نکنید  خداوند بزرگ و مرگ؛ و همیشه این دو چیز را در ذهنتان قرار دهید. "ای عزیزان قدر امام عزیزمان را بدانیم و برایش شب و روز دعا کنیم، هیچگاه از خط خدا جدا نشوید و هیچ گاه اسلام و روحانیت را تنها نگذارید".

مادر شهید کاظم چراغی نیز با اشاره به فعالیت‌های شهید بیش از انقلاب گفت: از آنجایی که کازرون یکی از شهرهای پرالتهاب و انقلابی در دوران مبارزات ستم‌شاهی بود، کاظم در حالی که نوجوانی بیش نبود به همراه دوستانش در راهپیمایی‌ها و توزیع پیام‌های امام خمینی (ره) نقش فعالی داشت.

وی اظهار داشت: پس از انقلاب به بسیج پیوست و زمانی که جنگ شد شوق رفتن به جبهه، وجودش را فرا گرفت؛ چندین بار به جبهه راهش ندادند ولی سرانجام موفق شد به خواسته خود برسد.

این مادر شهید اظهار داشت: اخلاص بالایی داشت؛ بسیاری از کارهایش را به صورت پنهانی و گمنام انجام می‌داد و من پس از شهادتش در جریان قرار گرفتم.

مادر شهید چراغی با اظهار تاسف از وجود برخی ناهنجاری‌های اجتماعی، تصریح کرد: وقتی در شهر و بازار برخی بی‌حجابی‌ها را مشاهده می‌کنم بسیار متاثر و ناراحت می‌شوم.

بسیجی شهید کاظم چراغی در یکم شهریورماه ۱۳۴۴ در کازرون به دنیا آمد و در تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۳۶۱ در حالی که ۱۷ سال بیشتر نداشت در عملیات رمضان منطقه شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج، شهیدان محمدباقر دلپسند و کاظم چراغی با یکدیگر پسرخاله می‌باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها