خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در دیدار با مبلغان طرح آرامش بهاری اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، گفت: آستان مقدس امامزادگان قطب فرهنگی هر شهر و هر منطقه هستند.
کد خبر: ۹۰۰۲۵۹۶
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم با بیان این مطلب اظهار داشت: باید از حضور امامزادگان در مناطق مختلف استان در راستای تبلیغ دین اسلام و اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران، نهایت بهره برداری و استفاده را انجام دهیم.

وی به نقش مهم امامزادگان در تبلیغ دین اسلام اشاره  و بیان کرد: در چندین سال گذشته حرکات مهمی در راستای معرفی امامزادگان از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه صورت گرفته به طوری مردم برخی از آستان مقدس امامزاده ها از جمله امامزاده سیدحمزه تبریز را نمی شناختند اما امروز شاهد زیارت سیل عظیمی از مردم از این امامزاده هستیم.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه روحانیت باید در ایام تعطیلات به مراکز تاریخی و فرهنگی نیز مراجعه کنند، ادامه داد: بهترین تبلیغ برای دین اسلام نحوه رفتار، کردار و برخورد با مردم و همچنین اعمال روحانی است که می توانیم با حضور در مراکز تاریخی و فرهنگی، اسلام را تبلیغ کنیم به طوری که بنده در ایام نوروز بارها در این گونه مراکز حضور داشتم و با استقبال گرم مردم و گردشگران مواجه شدم.

وی با بیان اینکه کار مبلغان در طرح آرامش بهاری باید بیشتر بر روی کودکان و نوجوانان متمرکز باشد، اظهار کرد: باید به کودکان و نوجوانان اهمیت ویژه ای داده و آنان را دریابیم چرا که آینده کشور را به دستان آنان خواهیم سپرد بنابراین حضور مبلغان در مراکز تفریحی کار بسیار ارزشمند است و اهمیت این طرح به کودکان و نوجوانان ارزش کار را چندین برابر می کند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه رمز موفقیت مبلغان طرح آرامش بهاری را تبلیغ اسلام برای جوانان و نوجوانان اعلام کرد و افزود: مبلغان باید توجه کنند که تبلیغشان به دور از هرگونه جناح بندی صورت گرفته و وظیفه آگاه سازی دینی، اعتقادی و سیاسی و همچنین معرفی اهداف انقلاب اسلامی و خط ولایت را به نحواحسن انجام دهند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه روحانی باید به معنای واقعی پدر معنوی تمام افراد و اقشار جامعه باشد، ادامه داد: موفقیت یک روحانی و طلبه انجام صحیح اعمالش است چرا که وقتی مردم با یک روحانی مواجه می شوند گویی با خدا و پیامبرش روبرو می شوند که بنابراین باید بر اعمال و رفتارمان توجه ویژه ای داشته باشیم.

ارسال نظرات