خبرهای داغ:
سوالی که باید پاسخ داد:

این همه جای دیدنی؛ چرا خاک و خل؟!

"این همه جای قشنگ و دیدنی اما نمیدونم چرا خاک و خل را برای دیدن انتخاب کردید..بابا ول کنید این حرفا را..جنگ، جنگ؛ تموم شد...هر جا میریم شهید و شهادت..چی داره آخه اینجا که ول نمی کنید؟؟!!"
کد خبر: ۹۰۰۲۴۶۶
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین، شاید شما هم نظیر چنین تعابیری را بارها به عناوین مختلف شنیده باشید، کسانی که دانسته و ندانسته، با غرض ورزی و ساده لوحانه شاید هم بی قصد و غرض چنین سخنان و شایعاتی را دامن می زنند..

به جمع حاضران در سفر راهیان نور سپاه ناحیه امام سجاد(ع) شهرستان قزوین آمدیم تا آنها پاسخی به این سوالات دهند و دلیل حضورشان را در این سفر تشریح کنند.

 

آقای کلهر از کاروان سیدالشهدا اقبالیه: بار چهارم است که در این سفر حضور دارم، اگر بخواهم جوانان زمان جنگ را با جوانان فعلی مقایسه کنم باید بگویم جوانان امروز همان راه را در پیش گرفته اند و شاید با توجه به امکانات و علمی که به دست آورده اند از جوانبی بهتر هم باشند.

یک دختر 22 ساله بسیجی: این سفر یک حج بصیرتی است که موجب زنده نگه داشتن یاد شهدا می شود، از سوی دیگر به دشمنان نشان می دهد که با وجود این همه جنگ فرهنگی که به راه انداخته ما دست از دامان شهدا برنداشته و نخواهیم داشت.

من بار هفتم است که وجودم برای یاد شهدا تپیده و خود را به مناطق عملیاتی دفاع مقدس و یادمان های شهدا رسانده ام. همیشه به آشنایان و دوستان خود گفته ام که سفر راهیان نور پر خیر و برکت است که در سایه آن آرامش نصیب فرد می شود لذا آن را از دست ندهید.

 

دختر 16 ساله دانش آموز: بار اولی است که به این سفر آمده ام و اصلا قرار نبود که باشم اما به شهدا به ویژه شهید "ابراهیم هادی" متوسل شدم و از آنها این سفر معنوی را خواستم که الحمدالله نصیبم شد.

حال و هوای این مناطق قابل تشریح نیست و فرای از شنیده ها است. حسی که اینجا به انسان می دهد را فقط باید لمس کرد، اینجا حضور شهدا دیدنی است.. (گریه امان ادامه مصاحبه نمی دهد).

 

حسین زمانی 15 ساله کلاس نهم: برای بار اول است که در این سفر حضور دارم و دلیل آمدنم شناخت راه شهدا است. در این مناطق افراد زیادی جان خود را برای امنیت و آرامش امروز کشور داده اند و اگر چنین اتفاقی بیفتد و روزی نیاز به حضور من شد به مانند آن شهدا از انقلاب و کشور خود دفاع خواهم کرد.

 

زهرا آقاسی بانوی خانه دار 66 ساله: 13 سال است که نذر دارم تا زمانی که بدنم سالم است هر سال در این سرزمین حاضر باشم برای همین با خانواده و نوه هایم به یادمان های شهدا آمده و زیارت نامه می خوانیم و به شهدا توسل می کنیم

 

اسماء نجفی 24 ساله، حسابدار شرکت: چندین سال است تلاش داشتم در این سفر حاضر شوم اما قسمت نبود تا اینکه امسال شهدا نام من را هم در لیست اعزامی های سفر راهیان نور اضافه کردند و اکنون در کاروان حضور دارم.

آنچه از دوستانم در خصوص این سفر شنیده بودم با واقعیت دنیا تفاوت دارد و آنچه امروز دیدم به مراتب بالاتر و بهتر است. واقعا هر نقطه این سرزمین ها که قدم می گذارم عطر حضور شهدا را از نزدیک لمس می کنم و آن چه از شهدا شنیده و یا در فیلم ها دیده ام را به واقع در این سفر درک می کنم.

شهدا به خاطر خداوند و عشقی که به رهبر و انقلاب و وطنشان دارند از وجود و علایق و دلبستگی های خود گذشتند تا ما در آزادی و امنیت زندگی کنیم، امثال شهدای دفاع مقدس اکنون و در نسل جوان امروز بسیار است که نمونه بارز آن شهید محسن حججی است که افتخاری برای همه مردم و کشور به شمار می رود لذا باید راه آنها را با قوت ادامه دهیم.

 

محمد افشار دانش آموز پیش دانشگاهی: برای بازدید از مناطق عملیاتی به اینجا آمده ام و این بار دوم است که به این سفر آمده ام.

برخی از شهدا مثل شهید همت و شهید چمران شناخته شده هستند اما بسیاری از شهدا هم گمنام هستند و مردم شناختی از آنها ندارند اما اقدامات آنها بسیار مهم و ارزشمند است.

حس و حالی که در این مناطق وجود دارد با هیچ جای دیگر قابل مقایسه نیست و می توان آن را بسیار ناب و دست نیافتنی برشمرد برای همین توصیه من به همه حضور در این مکان های مقدس و حس آن از نزدیک است.

 

زلیخا کریمی خواهر شهید برات کریمی: اولین بار است که به این سفر آمده و مناطق مختلف دوران 8 سال دفاع مقدس را از نزدیک مشاهده می کنم. دیده هایم با شنیده هایم بسیار فرق دارد و این سفر را بسیار خوب و پر از معنویت دیدم، امیدوارم خداوند قسمتم کند بار دیگر در این سرزمین ها حضور داشته باشم.

آقای 46 ساله داربست بند: سال نو برای سفر در حال برنامه ریزی بودیم که با خانواده تصمیم گرفتیم عید امسال را در سفر راهیان نور شرکت کنیم از این رو به همراه همسر و دو فرزند نوجوان خود ثبت نام کرده و امروز از مناطق مختلف عملیاتی جنوب کشور بازدید و به یاد شهدا هستیم.

دوست داشتم فرزندانم از نزدیک شهدا و ایثار آنها را شناخته و بدانند که برای این انقلاب چه زحمات و چه خون هایی تقدیم شده است، همه باید بدانند شهدا و رزمندگان اسلام به خاطر حفظ خاک وطن و دین اسلام و ایجاد آرامش و امنیت از علایق خود گذشتند و بسیاری نیز جام شهادت را سر کشیدند.

 

سخن آخر؛ سفری که نباید از دست داد

بی شک حضور در مکان هایی که می توان از نزدیک عطر حضور خالق هستی بخش و نمایندگان آن را درک کرد لذتی دارد که در قالب کلمات نمی توان آن را توصیف کرد.

سفر راهیان نور یک فرصت است، فرصتی که که امروز مهیاست و می توان از آن بهره برد پس باید شتافت تا این لذت وافر را درک کرده و برای شناخت سیره و سبک زندگی شهدا که خداوند خود مشتری وجودشان شد همت را بالا برد.

گزارش از رقیه ملاحسنی خبرنگار اعزامی به مناطق عملیاتی جنوب کشور

4001/ت30/ب100

ارسال نظرات
پر بیننده ها