اهالی متدین و انقلابی مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه به ویژه در سرپل‌ذهاب از فعالیت ارزشمند بسیج سازندگی کمال تشکر و قدردانی خود را بیان کردند و معتقدند شاه‌کلید قلابی دولت تدبیر قفلی از معضلات مردم این دیار ولایت‌مدار نگشوده است.
کد خبر: ۹۰۰۲۴۴۷
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، بیش از 145 روز از وقوع زلزله اخیر با قدرت 7.3 ریشتر در مورخ 21 آبان سال قبل در استان گذشته و تاکنون بازدیدهای بسیاری از سوی مسؤولان استانی و کشوری با اهداف متعدد صورت گرفته که فقط بخشی از جمله فعالیت‌های نیروهای بسیج سازندگی در شهرستان‌ سرپل‌ذهاب و سایر مناطق زمینه‌ساز امید و بازسازی روستاها شده است، همچنین شواهد حاکی از آن دارد که مردم به شدت پیگیر مطالبات به‌حق خود هستند و معتقدند وعده‌های دولت تدبیر کمک چندانی به مردم این دیار نداشته و اکثر خدمات‌رسانی‌ها از سوی هموطنان غیور و انقلابی کشور صورت پذیرفته است.

قدردانی اهالی سرپل‌ذهاب از فعالیت عالی بسیج سازندگی/ شاه‌ کلید دولت تدبیر قفلی نگشود

فعالیت‌های ارزشمند و سازنده بسیج سازندگی در قالب اردوهای جهادی و اعزام نیروهای ماهر و کارآفرین به مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه بیانگر این امر خداپسند است، لذا اهالی میهمان‌نواز و شهیدپرور استان که همواره در ایستادگی و ایثار آوازه‌ی بلندی دارند، با مشاهده این اقدامات و فعالیت‌های سازنده و اثرگذار نیروهای جهادی از آنان قدردانی کرده و خواهان تداوم مساعدت و همکاری در راستای پیشرفت این خدمات سازنده در منطقه هستند، تا باردیگر برگ زرینی بر تاریخ این خطه همیشه پهناور و دلیر غرب کشور ثبت شود.

جامعه طلاب، بسیجیان، دانشجویان، نخبگان فرهنگی و اجتماعی، دانش‌آموزان، مسؤولان لشکری  و کشوری همه و همه در عین تواضع و انقلاب‌مداری در قالب اردوهای جهادی پا به عرصه تلاش و فعالیت سازندگی با هدف آبادانی استان کرمانشاه گذاشته‌اند تا بارقه‌های امید را به دل اهالی این قلب تپنده غرب کشور بیاورند و با دستان رئوف و بخشنده خود آن را احیا و بازسازی کنند.

زینب صورتیان شهروند منطقه زلزله زده سرپل‌ذهاب با قدردانی از فعالیت نیروهای جهادی بسیج سازندگی در روستای پاونار و زعفران شهرستان سرپل‌ذهاب از توابع استان، اظهار داشت: روزهای گذشته خودم و فرزندم در حال کار آواربرداری بودم، چراکه منزل مسکونی ما به کل تخریب شده و باید بازسازی شود، به این دلیل یک گروه طلاب و جهادی از بسیج سازندگی وقتی وضعیت ما را دیدند به کمک‌رسانی آمدند.

این شهروند منطقه زلزله زده سرپل‌ذهاب تصریح کرد: گروه‌های جهادی مذکور متشکل از بسیجیان و جامعه طلاب از استان البرز به کرمانشاه آمدند و از روزی که در منطقه مستقر شدند در تلاش برای کمک‌رسانی به اهالی این دیار غیور و انقلابی هستند.

وی عنوان کرد: برای انجام آواربرداری نه هزینه‌ای داشتم و نه نیروی کمکی یا حتی توان مالی که بتوانم کارگر بگیرم، لذا به صورت خودجوش و شخصی اقدام به آواربرداری برای ساخت و ساز کردم، همچنین در حال درآوردن آجر و  آهن‌ها بودیم (چراکه با بنیاد مسکن گفتند، اگر بازسازی کنند آجر و آهن‌های مردم را بار می‌زنند) و خواستیم خودمان مصالح را سالم جدا کرده که بتوانیم از باقی مانده آن استفاده کنیم.

قدردانی اهالی سرپل‌ذهاب از فعالیت عالی بسیج سازندگی/ شاه‌ کلید دولت تدبیر قفلی نگشود

این بانوی ساکن زلزله زده سرپل‌ذهاب گفت: با فرزند پسرم شروع به کار کردیم و اکنون 2 دختر 21 و 10 ساله و یک پسر 17 ساله دارم و همسرم نیز کارگر است.

وی عنوان کرد: هنگام وقوع زلزله 7.3 ریشتری اخیر در منزل بودیم و فقط فرصت نجات جان خویش را یافتیم، همه وسایل منزل ما به کلی از بین رفته است و حتی هنگام خروج از منزل نیز دچار آسیب شدیم.

این شهروند منطقه زلزله زده سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه اکنون از ابتدایی‌ترین وسایل زندگی نیز برخوردار نیستند و به دشواری امورشان می‌گذرد، تصریح کرد: فقط عظمت خدا سبب شد از حادثه اخیر نجات پیدا کنیم، شاید از نظر جسمی مقداری زخمی شدیم، اما صدمه مالی بسیاری دیدیم و تاکنون کمک چندانی از سوی دولت تدبیر انجام نگرفته است.

وی بیان کرد: بعد از گذشت 22 سال تنها ثمره زندگی‌ام این منزلی مسکونی 110 متری بود که در عرض کمتر از 17 ثانیه به دلیل وقوع زلزله اخیر به شدت تخریب شد و فقط اسکلت آن باقی مانده است.

قدردانی اهالی سرپل‌ذهاب از فعالیت عالی بسیج سازندگی/ شاه‌ کلید دولت تدبیر قفلی نگشود

این شهروند سرپل‌ذهابی با اشاره به اینکه از لحاظ روحی قبلا از این حادثه مشکلی نداشتند و اکنون به شدت دچار آسیب‌های اجتماعی شدند، گفت: گاهی اکیپ‌های مختلفی از مشاوران و روان‌شناسان برای دلداری ما می‌آیند و اهالی منطقه را تسکین می‌دهند، اما پس از مدتی مجدد خاطرات ناگوار این حادثه برای همه تداعی می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از وقایع اخیر هنوز نتوانستم غذای خوبی برای فرزندانم تهیه کنم، تنها امیدم به خداوند است، امروز مقدار روحیه‌ای که داریم فقط به خاطر عظمت پروردگار است و اگر مسؤولان کمک کنند سرپل‌ذهاب بهتر از گذشته ساخته می‌شود.

صورتیان با تاکید براینکه فعالیت‌های جهادی بسیج سازندگی در استان کرمانشاه بسیار عالی است، اظهار داشت: روزهای قبل برای آواربرداری با ابزاری همچون بیل و کلنگ کار می‌کردیم و نتوانستیم حتی یک متر آن را جابه‌جا کنیم، اما نیروهای بسیجی به کمک ما آمدند و در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه روزهای اخیر به متولیان بنیادمسکن مراجع کردند، اما آن‌ها گفتند که در صورت آواربرداری همه مصالح ساختمانی را بار می‌زنند و می‌برند، گفت: این دستگاه اجرایی تاکنون اقدام سازندگی انجام ندادند و وامی که به مردم تعلق گرفته با در مقابل تعویض با کانکس بوده که این امر کمکی به تسریع در بازسازی واحدهای مسکونی نمی‌کند.

این بانوی ساکن سرپل‌ذهاب گفت: پس از وقوع زلزله اخیر چون از قبل مشکل ریه داشتم، براثر خاک و نشت گاز در منطقه دچار مشکل جدی شده و در طی 15 روز نخست زلزله، تارهای صوتی‌ام به شدت آسیب دید و به دلیل مشکلات تنفسی بستری بودم، توان صحبت را هم نداشته، همچنین سه شبانه روز در خارج از منزل و بدون سرپناه زندگی کردیم.

وی با اشاره به اینکه از سوی دولت تدبیر تاکنون اقدام اساسی برای مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه صورت نگرفته است، متذکر شد: گویا دولت قصد معاملات پایاپای داشته، چراکه به مردم وام پنج میلیونی ندادند و در عوض به اهالی کانکس دادند، در حالی که اگر می‌دانستیمکانکس را بر نمی داشتیم، چون به پول وام نیاز بیشتری داریم و برای آواربرداری و ساخت و سازها در  سرپل‌ذهاب کارگر می‌گرفتیم.

قدردانی اهالی سرپل‌ذهاب از فعالیت عالی بسیج سازندگی/ شاه‌ کلید دولت تدبیر قفلی نگشود

صورتیان با بیان اینکه در حال  حاضر مشغول به کار هستیم و مسؤولان بسیج سازندگی از ابتدا به کمک مردم زلزله‌زده استان کرمانشاه آمدند، گفت: خدمات این نیروهای جهادی بسیار عالی است و در این مناطق با روحیه بسیجی و جهادی به اهالی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه انتظار اهالی این شهرستان از رئیس جمهور بیش از این موارد بود و کاری برای مردم سرپل‌ذهاب انجام ندادند، متذکر شد: بارها مقابل دوربین‌های صداوسیما خطاب به رئیس جمهور عنوان کردم که از اقدامات دولت تدبیر گله‌مند هستیم و اگر فکر می‌کنند ما مردم مناطق کردنشین جزو هموطنان آنان نیستیم، تا از این منطقه برویم!

صورتیان خاطرنشان کرد: یک هموطن و ایرانی هستم و دولت باید به ما رسیدگی کنند، روزهای انتخابات پای صندوق رأی رفتیم و نسبت به برخی وعده‌ها، اما از دولت انتظار کمک و توقع بیشتری در هنگام سختی‌ها داشتیم.

این شهروند سرپل‌ذهابی با تاکید بر اینکه در زمان دفاع مقدس کردها و فرنگیس‌ها (بانوی ایثارگر و اسطوره واقعی دیار گیلانغرب) بودند که منطقه غرب را نجات دادند و ایثارها کردند، افزود: من فرزند گیلانغرب هستم، حتی مادرم برای رزمندگان نان می‌پخت و اجازه ندادند که از آن بخوریم یا حتی دست بزنیم، لذا اکنون مسؤولان باید دست‌یازی به اموال مردم نکنند و در امورشان خدا را در نظر بگیرند.

قدردانی اهالی سرپل‌ذهاب از فعالیت عالی بسیج سازندگی/ شاه‌ کلید دولت تدبیر قفلی نگشود

صورتیان یادآور شد: جزو خانواده شهید هستیم و در زمان انقلاب برای حراست از نظام خدمات مورد نیاز را در استان کرمانشاه انجام دادیم، پدرم علی صورتیان در منطقه دشت‌ذهاب هنگام درگیری با منافقان کوردل جانباز شدند، برادرم کیومرث صورتیان به درجه شهادت نائل شدند و یکی دیگر از برادرانم به نام رشید بیش از 10 سال اسارت کشیدند و برادرم فرامرز نیز جانباز شدند، عمویم با اسم عزیز صورتیان جانباز و شهید زنده هستند و 75 درصد جانبازی دارند.

این شهروند سرپل‌ذهابی تصریح کرد: ما برای همه دولت‌ها با جان و دل خدمت کردیم و امروز اگر سکوت کرده و دم فرو بستیم فقط به دلیل مراعات حال مقام معظم رهبری است که بیش از این دلشان از دست ناکار آمدی مسؤولان و اقدامات آنان شکسته نشود و بیش از این اندوهگین نشوند.

وی گفت: آقای حسن روحانی در سمت رئیس جمهور وقت اقدام اساسی برای مردم روستاهای زلزله زده شهرستان سرپل‌‌ذهاب انجام ندادند و تاکنون فقط از آنان وعده شنیدم.

این خواهر شهید با اشاره به اینکه همه خاک کشور ما طلا است و پتانسیل‌های فراوانی دارد، گفت: در شهرستان و حتی استان مشکلات فراوانی داریم و دولت‌مردان به مردم زلزله زده کمکی چندانی نداشتند و فقط مردم ایران به داد هم رسیدند و خدماتی را ارائه کردند.

 وی عنوان کرد: نیروهای بسیج سازندگی، جامعه روحانیت، ارتش و سپاه در ساعات نخست وقوع زلزله اخیر در استان به یاری ما شتافتند و حتی نیروهای هلال احمر در ساعات اولیه به کمک نیامدند و یک بطری آب نیز برای خوردن نداشتیم، برخی نیروهای جهادی به کمک ما آمدند و امروز فقط امید به پروردگار دلیل زنده ماندن ما است.

قدردانی اهالی سرپل‌ذهاب از فعالیت عالی بسیج سازندگی/ شاه‌ کلید دولت تدبیر قفلی نگشود

صورتیان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب مظلوم‌ترین مردم جهان است، تاکید کرد: رئیس جمهور دولت تدبیر در روزهای نخست حتی سرکشی کلی هم از منطقه سرپل‌ذهاب نکردند و روزی که ما در خاک آوارها و گل و لای بودیم، کجا بودند؟

این شهروند سرپل‌ذهابی یادآور شد: مقام معظم رهبری با سادگی و عبای دینی به یاری دیار هموطنان کرمانشاه آمدند و حتی به مسؤولان صداوسیما و فیلم بردار نیز سفارش کردند که با کفش وارد منازل مردم نشوند و مراعات حال آنان را لحاظ کنند، اما رئیس جمهور فقط سوار برخودروی شخصی بوده و از نزدیک مشاهده و ملاحظه نکردندکه ما در چه شرایط دشواری هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق نظر پزشکان، فرزندانم دچار سو تغدیه شدید شدند و به دلیل کمبود تجهیزات آنان را به منزل خواهرم در گیلانغرب می‌برم تا برایشان غذایی تهیه کنند.

این بانوی ساکن منطقه زلزله‌زده سرپل‌ذهاب با اشاره به اینکه فرزندانش شرایط دشوار و بی‌غذایی را تجربه نکرده و با پدرشان کار کارگری انجام می‌دادند تا محتاج خلق نشوند، تصریح کرد: تا امروز شکرگزاری کردیم، ما به تعبیر برخی متکدی نیستیم و شرایط برای ما دشوار است، خانه‌ای که سرمایه و روزی سرپناه ما بود، فرو ریخته است.

صورتیان با اشاره به اینکه از مسؤولان انتظار مساعدت بیشتر بود، اما کمک سازنده‌ای نکردند، گفت: ما هم از جنس مسؤولان و هموطنان آنان هستیم، چرا به مردم منطقه ما کمک نمی کنند؟، لذا با این رفتارها امروزه احساس کردیم چون کُرد هستیم دولت برنامه‌ای برای کمک‌رسانی به ما ندارند.

وی تاکید کرد: امسال اصلا به حسن روحانی به عنوان رئیس جمهور رأی ندادم چون چهار سال قبل را دیدیم و تجربه کردیم و هیچ کمک اساسی به استان ما نداشتند و فقط وعده تبلیغاتی داده بودند.

قدردانی اهالی سرپل‌ذهاب از فعالیت عالی بسیج سازندگی/ شاه‌ کلید دولت تدبیر قفلی نگشود

وی متذکر شد: شاه کلیدی که رئیس جمهور گفتند کلید حل تمام مشکلات است، اما هیچ قفلی را وا نکرد و ما از قبل ناتوان و بیچاره‌تر شدیم، مشکلات جامعه ما نیز بیشتر شده، لذا ایشان را به عنوان رئیس جمهور قبول نداریم.

این خواهر شهید بیان کرد: ما فقط رهبر معظم انقلاب را داریم و امیدوارم که انقلاب اسلامی را به دست حضرت مهدی(عج)، برسانند و ان‌شاءالله شاهد تحقق آن باشیم که انقلاب ما به دست صاحب اصلی یعنی حضرت ولی‌عصر (عج) رهبری و مدیریت شود.

این شهروند سرپل‌ذهابی به شرح احوال همسایگان و اقوامی که بر اثر زلزله اخیر دچار صدمات و خساراتی شدند، اشاره و عنوان کرد: عمه‌ام دیابت دارند و بستری می‌شوند، همچنین به دلیل قند بالا بینایی دو چشمانشان را از دست دادند و نوه‌اش زیر آوارها به خاطر نارسایی قلبی از بین رفتند.

این بانوی دیار سرپل‌ذهاب گفت: هنگام وقوع زلزله اخیر و شدت آن، همسرم به کمک همسایگان شتافتند و درب منازل آنان را می‌زدند، بلکه صدایی از آوارگان را بشنوند و آنان به مکان امنی منتقل کنند، در حال حاضر نیز اکنون وضعیت آنان بهتر از ما نبوده و شرایط زندگی برای همگی مثل هم است و در یک سطح هستیم.

صورتیان ضمن تقدیر از خدمات شایسته، انقلابی، جهادی، بسیجی‌وار نیروهای ارزشی سازمان بسیج سازندگی استان و کشور، اظهار داشت: امیدوارم اجر دنیوی و معنوی این گروه‌های جهادی افزونی پیدا کند و در مرکز توجهات خاص صاحب‌الزمان(عج)، برقرار، پیروز و سرافراز باشند و به عنوان نماینده این دیار انقلابی از آنان کمال تشکر را داریم و امیدواریم خداوند نیز از آنان خشنود و راضی باشند.

فانوس مرادی دیگر شهروند سرپل‌ذهابی با اشاره به خدمات و حضور ارزشمند بسیج سازندگی در شهرستان سرپل‌ذهاب با هدف کمک به اهالی منطقه، گفت: ساکن روستای زعفران از توابع استان کرمانشاه هستیم و فقط تلاش‌های نیروی‌های خدوم بسیج سازندگی به مردم منطقه توان زندگی بخشیده است.

این شهروند سرپل‌ذهابی تصریح کرد: به عنوان مردم زلزله‌زده این منطقه که در وقایع اخیر صدماتی متحمل شدند، از مسؤولان انتظار یاری و مساعدت بیشتری می‌رفت.

مرادی یادآور شد: اکنون 2 پسر و یک دختر دارم که هر یک سر زندگی خودشان هستند و آنان نیز در شرایط دشواری روزگار می‌گذرانند و فکر می‌کردیم دولت به مردم محروم این منطقه توجه ویژه‌ای خواهند داشت.

وی با اشاره به تخریب کلی منزل مسکونی که بر اثر زلزله 7.3 ریشتری اخیر در استان به تلی از خاک تبدیل شده است، گفت: به تنهایی آجرها و آهن خانه‌ای که اکنون تخریب شده را با دستان خالی جا به جا می‌کنیم، زندگی در این روستا بسیار طاقت فرساتر از قبل شده و تاکنون به شکل جدی به ما کسی کمک نکرده است که خانه هایمان را بسازیم.

قدردانی اهالی سرپل‌ذهاب از فعالیت عالی بسیج سازندگی/ شاه‌ کلید دولت تدبیر قفلی نگشود

این بانوی ساکن منطقه زلزله زده سرپل‌ذهاب خطاب به مسؤولان بی‌تدبیر که خدمات سازنده‌ای را در دستور کار خویش قرار نداده‌اند، متذکر شد: کانکس نداریم و در چادرهای اسکان موقت زندگی می‌کنیم و بر این نوع وضع زندگی فقط خداوند متعال را فریادرسان و شاهد گرفتیم.

وی عنوان کرد: منزل خویش را با دست خود آواربرداری می‌کنیم، همچنین نیروهای فعال بسیج سازندگی در خدماتی جهادی به یاری اهالی سرپل‌ذهاب آمدند و کمک‌های فراوانی را انجام می‌دهند.

این بانویسرپل‌ذهابی گفت: خوشحال هستیم که نیروهای بسیج سازندگی در منطقه مستقر هستند و به ما و مردم کمک‌های خوبی را ارائه می‌کنند، همچنین از مسؤولان تقاضا داریم تلاش کنند تا با استحکام و سرعت بیشتری منازل ما ساخته شود.

وی عنوان کرد: بنیاد مسکن گفته بودند که یا وام و یا کانکس به ما می‌دهند، لذا از آنان کانکس نگرفتیم تا بتوانیم وام دریافت کنیم، در حالی که باید هر دو این خدمات را به مردم این منطقه ارائه می‌کردند تا تحمل شرایط دشوار زندگی برای اهالی روستاها فراهم شود.

مرادی افزود: چندسال در این شهرستان ساکن هستیم و فقط از مسؤولان وعده شنیدم، انتظار بود کمک بیشتری به اهالی زلزله‌زده این منطقه لحاظ کنند.

گفتنی است، این شهروند سرپل‌ذهابی ضمن صمیمیت و میهمان‌نوازی خاصی، با دلی اندوه بار و اما روحیه‌ای قوی، خانه تخریب شده‌اش را نشان داد و به همراه همسرش با دستان خالی مشغول آواربرداری بودند تا با جابه جایی آهن‌پاره و آجرها، بتوانند چادر اسکان موقت را دایر کنند.

قدردانی اهالی سرپل‌ذهاب از فعالیت عالی بسیج سازندگی/ شاه‌ کلید دولت تدبیر قفلی نگشود

خضبان صفرپور یکی دیگر از ساکنین منطقه زلزله زده سرپل‌ذهاب با اشاره به حضور فعال بسیج سازندگی در منطقه زلزله زده شهرستان سرپل‌ذهاب، گفت: فقط یک چادر اسکان موقت به ما دادند و خودمان برای آورابرداری و ساخت مسکن تلاش می‌کنیم.

این شهروند ساکن منطقه سرپل‌ذهاب بیان کرد: نیروهای ارتش و سپاه در لحظات اولیه وقوع زلزله اخیر به کمک ما آمدند و اکنون نیز نیروهای جهادی و انقلابی بسیج سازندگی در حال فعالیت و خدمات‌رسانی به اهالی منطقه هستند.

وی تاکید کرد: از مسؤولان انتظار داریم به ما و مردم زلزله‌زده این منطقه یک کانکس اهدا کنند و در مقابل آن را با وام و وجه نقد و... معاوضه نکنند، چرا که مردم درآمد چندانی ندارند و نیاز است به آنان خدمات و رسیدگی بیشتری انجام بپذیرد.

گفتنی است، روستاهای زلزله‌زده استان کرمانشاه به دلیل وقوع زلزله اخیر به شدت دچار آسیب‌های جدی در عرصه‌های مختلف، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... است که اهالی این دیار همچنان که از مصاحبات (افراد قابل دسترس برای پیگیری و رسیدگی عوامل مربوطه) مشخص است، نیاز به رسیدگی بیشتر مسؤولان و مدیریت بحران در منطقه دارند، اما آنچه تاکنون رصد شده حاکی از بی‌تدبیری و ناکارآمدی برخی متویان است.

فعالیت‌های چشمگیر بسیج سازندگی در مناطق گوناگون شهرستان سرپل‌ذهاب سبب رضایت ساکنان این مناطق از همه نیروهای خدوم و انقلابی، بسیج، ارتش و سپاه شده است که در روزگار سخت با استفاده از تخصص و امکانات موجود، خدمات سازنده و اثرگذاری را ارائه می‌دهند و روحیه امید و سازندگی را برای اهالی منطقه به ارمغان آورند، تا به واسطه فعالیت‌های جهادی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و... سبب خوشنودی خداوند نیز باشند.

 

 

گزارش از: روشنک تکلف‌پور

ارسال نظرات