وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: جوانان ما بسیار توانمند هستند و در سال حمایت از تولید داخلی به دنبال اجرایی‌شدن کلمه "ما می‌توانیم" تلاش می‌کنند.
کد خبر: ۹۰۰۲۴۴۵
|
۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، علی ربیعی شامگاه دوشنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه احداث بزرگترین مجموعه ی ورزشی، فرهنگی و تفریحی جنوب کشور در شهر جم، اظهار داشت: در دومین روز آغاز کار اداری سال 1397 به استان فارس و بوشهر سفر کرده‌ایم و تا به اینجای کار پروژه‌های خیلی خوبی برای جامعه کارگری افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی بیان کرد: در سال 1395 نیز به شهرستان جم سفر کرده‌ام و در آن سفر نیز 11 مصوبه  داشتیم که برخی از آنان به اتمام رسیده و برخی پروژه‌ها نیز دنبال و پیگیری می‌کنیم تا به زودی مشکل آنان رفع و به بهره برداری برسند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برای هر شهرستان جنوبی استان بوشهر حدود ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی کم بهره اختصاص یافته که انتظار دارم فرمانداران در راستای توسعه اشتغال در این راستا نهایت تلاش خود را انجام دهند.

ربیعی با بیان این که خانواده‌های کارگری باید بهترین خدمات را دریافت کنند، افزود: کارگران و خانواده‌هایشان حق دارند که از بهترین خدمات در جمهوری اسلامی بهره ببرند و دولت روحانی نیز توجه ویژه‌ای به حوزه کارگری دارد.

وی با اشاره به سفر دو سال قبل خود به شهرستان جم، بیان کرد: با منطقه جنوب استان بوشهر و به خصوص شهرستان جم آشنایی کامل دارم و کارگر در جنوب استان بوشهر و به خصوص شهرستان عسلویه زیاد است که مسائل اجتماعی و رفاه آنان برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که روز مددکار نزدیک است، عنوان کرد: همه ما به هر طریقی به همدیگر نیازمندیم و ایران تشنه مددکاری و آن هم به صورت عام است و باید هر ایرانی یک مددکار شود.

ربیعی عنوان کرد: اگر درمانگاه‌های تامین اجتماعی برای اقشار کارگر و ضعیف جامعه نباشد زندگی بخش عظیمی از مردم کشور در مواقع بیماری سخت و دشوار می‌شود زیرا توان پرداخت هزینه‌های سنگین درمان در دیگر مراکز را ندارند.

وی ادامه داد: در چهار سال دولت روحانی دو برابر 50 سال گذشته درمانگاه در استان بوشهر ایجاد کرده‌ایم که نشان می‌دهد این دولت توجه ویژه‌ای به قشر ضعیف و کارگر جامعه دارد.

ربیعی با اشاره به دیگر اقدامات دولت در استان بوشهر عنوان کرد: مسکن کارگری جز برنامه‌های وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی است و برنامه‌هایی برای تفریح و توانمندسازی نیروهای جوان و فرزندان کارگران در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به دوران کودکی خود گفت: من فرزند یک کارگر راه آهن بوده‌ام و در زمان کودکی علاقه زیادی به فوتبال داشتم اما خانواده ما توان خرید شورت و کفش ورزشی برای من نداشت به همین منظور قطعا شرایط فرزندان خانواده‌های کارگری را درک می‌کنم و تمام تلاش ما و همکارانمان در دولت این است تا بتوانیم بهترین خدمات را با کیفیت بالا در اختیار خانواده‌های کارگران قرار دهیم.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان این که احداث مجموعه ورزشی، کارگری و رفاهی و همچنین تفریحی در شهرستان جم باعث تحول و شور و نشاط خانواده‌های کارگری می‌شود، تاکید کرد: امیدوارم مجموعه ورزشی کارگری جم با دقت و توجه ویژه احداث شود تا کارگران عزیز جم بتوانند از خدمات ورزشی مختلف برخوردار و لحظات شادی برای فرزندان آنان به وجود بیاید.

وی با بیان این که جنوب استان بوشهر نیازمند اورژانس اجتماعی است بیان کرد: مسئله اورژانس اجتماعی برای ما بسیار مهم است و روانشناسی اجتماعی را نیز در این منطقه دنبال می‌کنیم.

ربیعی با بیان این که فنی و حرفه‌ای پویا با تمام امکانات سخت‌افزاری باید در کنار صنعت وجود داشته باشد، افزود: متاسفانه ناتوانی مهارتی در جنوب استان بوشهر وجود دارد که باید برای توانمندسازی و آموزش جوانان در کنار صنعت اقدام جدی شود.

وی خطاب به فرمانداران شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر، تاکید کرد: مسئولان منطقه جنوب استان بوشهر تلاش کنند تا مهارت نیروهای جوان بالا رود.

ربیعی عنوان کرد: در جامعه‌ای که امید و نشاط وجود نداشته باشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد و هر چند دشمنان جمهوری اسلامی مرتب و دائم تکرار می‌کنند که جوانان ما توان کارهای بزرگ را ندارند اما نباید اجازه دهیم یاس و ناامیدی و کلمه نتوانستن در جامعه فراگیر شود.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی یادآور شد: جوانان ما بسیار توانمند هستند و در سال حمایت از تولید داخلی به دنبال  اجرایی‌شدن کلمه "ما می‌توانیم" تلاش می‌کنند.

ربیعی ادامه داد: نظریه پردازهای آمریکایی این حس را در بین جوانان ما منتقل کرده‌اند که دزدی از بیت‌المال در ایران زیاد است و با کارهای مختلف می‌خواهند نسل جوان ما را نسبت به مسئوولان و نظام بدبین کنند.

وی افزود: دشمنان می‌دانند که اگر بخواهند نظامی به ما حمله کنند ایران برای آنان تبدیل به باتلاقی بزرگ خواهد شد پس به همین علت از راه‌های مختلف به دنبال یاس و ناامیدی جوانان هستند.

ربیعی تاکید کرد: باید شور و نشاط اجتماعی و امید به آینده برای جوانان ما بیشتر از سال‌های گذشته به وجود بیاید تا به خودباوری کامل برای مدیریت آینده کشور دست پیدا کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان جم، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، استاندار بوشهر، نماینده مردم شهرستان‌های جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل پتروشیمی جم،  تفاهم نامه احداث بزرگترین مجتمع فرهنگی، ورزشی و رفاهی جنوب کشور در شهرستان جم را امضا کردند.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات