استاندار خراسان رضوی گفت: طبق آمار گرفته شده بیش از ۷۰ درصد بازار سوغات مشهد در اختیار کالا‌های خارجی بی‌کیفیت است.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۸۴
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج به‌نقل از اداره کل روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علی‌رضا رشیدیان در جریان آغاز به کار نمایشگاه نوروزگاه ایران در محل نمایشگاه بین المللی مشهد مقدس، اظهار داشت: با توجه به بازار  بین المللی در این حوزه باید توجه جدی بر حوزه صنایع دستی و توانمندی‌های مناطق مختلف به ویژه روستایی شود.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه تلاش شده تا مجموعه از ظرفیت‌های مختلف در این حوزه از اقصی نقاط کشور گرد هم آمده و در معرض دید همگان قرار گیرد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: مردم با بازدید از نمایشگاه با این آثار زیبا و ارزشمند آشنا شده و زمینه‌ای برای عرضه‌کنندگان سوغات فراهم می‌شود تا در قرارداد‌هایی با این تولید‌کنندگان صنایع‌دستی ببندند.

رشیدیان با اشاره به آمار‌ها مبنی بر این‌که بیش از ۷۰ درصد بازار سوغات مشهد در اختیار کالا‌های خارجی بی‌کیفیت است، تاکید کرد: باید بازار از این وضعیت خارج شده و در اختیار هنرمندان توانمند از اقصا نقاط کشور و تولید‌کننده داخل و در خدمت به اقتصاد و اشتغال کشور قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با در اختیار گرفتن این بازار می‌توان با تعامل و تبادل با کشور‌های منطقه، علاوه بر توسعه بازار صنایع دستی، زمینه صادرات آن به کشور‌های منطقه و عرصه بین المللی را فراهم کرد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: موضوع همزمانی این نمایشگاه با ایام نوروزو اعیاد ماه رجب فضای شادمانه و مفرحی را برای مردم فراهم می‌کند که هم برای زائران و هم مجاوران از جذابیت و زیبایی‌های ویژه برخوردار است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها