اقتصاددان آلمانی در حرم مطهر رضوی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع گروید.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۸۳
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به‌نقل از آستان‌نیوز، «کارل فراز بنته» تاجر و اقتصاددان آلمانی با حضور در بارگاه منور رضوی به دین اسلام مشرف شد و نام مبارک رضا را برای خود برگزید.

وی در رابطه با این تصمیم اظهار کرد: تابستان سال گذشته برای اجرای چندین پروژه اقتصادی به ایران آمدم و به شهر‌های مختلف ایران سفر کردم؛ در این سفر از نزدیک با آداب و رسوم ایرانیان آشنا شدم و تحت تاثیر فرهنگ آنان قرار گرفتم.

این تازه مسلمان آلمانی تصریح کرد: یکی از نکات مثبت سفر به ایران، اثبات دروغ پردازی‌ها و تبلیغات رسانه‌های غربی بود. آن‌ها تصویر غلطی از اسلام و ایران در ذهن من ایجاد کرده بودند که موجب رفع احساسات ضداسلامی در من شد.

کارل بنته با بیان اینکه در طی این مدت با قرآن مانوس شده و ارتباط قلبی و عاطفی عمیقی با آیات شریف این کلام وحی برقرار کرده‌ام، بیان کرد: اعتقاد و باور مسلمانان به خداوند بسیار قوی‌تر از سایر ادیان است و من این حقیقت را با عقل و قلبم درک کردم. در مطالعاتم درباره اسلام به موضوعات جالب و عجیبی برخوردم که پاسخ بسیاری از سئوالات همیشگی‌ام بود.

مدیر امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی نیز در آیین تشرف به اسلام این مرد ۶۱ ساله آلمانی، گفت: در عصر حاضر دیگر ارتباط جوامع و فرهنگ‌ها در انحصار دولت‌ها نیست و مردم می‌توانند به درستی واقعیت‌ها را درک کنند.

سید محمدجواد هاشمی‌نژاد گفت: رهبر معظم انقلاب در نامه‌ای خطاب به جوانان اروپا و آمریکایی، ارائه تصویری ترسناک از دین مبین اسلام را سیاه‌نمایی علیه اسلام نامیده و از جوانان غربی خواستند تا شناخت مستقیم و بی‌واسطه‌ای از اسلام به دست آورند. پس از این نامه، ما شاهد رشد فزاینده آمار تشرف جوانان و حقیقت جویان اروپایی و آمریکایی به دین مبین اسلام در حرم مطهر امام رضا (ع) بودیم.

هاشمی‌نژاد با بیان اینکه دشمنان اسلام تلاش زیادی دارند تا دین اسلام و مسلمانان را ترسناک و نفرت‌انگیز جلوه دهد، اما نتوانستند به هدف خود برسند، افزود: امید است تا جوانان با شناخت، معرفت و مطالعه بیشتر پیرامون واقعیات، زمینه سعادت دنیوی و اخروی خود را فراهم آورند.

در پایان این مراسم هدایای ویژه‌ای از جمله، قرآن مجید به زبان آلمانی، سنگ مضجع، کتب شناخت اسلام و گواهی تشرف به اسلام به این تازه مسلمان اهدا شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها