استاندار خراسان رضوی گفت: نام سال جدید، حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی بوده که در راستای این امر، به جای کالاهای نامرغوب خارجی، صنایع دستی مطلوب و تولیدات گران‌بهای داخلی به کار برده می‌شود.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۴۸
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ علیرضا رشیدیان در حاشیه افتتاح نخستین نمایشگاه نوروزگاه ایران در این شهر اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده از سوی مراکز دانشگاهی، هزینه‌های پرداختی در خراسان رضوی در حوزه سوغات گسترش یافته که امسال این رقم برابر با ۳ هزار و هفتصد میلیارد تومان بوده است.

وی تصریح کرد: این رقم بسیار بزرگی است که در صورت سرمایه گذاری صحیح و قرار دادن آن در دسترس تولیدکننده‌های داخلی، علاوه بر بهبود شرایط اشتغال در استان، سبب بهبود شرایط و بیرون رفتن تولیدکنندگان از بحران اقتصادی می‌شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی در حوزه سوغات با توجه به ظرفیت‌های تولیدی منطقه با کمک سایر استان‌ها، بیان کرد: نام سال جدید، حمایت از کالای ایرانی و تولیدات داخلی بوده که این مورد به عنوان یکی از تشویش‌های مسئولان مربوطه یاد می‌شود.

رشیدیان گفت: در راستای این امر، به جای کالا‌های نامرغوب خارجی، صنایع دستی مطلوب و تولیدات گرانب‌های داخلی به کار برده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای این نمایشگاه نیز برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته بود و این موضوع با ایام پیک مسافران نوروزی مصادف بود، بنابراین بهترین فرصت برای شناخت سوغات خراسان‌رضوی به مردم بود، همچنین فرصت مناسبی برای ورود تولیدکنندگان داخلی مهیا شد.

رشیدیان با توجه به راندمان و بازدهی مناسب وضعیت تاکنون، ادامه داد: در صورت ادامه داشتن این موضوع و قرارگیری استان در روند کنونی، می‌توان شاهد جایگزینی کالا‌های خارجی نامرغوب با کالا‌های داخلی مناسب بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها