محمّد صداقت/

حمایت از کالای ایرانی از شعار تا واقعیت

حمایت از تولید داخلی فقط خریدن جنس ایرانی نیست، کمک به افزایش کیفیت کالای ساخت ایران حمایت موثرتری خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۰۲۳۱۸
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان ،رهبر معظم انقلاب، سال جدید را به نام حمایت از کالای ایرانی معرفی کردند.حمایت از تولید داخلی یک فرایند است. فرایندی  که شامل افزایش بهره وری، افزایش کیفیت، ایجاد رقابت سالم، کاهش فساد و افزایش حس وطن پرستی با تشریح مزایای استفاده از کالاهای داخلی است  و این حمایت با شعار محقق نمی شود.

روال بر این است اگر کالای ایرانی از نظر تولیدی با کیفیت  باشد انتخاب جنس داخلی  خوب در اولویت افراد است ولی اگر از نظر کیفی مناسب نباشد مردم ترجیح می دهند از کالاهای خارجی استفاده کنند.

پشتیبانی از تولیدات داخلی بدین شکل محقق می شود که با پرداخت حقوق و مزایای کارمندان و احترام و تشویق ایشان با ارتقاء کیفیت تولیدات و تعیین قیمت گذاری مناسب مردم ،مشتاق به خرید تولیدات نماییم نه وادار به خرید محصولات داخلی. به عنوان نمونه  اگر تولیدکننده خودرو،محصولخود را با کیفیت بالا و ارزان تولید کند شاهد استقبال مردم هم خواهیم بود نه با هر قیمتی و هر نوع کیفیتی.

کشورهای شاخص تولید کننده ، تکنولوژی ساخت ماشین آلات و دانش فنی لازم را دارند و مواد خام را به کالای آماده تبدیل می کنند ولی کشور ما اکنون در چه جایگاهی قرار دارد.اگر نگاهی به شامپو دارموی داروگر 70 ساله بیندازیم و آن را  با شکل ثابت و اولیه خود  با شامپوی سان سیلک مقایسه کنیم می بینیم حداقل هر 2 سال یکبار کاملاٌ با شکل قبل متفاوت است. باید بدانیم نیاز مردم تغییر می کند و باید با طرح های جدید و به روز با درخواست مردم جلو برویم.

اگرشرایط تولید در ایران برای یک تولیدی مانند خارج از کشور سهل و آسان و بدون دغدغه باشد،تولیدگر داخلی توانایی رقابت و بالا بردن کیفیت کالایش را دارد  نه اینکه به محض افتتاح یک مرکز تولیدی بعد از طی پروسه های عظیم و گذشتن از هفت خوان رستم عده ای سهم خود را از مالیات و عوارض و صدها مورد دیگر مطالبه کنند در این صورت رمقی برای تولید کننده برای افزایش کیفی محصولات خود نمی ماند.

لازم است بدانیم حمایت از تولید داخلی فقط خریدن جنس ایرانی نیست، کمک به افزایش کیفیت کالای ساخت ایران حمایت موثرتری خواهد بود. در جامعه شاهد آن هستیم که دلیل اصلی کیفیت پائین در برخی اجناس ایرانی، عدم رقابت جدی و انحصارات است. اگر مسئولین زمینه رقابت کالای ایرانی در چهارچوب کیفیت و قیمت با هر کالای داخلی و خارجی دیگری فراهم شود شرایط برای تولید کننده فراهم می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار