خبرهای داغ:
امسال ۳۰ درصد افزایش بازدید از مکان های دیدنی استان قزوین از سوی گردشگران داشته ایم که این امر، اتفاق بسیار خوبی برای استان است‌
کد خبر: ۹۰۰۲۲۶۷
|
۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین علی فرخزاد معاون امور عمرانی استانداری در آئین افتتاح اولین جشنواره و‌نمایشگاه گردشگری غذایی استان قزوین بیان کرد: برنامه های مختلفی در تمام نقاط استان طراحی و اجرا شده تا بتوانیم استان قزوین را به گردشگران معرفی کنیم.

وی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده توانستیم قزوین را به عنوان مقصد گردشگری معرفی کنیم و این جشنواره ها موجب می شود.

معاون عمرانی استاندار اظهار کرد: امسال ۳۰ درصد افزایش بازدید از مکان های دیدنی استان قزوین از سوی گردشگران داشته ایم که این امر، اتفاق بسیار خوبی برای استان است‌.

فرخزاد افزود: ایجاد چنین فضاهایی نیاز به تلاش چندین ماهه از سوی دیتگاه های ذیربط دارد و این امر با همکاری شهرداری و اداره میراث فرهنگی و شرکت نمایشگاه های استان قزوین انجام شده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

گردشگری ایران غول خفته

در ادامه محمد علی حضرتی ها ضمن تجلیل از شرکت نمایشگاه های بین المللی استان قزوین و گروه صبا و همکاری شهرداری و سایر دستگاه ها بیان کرد: سلیقه مردم در حوزه گردشگری دائما در حال تغییر است و در دنیا اتاق فکرهایی برای جهت دهی سلیقه گردشگری مردم وجود دارد.

وی عنوان کرد: بعضی کشورها با برنامه ریزی های دقیق توانسته اند سال ها جایگاه خود را در صنعت جذب توریست حفظ کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: تعبیر ما در مورد گردشگری ایران غول خفته است که اگر بیدار شود می تواند سرنوشت ما را در حوزه اقتصادی تغییر داده و از صنعت تک قطبی صادرات نفت نجات دهد.

حضرتی ها ادامه داد: ما باید جریان سازی کنیم‌ و یکی از موضوعات که می تواند در معرفی استان اثرگذار باشد، گردشگری خوراک و غذا می باشد. کشور ما ظرفیت بسیار بالایی در صنعت غذایی دارد.

وی با اشاره به وجود فضای مجازی از همشهریان خواست تا وجود چنین فضاها و جشنواره هایی را که در استان اتفاق می افتد به شهرخا و استان های دیگر اطلاع رسانی کنند چرا که این امر به صنعت گردشگری و اشتغالزایی کمک شایانی می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین یادآور شد: اگر گردشگری در ایران رونق بگیرد مطمئنا استان قزوین یکی از چند استان صدر، در گردشگری خواهد بود.

1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها