گرانبهاترین گنجینه دفاع مقدس با همت رسانه ها منتقل و اثر گذار می شود
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سرهنگ پاسدار حسینعلی رضایی معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلای مازندران در گفتگویی در خرمشهر به تشریح عملکرد کمیته رسانهای راهیان نور پرداخت و اظهار کرد: سه ماه قبل از برگزاری راهیان نور جلسات متعددی درباره شرح و وظایف قسمتهایی همچون اردویی، فرهنگی و ... برای کارهای رسانهای تشکیل شد و در این راستا با بسیج رسانه نیز هماهنگیهایی صورت گرفت.
وی با اشاره به برگزاری نشست خبری با رسانههای استانی درباره راهیان نور افزود: با حضور سرهنگ مجیدی معاون اجرایی سپاه کربلا و رئیس ستاد راهیان نور و اهالی رسانه رسما آغاز جشنواره رسانه در راهیان نور و قرارگاه رسانهای شهید کابلی اعلام شد و در حدود 80 نفر از مسؤولان و خبرنگاران رسانههای استانی طبق روال سال گذشته، برای انتشار اخبار راهیان نور اعلام آمادگی کردند.
دبیر کمیته اطلاعرسانی ستاد راهیان نور با بیان اینکه اعزام خبرنگاران به مناطق عملیاتی با توجه به شرایط سخت و محدودیتهای مکانی مقدور نبود، افزود: با توجه برنامه ریزیهای انجام شده یک گروه از قرارگاه رسانهای شهید کابلی در خرمشهر برای تولید محتوا برای رسانههای مکتوب و مجازی استان اعزام شدند و یک نفر هم در ساری به عنوان دبیرخانه قرارگاه برای ارسال اخبار به رسانههای استانی و فراستانی مستقر شده است.
رضایی به بخش دوم از پوشش اخبار راهیان نور که بخش مستندسازی برای صداوسیماست اشاره کرد و ادامه داد: گروهی از صداوسیما استان مازندران همراه با گروه تلویزیونی سپاه کربلا که سال گذشته نیز تجربه مستندسازی در باره راهیان نور را داشتند، به منطقه عملیاتی آمدند، تصمیم بر این شد از نظر کمی و هم از نظر کیفی با اعزام همکاران متخصص، به ضبط برنامهها و تصاویر از مناطق عملیاتی جنوب پرداخته شود و با تدوین سریع و باکیفیت عالی در ایام نوروز، برنامههای راهیان نور مازندران از شبکههای مختلف صداوسیما پخش شود.
وی به بخش سوم این کمیته که پخش برنامه زنده از سرزمین نور است،اشاره و خاطرنشان کرد: طبق هماهنگیهایی که در جنوب انجام شد تهیه کنندههای صداوسیما در مرکز از طریق قرارگاه رسانهای راهیان نور کل کشور با واحد سیار «اس.ان.جی» با زائران مازندرانی که در مناطق اروندکنار، پارک موزه دفاع مقدس و شلمچه و ... هستند، مصاحبه و خبر تهیه میکنند، که این اخبار در شبکههای مختلفی همچون شبکه یک، دو، سه، شبکه خبر، قران و حتی شبکه استانها دیگر که تقاضای برنامه داشتند، پخش میشود.
معاون روابط عمومی و تبلیغات و دبیر کمیته اطلاعرسانی ستاد راهیان نور سپاه کربلا با بیان اینکه از نزدیک شاهد کار خالصانه اصحاب رسانه برای پوشش برنامههای راهیان نور است،یادآور شد: با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری در مسأله راهیان نور باید با صدای رسانه این مانور عظیم را به سمع و نظر مردم برسانیم.
وی با این پرسش که چه کسی میتواند این همه خاطرات با ارزش و گرانبها دفاع مقدس که به عنوان گنجینه عظیمی از آن یاد میشود، را به مردم جامعه انتقال دهد، اضافه کرد: طبیعتا وظیفه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، با رسانه هاست که بیایند این اطلاعات و خاطرات و دلگویهها را بگیرند و به نسل جوان منتقل کند.
سخنگوی سپاه کربلا به دوران هشت سال جنگ تحمیلی و حمایت قریب 50 کشور جهان از صدام اشاره کرد و گفت: حضور پرشور و پر انرژی مردم در مناطق عملیاتی با توجه به ناتوی فرهنگی دشمن ، بسیار چشمگیر است باید رسانه ملی و خبرگزاریها به انعکاس این رویداد بزرگ بپردازند.
رضایی با تصریح بر اینکه یک سری ضعفها در کار وجود دارد و طبیعی است، اظهار کرد: از همه اصحاب رسانه تقاضامندیم به گونه ای کار کنند و قلم بزنند که دشمن شاد نشویم.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا در پایان سخنان با تقدیر از کسانی که در قرارگاه رسانهای شهید کابلی فعالیت میکنند، بیان کرد: انشاءالله بتوانیم در سال جدید با همکاری رسانهها شعار امسال که رهبر معظم انقلاب در حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند را جامه عمل بپوشانیم.