سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی از ورود پنج میلیون و ۶۴۷ هزار و ۵۷۷ نفر به استان از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۲۱۳۵
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، مهدی فروزان با اعلام این خبر افزود: این میزان ورود زائر و گردشگر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۶.۹ درصد رشد دارد.

وی افزود: ۴۴۹ هزار و ۷۶۸ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به استان وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، یک درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۱۶۳ هزار و ۳۵۲ نفر از این افراد نیز با قطار به استان سفر کرده اند که با رشد ۴.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه‌ها به استان وارد شده اند را نیز ۱۰۵ هزار و ۴۶۹ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۷.۹ درصد کاهش دارد.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین ماه سال جاری به استان وارد شده اند هم چهار میلیون و ۹۲۸ هزار و ۹۸۸ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۸.۲ درصدی مواجه بوده است.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی در خصوص آمار ورود زائران و مسافران در این مدت به مشهد مقدس هم گفت: از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین ماه سال جاری ماه سه میلیون و ۳۷۴ هزار و ۶۳۸ نفر به این کلانشهر وارد شده اند که در مقایسه با سال گذشته، هفت درصد رشد دارد.

فروزان افزود: ۳۱۹ هزار و ۳۱۹ نفر از این تعداد، از طریق حمل و نقل جاده‌ای و عمومی به مشهد مقدس وارد شده اند که در مقایسه با سال قبل، هشت دهم درصد کاهش داشته است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: ۱۶۳ هزار و ۳۵۲ نفر از این افراد نیز با قطار به مشهد مقدس سفر کرده اند که با رشد ۴.۵ درصدی همراه بوده است.

فروزان، آمار زائران و مسافرانی که از طریق فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد به مشهد مقدس وارد شده اند را نیز ۱۰۵ هزار و ۱۱۱ نفر اعلام کرد و افزود: این آمار در مقایسه با سال گذشته ۸.۵ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: زائران و مسافرانی که با وسائل نقلیه شخصی خود از روز ۲۵ اسفند سال گذشته تا سوم فروردین ماه سال جاری به مشهد مقدس وارد شده اند هم دو میلیون و ۷۸۶ هزار و ۸۵۶ نفر می‌باشند که این میزان در مقایسه با سال گذشته، با رشد ۸.۹ درصدی مواجه بوده است.

گفتنی است؛ متوسط ورود روزانه زائر و گردشگر به استان ۷۰۵ هزار و ۹۴۷ نفر و این آمار برای مشهد مقدس ۴۲۱ هزار و ۸۳۰ نفر می‌باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها