مسئول بسیج دانشجویی استان یزد با تأکید بر اینکه رونق اقتصادی کشور، استقلال ایران اسلامی را تضمین می‌کند و تعالی کشور را به دنبال دارد، افزود: پیشرفت اقتصادی درگرو اعتماد و حمایت جدی از توانمندی‌های داخلی است.
کد خبر: ۹۰۰۲۱۳۱
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
ید حسین راسخی در گفتگو با خبرنگار بسیج دانشجویی در یزد، با تبریک سال جدید و اشاره به تقارن بهار طبیعت با بهار معنویت و ماه پربرکت رجب، گفت: این ایام فرصت خوبی برای جوانان و قشر دانشجو است تا با عبادت و نیایش خود را به خداوند نزدیک‌تر کرده و روحیه معنوی را در خود تقویت کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در اولین روز سال در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و بیان داشت: پیشرفت‌ها و موفقیت‌هایی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند، دست آورد انقلاب و مجاهدت‌های مردم بصیر و صبور است و دشمنان ما امروز با همه توان به دنبال این هستند تا مانع پیشرفت و تعالی این کشور و انقلاب اسلامی شوند.

وی استقلال بی‌نظیر امروز کشور را نتیجه انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی باعث شد تا از زیر سلطه بیگانگان خارج شویم و امروز استکبار جهانی درصدد است تا روحیه عدم خور باوری را در کشور ترویج کرده و مردم را نسبت به انقلاب و آینده کشور ناامید کند.

رئیس شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان یزد با تأکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی و پیشرفت اقتصادی کشور، ضامن استقلال ایران اسلامی خواهد بود، یادآور شد: در چند سال اخیر رهبر معظم انقلاب ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی را تبیین کردند و همواره بر لزوم توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های داخلی و تقویت و حمایت از آن‌ها تأکید ویژه‌ای داشتند.

راسخی با انتقاد از اینکه عده‌ای بابیان تفاسیر نادرست درباره اقتصاد مقاومتی، این مهم را شیوه‌ای می‌دانند که ارتباط و تعامل با خارج را کاملاً قطع می‌کند و آن را اقتصاد ریاضتی می‌نامند، اظهار داشت: هدف نهایی و اساسی اقتصاد مقاومتی، این است که کشور از جهت اقتصادی مقاوم شود و بتواند در مقابل توطئه‌های دشمنان مقاومت کند و از طرفی وضع معیشت اقشار مختلف جامعه نیز بهتر شود.

مدیریت جهادی و عزم انقلابی عامل پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی است

راسخی با اشاره به برخی دستاورد‌های علمی کشور و توانمندی‌های جوانان ایران اسلامی، اذعان کرد: فرستادن ماهواره به فضا، توانمندی‌ها موشکی و خودکفایی در بسیاری از علوم و فنون؛ گواهی است بر پیشرفت بی‌نظیر ایران اسلامی و این مهم نشان‌دهنده این است که جوانان ما توانستند مرز‌های دانش را پشت سر گذاشته و پیشرفت چشمگیر و بی‌نظیری در علوم گوناگون داشته باشند.

وی اضافه کرد: علاوه بر عرصه علمی در طول این سال‌ها هرکجا شاهد پیشرفت و موفقیتی بودیم به دلیل فعالیت با عزمی جهادی و روحیه انقلابی و اعتماد به توان و کارآمدی نیرو‌های داخلی بوده و این مهم نیز باید موردتوجه ویژه مسئولین و همه اقشار قرار بگیرد که مسیر سعادت و پیشرفت کشور، مسیر انقلابی گری و مدیریت و فعالیت با عزمی جهادی است.

مسئول بسیج دانشجویی استان با تأکید بر اینکه کلید حل مشکلات کشور، در داخل است؛ اظهار داشت: تجربه به ما ثابت کرده است که نگاه به غرب و اعتماد به وعده‌های بی‌اساس غربی‌ها هیچ دست آورد مفیدی برای کشور نخواهد داشت و همان‌طور که مقام معظم رهبری بار‌ها تذکر دادند تعالی ایران و حل معضلات درگرو اعتماد به توان داخلی است.

مبارزه جدی با قاچاق و واردات بی‌رویه مقدمه حمایت از کالای ایرانی

راسخی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه حمایت از کالای ایرانی مقدماتی دارد و یکی از اصلی‌ترین این مقدمات مبارزه با قاچاق کالا و واردات بی‌رویه است، اذعان کرد: به فرمود: ه رهبر معظم انقلاب واردات و مصرف کالایی که مشابه داخلی آن تولید می‌شود، حرام شرعی است.

وی ادامه داد: علاوه بر این شفافیت در حوزه واردات و صادرات و تقویت ضوابط گمرک نیز از مواردی است که هم مانع فساد و رانت در اقتصاد می‌شود و هم گامی مؤثر در حمایت از تولید داخلی است.

این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان نیز باید برای افزایش کیفیت کالا‌های داخلی و رقابت‌پذیر کردن آن‌ها تلاش کنند، عنوان کرد: حمایت همه‌جانبه از تولید ملی وظیفه همه مسئولین و اقشار جامعه در سال جدید است و نباید درگذر زمان به فراموشی سپرده شود.

دانشگاه‌ها به سمت تربیت نیروی کارآفرین و کارآمد حرکت کنند

مسئول بسیج دانشجویی استان در ادامه به نقش جامعه دانشگاهی در راستای پیشرفت اقتصادی کشور و تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: خروجی دانشگاه‌های کشور باید نیروی کارآمد و متعهد باشد.

راسخی افزود: نیاز امروز کشور این است که جوانان خود بتوانند در عرصه‌های تولید و کارآفرینی، نقش‌آفرین باشند و این مهم نیازمند ارائه آموزش‌های صحیح و کاربردی به آن‌ها در دوران تحصیل است.

این فعال دانشجویی با تأکید بر اینکه مهارت افزایی موضوعی است که باید با جدیت بیشتری در آموزش‌های دوران دانشجویی دنبال شود و به چند واحد درسی و آزمایشگاهی در طول دوران تحصیل محدود نشود، اذعان کرد: بخش قابل‌توجهی از علوم ما نیاز به اصلاح دارد و این مهم نیز در چند سال اخیر مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز قرارگرفته است، که لازم است جامعه دانشگاهی به‌خصوص نخبگان این قشر و اعضای هیئت‌علمی‌های دانشگاه‌ها به آن توجه ویژه کنند.

وی اضافه کرد: تحول در علوم انسانی کشور به‌خصوص در علوم مدیریت و اقتصاد نیز باید موردتوجه جدی قرار بگیرد، چراکه علوم انسانی ما باید علوم انسانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و انقلابی و در خدمت حل معضلات جامعه و تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.

لزوم توجه تشکل‌های دانشجویی به مطالبه گری تخصصی و ترویج گفتمان حمایت از کالای ایرانی

راسخی به نقش تشکل‌های دانشجویی در تحقق شعار سال اشاره کرد و بیان داشت: در سال جدید تشکل‌های دانشجویی باهم افزایی و تعاملی سازنده باید در راستای ترویج و تبیین گفتمان حمایت از کالای ایرانی تلاش کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان با تأکید بر اینکه قشر دانشجو به‌عنوان قشر نخبه و تأثیرگذار جامعه باید جلودار حمایت از کالای ایرانی باشد، خاطرنشان کرد: مطالبه گری تخصصی از مسئولین در این عرصه نیز از دیگر مواردی است که قشر دانشجو باید به آن توجه داشته باشد و در این راستا برنامه‌ریزی کند.

وی تصریح کرد: تشکل‌های دانشجویی نباید اجازه بدهند که پرداختن به موضوع حمایت از کالای ایرانی به جلسات سخنرانی و همایش محدود شود و همواره باید با مطالبه گری تخصصی و اقدامات به‌موقع و مؤثر نقش خود را ایفا کرده و پرچم‌دار این حرکت باشند.

رسانه‌ها پیشتاز حمایت از کالای ایرانی شوند

مسئول سابق بسیج رسانه استان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه همان‌طور که مقام معظم رهبری نیز اشاره کردند مخاطب شعار امسال همه اقشار جامعه و مسئولین هستند، به نقش رسانه‌ها و مطبوعات در تحقق شعار امسال و ترویج گفتمان حمایت از کالای ایرانی اشاره کرد و بیان داشت: فرهنگ حمایت از کالای ایرانی باید عمومی شود و دراین‌بین رسانه‌ها با آگاه‌سازی، باید نقش مؤثر خود را ایفا کنند و در حمایت از کالای ایرانی پیشتاز باشند.

راسخی معرفی افراد موفق کارآفرین و تولیدکننده، راه‌اندازی پویش‌های رسانه‌ای، مطالبه گری از مسئولین و اطلاع‌رسانی به‌موقع، تبلیغ کالای ایرانی و تولید محتوای هدفمند را از مواردی دانست که باید در این عرصه موردتوجه رسانه‌ها قرار بگیرد و یادآور شد: تابوی تجمل‌گرایی و بی‌اعتمادی به توانایی‌های داخلی با فعالیت مؤثر رسانه‌ای برچیده خواهد شد.

وی در پایان با تأکید مجدد بر اینکه اعتماد به توانایی داخلی و حمایت از کالای ایرانی نباید به شعار و حرف محدود شود، اذعان کرد: رونق اقتصادی کشور و حل معضلات معیشتی جامعه باعث برطرف شدن بسیاری از مشکلات اجتماعی و افزایش نشاط نیز خواهد شد و اقتدار کشور را به دنبال خواهد داشت.
ارسال نظرات