استقبال زائران از نمایش آیینی «چشمه خورشید» در حرم مطهر رضوی

نمایش آیینی چشمه خورشید که از دوم فروردین ماه کارخود را شروع کرده است، مورد استقبال گرم زائران و مجاوران بارگاه منور امام هشتم(ع) قرار گرفت.
کد خبر: ۹۰۰۲۱۲۷
|
۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ معاون هنری موسسه آفرینش‎های هنری آستان قدس رضوی با اعلام این خبر گفت: به همت موسسه آفرینش‎های هنری آستان قدس رضوی نمایش آیینی چشمه خورشید برای ایام تعطیلات عید نوروز تدارک دیده شده که از دوم فروردین کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: «چشمه خورشید» عنوان نمایش آیینی است که هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در تالار قدس کتابخانه مرکزی برگزار می‎شود و به موضوع فرازی از زندگانی امام رضا (ع)، تاریخ حرم رضوی و ماجرای قیام مردم در مسجد گوهرشاد می‌پردازد.

معاون هنری موسسه آفرینش‎های هنری با اشاره به اینکه در این نمایش آیینی بیش از ۵۰ نفر فعالیت دارند، اظهار کرد: برای اجرای «چشمه خورشید» همکاران ما به مدت سه هفته تمرین شبانه‎روزی داشتند تا بتوانند در ایام عید نمایش ارزشمندی را برای زائران امام رضا (ع) داشته باشند.

وی افزود: این نمایش ترکیبی از جلوه‎های ویژه، نمایش سایه‎ای، نورپردازی، نریشن، نقالی و نمایش صحنه‎ای است که تا کنون مورد استقبال زائران قرار گرفته است.

سیم‎ریز با اشاره به اینکه به طور میانگین هر اجرای نمایش «چشمه خورشید»، یک ساعت طول می‎کشد، تصریح کرد: این نمایش تا ۱۵ فروردین ماه میزبان زائران و مجاوران حرم امام رضا (ع) خواهد بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار