مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه مسؤولان استان خوزستان باید بیشتری به مناطق محروم این شهرستان داشته باشند، گفت: کم‌کاری مسؤولان در رسیدگی به این مناطق پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۹۰۰۲۰۴۶
|
۰۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی در حاشیه بدرقه جهادگران قرارگاه جهادی علمدار مازندران جهت اعزام به مناطق محروم استان خوزستان اظهار کرد: امروز شاهد اعزام صد نفر از برادران و خواهران دانشجوی دانشگاه‌های استان مازندران به مناطق محروم شهرستان اندیکا هستیم، جایی که شاید بعضی از مردم حتی اسم این شهرستان را نشنیده باشند، منطقه محرومی که در واقع وقتی انسان به آنجا می‌رود غصه می‌خورد که زیر این سرزمین نفت و گاز است و روی زمین آب بسیار فراوان ولی مردم هنوز در فقر فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و حتی عمرانی هستند.

وی با بیان اینکه مسؤولان استان خوزستان باید بیشتر توجه کنند، باید بیشتر حساس باشند و باید بیشتر حضور پیدا کنند افزود: این مردم سرمایه نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و ما بدون آن‌ها، ماهی بدون آب هستیم، در واقع همین عشایر هستند که با تولید گوشت بخشی از اقتصاد کشور را تأمین می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در خصوص عقب‌افتادگی استان‌های مرزی به‌ویژه استان خوزستان تصریح کرد: 40 سال از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی ایران گذشته است، دیگر نباید گفت که آقا کم کاری اتفاق افتاده است، 40 سال گذشته و در این مدت ما گروه‌های جهادی قوی همچون جهاد سازندگی داشتیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه جهاد سازندگی نقش یک وزارت‌خانه را داشت خاطرنشان کرد: تمام وزارت‌خانه‌های دولت در روستاها جهاد سازندگی بود، اگر این نهاد انقلابی که یک نهاد بسیار قوی بود کارش ادامه پیدا می‌کرد، این مشکلات را واقعا نداشتیم، باید حساسیت ایجاد کرد و جهاد سازندگی را دوباره زنده کرد.

ملکی خاطرنشان کرد: به نظر من هم مسؤولان کشوری مقصر هستند و هم مسؤولان استانی، به‌ویژه مسؤولان استانی که باید پاسخگو باشند چرا در بعضی مناطق استان انسان و دام باید در یک اتاق زندگی کنند؟ رفته بودم در مکانی برای سلام و احوالپرسی وقتی به آقایان دست دادم دیدم خانمی جلو آمد و دستش را دراز کرد! گفتم خیر این اشتباه است. این یعنی فقر، یعنی فقر فرهنگی. در خانه‌ها ماهواره وجود دارد ولی تلویزیون جمهوری اسلامی آنجا جواب نمی‌دهد و این یعنی مدیرکل صدا و سیمای استان خوزستان مقصر است و باید پاسخگو باشد.

وی افزود: باید یک ردیف بودجه برای گروه‌های جهادی بگذاریم و آن‌ها را تقویت کنیم. ما نمی‌خواهیم بگوییم که مسؤولان کار نمی‌کنند، ما می‌خواهیم این کم‌کاری‌ها برچیده شود. در یک جای سفید اگر یک لکه سیاه باشد توجه‌ها را به خودش جلب می‌کند. اگر در جمهوری اسلامی پس از 40 سال مناطق محرومی مثل اندیکا وجود داشته باشد، این همان لکه سیاه است.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در پایان درباره تلاش‌های خالصانه گروه‌های جهادی گفت: این دانشجویان با پای دل در این ایامی که بیشتر مردم شریف ایران در حال مسافرت هستند و دید و بازدید می‌کنند، خانواده و لحظه تحویل سال را بی‌خیال می‌شوند و در این مناطق با گروه‌های مختلف مشغول خدمت‌رسانی به مردم می‌شوند. این مایه قدردانی است و من از اینجا دست تک تک این افراد را می‌بوسم. نیروی انسانی هر کشور سرمایه آن کشور است، همین دانشجویان عزیزمان که این کارها را انجام می‌دهند در آینده هم صد در صد مدیران خوبی برای جامعه خواهند بود. این‌ها عاشق نظام هستند، عاشق ایران هستند، عاشق مردم هستند و از همه بالاتر عاشق اسلام هستند. این مایه افتخار است و باید از این جوانان تشکر کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها