امام جمعه برازجان در خطبه­ های نماز جمعه این هفته نام­گذاری سال با عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی را در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: لازم است شعار سال در جامعه نهادینه شود.
کد خبر: ۹۰۰۱۹۴۳
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتستان، حجت الاسلام حسن مصلح اظهار کرد: از سال 1369 تاکنون حدود 27 سال است که رهبر معظم انقلاب اسلامی شعارهایی را برای هر سال اعلام می­ کنند که ایشان در این شعارها توجّه ویژه­ ای به مسائل اقتصادی کرده­ اند به طوری که حدود 15 تا از این شعارها مربوط به مباحث اقتصادی است که این مسئله مبیّن اهمیّت موضوع و توجّه رهبر عزیز انقلاب اسلامی به معیشت و اقتصاد مردم است.

وی تأکید کرد: مسئولین و مردم ضروری است که به دور از هرگونه شعارزدگی مسئله اقتصاد را جدی گرفته، کمر همت ببندند و با برنامه­ ریزی صحیح موضوع اقتصادی جامعه و معیشت را حل کنند.

خطیب جمعه برازجان اذعان کرد: استفاده از کالای ایرانی لازم است در جامعه به یک ارزش و در مقابل استفاده از کالای خارجی که در کشور دارای مشابه داخلی است به عنوان یک کار ضدّ ارزش تبدیل شود که برای دستیابی به این مسئله مهم لازم است همه ما کالای داخلی مصرف کنیم تا کارخانه­ ها، اشتغال و تولید ملّی رونق پیدا کند که البتّه تولیدکنندگان نیز لازم است به کیفیّت کالاهای خود توجّه کرده و آن­ ها را ارتقا بدهند.

حجت الاسلام مصلح در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام البیض و برگزاری مراسم اعتکاف تصریح کرد: اعتکاف یکی از اعمال ماه رجب است که به برکت انقلاب اسلامی این سنّت در کشور احیا شده و هر ساله ما شاهد برگزاری مراسم اعتکاف در تمام مساجد جامع کشور در ایران اسلامی هستیم.

مصلح خاطرنشان کرد: خوشبختانه در شهرستان دشتستان نیز هر ساله شاهد استقبال خوب مردم بخصوص جوانان و نوجوانان در مراسم اعتکاف هستیم که امسال نیز امیدواریم مراسم اعتکاف باشکوه هرچه بیش­ تر برگزار شود.

امام جمعه برازجان اعتکاف را یک دوره فشرده خودسازی عنوان و تأکید کرد: اعتکاف فرصتی برای خلوت کردن و تفکّر است که در این مدّت انسان فرصتی پیدا می­ کند تا بتواند خود را به خدا نزدیک کرده و از دنیا فاصله بگیرد.

حجت الاسلام حسن مصلح در پایان ضمن تشکر از شهرداری و شورای اسلامی شهر برازجان به خاطر ساماندهی بازار روز برازجان که رضایت نسبی مردم را در پی داشته است، ابراز کرد: امیدواریم مشکلات جمعه بازار برازجان نیز که مشکلات ترافیکی برای شهروندان به وجود آورده است با برنامه­ ریزی مناسب حل شود.

انتهای خبر/

ارسال نظرات