امام جمعه موقت شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت:نام‌گذاری شعار سال در راستای حمایت از کالای ایرانی، جهت دادن به سیاست های اجرایی و توجیه افکار عمومی صورت گرفت.
کد خبر: ۹۰۰۱۸۹۳
|
۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام و المسلمین احمد نظری در خطبهذ‌های نمازجمعه این هفته شاهرود در مصلی این شهر با اشاره به برکات ماه رجب و برگزاری مراسم اعتکاف اشاره و اظهار کرد: تنها راه حل رهایی از فتنه‌ها و دسیسه‌ها پناهندگی به قران و اهل بیت (ع) است و اعتکاف مهم‌ترین برنامه‌ریزی برای جلوگیری از اضمحلال اخلاقی به شمار می‌رود که باید به آن توجه داشت و زمینه حضور هر چه بیشتر نسل جدید را در مساجد فراهم کرد.
بابیان اینکه برنامه‌ریزی برای حضور جوانان به عرصه‌های مختلف از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است، ابراز داشت: در این چهار دهه از عمر انقلاب ۱۰ میلیون فارغ‌التحصیل و چهار میلیون دانشجوی در حال تحصیل وجود دارد که باید این جوانان برای رسیدن به پیشرفت‌های بیشتر در درون جامعه به کار گرفته شوند.
وی بابیان اینکه جوان‌گرایی در درون جامعه باید بیشتر شود، تصریح کرد: اهمیت ندادن مسئولان به ظرفیت‌های موجود در کشور از جمله خطا‌های بزرگ محسوب می‌شود و این تفکر که بدون دنیا نمی‌توانیم کاری انجام دهیم اشتباه است و باید تنبلی و کم‌کاری برخی مسئولان از جامعه رخت بربندد.
امام جمعه شاهرود بابیان اینکه باید عملکرد مسئولان به دور از غرب‌گرایی و فراجناحی باشد، افزود: نام‌گذاری شعار سال در راستای حمایت از کالای ایرانی، جهت دادن به سیاست‌های اجرایی و توجیه افکار عمومی صورت گرفت.
نظری در ادامه و ضمن اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در جوار ملکوتی امام رضا (ع) و بابیان اینکه معظم له نکالیف مردم، مسئولان را در طی سال جاری مشخص کردند، ابراز داشت: بعد از سپری شدن چهار دهه از انقلاب اسلامی، امروز شاهد هستیم که با درایت، ولی فقیه، ارزش‌های اسلامی و انقلابی شامل استقلال، خودباوری، مسائل دینی و شرعی، مردم‌سالاری دینی به بهترین نحو در جامعه تبیین شده است.
وی بابیان اینکه تعریف عدالت از دو بعد جهانی و داخلی قابل تعریف است، افزود: غربی‌ها در شرایطی به دنبال عدالت جهانی هستند که در تعارف آن‌ها نظام ارباب رعیتی به وضوح به چشم می‌خورد درحالی‌که در تعریف عدالت اسلامی هیچ‌کسی رعیت دیگری نیست و تنها یک ارباب به نام خدای یکتا وجود دارد.
امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه غربی‌ها در تعریف عدالت جهانی به دنبال منافع خودشان هستند، ابراز داشت: صلح جهانی که سیاست آمریکایی آن را دنبال می‌کند مورد قبول کشور‌های اسلامی نیست بنابراین صلح قرآنی و اسلامی عادلانه و یکسان باید در همه جهان گسترش پیدا کند.
نظری بابیان اینکه اختلاف طبقاتی قبل از انقلاب با شرایط کنونی قابل قیاس نیست، تصریح کرد: طبق آمار‌ها حدود ۱۳ الی ۱۴ درصد اختلاف طبقاتی وجود دارد که همین تعداد نیز باید به صورت کامل برطرف شود و چرا باید در جامعه عده‌ای به نان شب محتاج باشند.
وی افزود: امنیت، فناوری، زیرساخت‌ها، سرانه صادرات نفتی و غیر نفتی، توسعه اجتماعی خوب، اما مطلوب نیست و در این بین دشمنان می‌کوشد تا اقدامات صورت گرفته و رسیدن به دانش هسته‌ای و پزشکی را در کشور زیر سئوال ببرد و طوری وانمود کند که در این چهار دهه اتفاقی نیفتاده است.
امام جمعه موقت شاهرود بابیان اینکه همه مشکلات کشور قابل حل است و هیچ مشکلی که کلید حل آن در دست غربی‌ها باشد در کشور وجود ندارد، ابراز داشت: انقلاب دوران قدرت و نشاط خود را طی می‌کند بنابراین باید توجه به جوانان به عنوان سرمایه کشور در اولویت اول مسئولان قرار گیرد و از سوی دیگر اقتصاد نوعی جنگ و جهاد محسوب می‌شود که در این راستا باید جوانان بیشتر وارد میدان شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها