خبرهای داغ:
یک خبرنگار راهیان نور در گفت‌وگو با بسیج از انتظار یک ساله خبرنگاران برای آغاز سفرهای راهیان نور سخن گفت.
کد خبر: ۹۰۰۱۷۳۳
|
۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۶

سعید نوروزی شب گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در اهواز، با اشاره به اهمیت حرکت راهیان نور اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند راهیان نور یک ابتکار و فناوری است. اگر بتوانیم از ظرفیت‌هایی که در یادمان‌های دفاع مقدس وجود دارد به خوبی استفاده کنیم خیلی از مشکلات اجتماعی و فرهنگی جامعه ما رفع خواهد شد.

وی افزود: راهیان نور وسیله‌ای است برای انتقال فرهنگ و روحیه رزمندگان در طول دفاع مقدس، و جوانان باید بدانند در طول هشت جنگ چه اتفاقاتی رخ داده و چه کشوری جنگ را شروع کرده و ما در جنگ چه کارهایی انجام دادیم.

این خبرنگار راهیان نور نقش رسانه در معرفی راهیان نور را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: امروزه رسانه‌ها ظرفیت‌های بسیار قوی برای تاثیرگذاری بر افراد جامعه دارند اما متاسفانه باید به این اشاره داشت که تاکنون ما از ظرفیت رسانه‌ها به خوبی استفاده نکرده‌ایم.

نوروزی گفت: رسانه‌ها از جمله خبرگزاری‌ها، صدا و سیما و رسانه‌های همراه، امروزه توانستند مرزها را از بین ببرند که این خود اهمیت رسانه‌ها را نشان می‌دهد. امروز باید رسانه را به خوبی درک کنیم و از آن در جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس و اهداف سفرهای راهیان‌نور استفاده بکنیم.

وی نقش خبرنگاران در معرفی حماسه راهیان نور بسیار مهم دانست و بیان کرد: رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس با سلاحی که داشتند نگذاشتند دشمن حتی یک وجب از خاک ما را تصرف کند. امروز خبرنگاران حکم همان رزمنده را دارند که با سلاح خود که همان قلم آن‌هاست می‌توانند راه آن‌ها را ادامه دهند و می‌توانند با مطالبی که می‌نویسند جوانان را با اهداف و راه شهدا اشنا کنند و در برابر تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کنند.

این فعال رسانه‌ای گفت: بعضی از خبرنگاران در طول سال انتظار می‌کشند تا راهیان‌نور شروع شود، چرا که حال و هوای حضور در یادمان‌های دفاع مقدس و کنار شهدای گمنام حس حالی دارد که نمی توان آن را جای دیگر درک کرد.

نوروزی افزود: نوشتن مطلب در وصف شهدا کاری دلی است و با پوشش برنامه‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد.

نوروزی در پایان گفت: امیدوارم با کمک شهدا بتوانم رسالتی که بر دوشم در عرصه اطلاع رسانی هست را به خوبی انجام دهم و قدمی هر چند ناچیز در معرفی راه و سیره شهدا بردارم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها