خبرهای داغ:
مراسم تحویل سال جدید با حضور صد‌ها هزار نفر از زائران و مجاوران در آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۰۱۶۸۷
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۴
مراسم تحویل سال در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مراسم تحویل سال جدید از عصر امروز با حضور پرشور زائران و مجاوران در صحن‌ها و شبستان‌های مختلف حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) آغاز شد.

در ابتدای این مراسم بعد از قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط یکی از قاریان بین‌المللی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعه‌المصطفی‌العالمیه به ایراد سخن پرداخت و گفت: برخی فکر می‌کنند که ائمه اطهار (ع) فقط مشکلات شیعیان را رفع می‌کنند درحالی که این بزرگواران به همگان عنایت دارند و مشکلات افرادی که به درگاه ایشان یاری جویند را رفع می‌کنند، همان‌طور که امام هادی علیه‌السلام یک مریض مسیحی را شفا دادند.

همچنین، مراسم تحویل سال جدید با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله سید موسی شبیری زنجانی از مراجع تقلید جهان شیعه ادامه یافت.

در ادامه این مراسم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم طی سخنانی اظهار کرد: دعای تحویل سال دعای بسیار گران‌بهایی است چراکه بر اساس این دعا در مرحله باید قلب خود را از آلودگی‌ها و مشکلات پاک کنیم و چشمان خود را نیز از نگاه‌های حرام در امان نگه‌داریم تا بتوانیم به مدبراللیل و الانهار برسیم، یکی از این تدابیر این است که از کالا‌های خارجی پرهیز کنیم تا اقتصاد داخلی تقویت شود و تولیدکنندگان نیز باید در این راستا به دنبال افزایش کیفیت و ماندگاری کالا باشند.

در بخش پایانی این مراسم عباس حیدرزاده به قرائت دعای تحویل سال پرداخت و بعد از آن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به صورت زنده پخش شد.

بر اساس این گزارش، آیت سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س)، سید مهدی صادقی استاندار، رضا سیار فرماندار قم و جمعی دیگر از شخصیت‌های برجسته حوزوی و مسؤولان استان در مراسم تحویل سال جدید در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علی‌ها حضور داشتند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها