خبرهای داغ:
فاطمه اسدزاده
معاون اجرایی آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (علیه السلام) در تشریح اقدامات این بارگاه منور در آستانه نوروز، از تسهیل رفت و آمد زائران از ضلع شرقی و همچنین انجام تمهیداتی برای رفاه بیشتر زائران در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر خبر داد.
کد خبر: ۹۰۰۱۶۴۰
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، حسین كیانی در آستانه فرا رسیدن ایام نوروز ضمن تشریح فعالیت‌های عمرانی و اجرایی آستان مقدس در این ایام گفت: به‌منظور تکریم و افزایش رفاه حال زائران نوروزی و تسهیل رفت و آمد به این بارگاه منور، آزادسازی محوطه ضلع شرقی آستان مقدس از قسمت بازار حاجی، کوچه اسکندری و محوطه پشت بافت قدیمی مسجد جامع عتیق، در دستور کار معاونت عمران و توسعه حرم مطهر قرار گرفت.

وی افزود: متأسفانه مدت‌ها بود که این مسیر در خور شأن زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) نبود و اكثر کسانی که از این گذر به زیارت حرم مطهر مشرف می‌شدند با مشکلات متعددی رو به‌رو بودند که به حمدالهی با تمهیدات تولیت معظم آستان مقدس و همراهی هیئت امنای این بارگاه منور در تخریب داوطلبانه تعدادی از واحدهای تجاری آستان مقدس، راه دسترسی از این مسیر برای زائران و مجاوران تسهیل شد.

كیانی با بیان اینكه علاوه بر تسهیل عبور و مرور،‌ بازسازی و زیباسازی پیرامونی حرم مطهر نیز در دستور كار قرار گرفت،‌ بیان کرد: یكی از اهداف مهم آستان مقدس، اجرای یک مسیر امن گردشگری از مجموعه زندیه تا حرم مطهر بوده است که این مهم پس از پیگیری ‌های مستمر، اینک به بهره برداری رسیده است.

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت شاهچراغ(علیه السلام) ادامه داد: قطعاً چنین اقداماتی زمینه ارتقا و رونق گردشگری مذهبی در سومین حرم اهل بیت(علیهم السلام) و پایتخت فرهنگی ایران اسلامی را فراهم كرده و به تبع آن نیز موجب رونق اقتصادی كاسبان محیط پیرامونی حرم مطهر شده است.

وی اظهار كرد: عبور و مرور زائران و مجاوران حرم مطهر در مسیر فعلی، یكی از عوامل تأثیرگذار در كاهش آسیب‌های اجتماعی است كه تأمین امنیت بیشتر مردم را در پی خواهد داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها