خبرهای داغ:
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌ شرقی گفت: نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان در ایام نوروز برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی در آماده باش کامل هستند.
کد خبر: ۹۰۰۱۵۹۸
|
۰۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سعید کنعانی در گفتگو با خبرنگاران افزود: در طرح ایمنی و سلامت مسافر ایام نوروز امسال یک‌ هزار و 280 نفر روز در 81 نقطه‌ استان به مسافران خدمات ارایه می کنند.
وی با بیان اینکه چهار هزار و 940 نفر روز در طرح‌های امداد و نجات این جمعیت در این ایام فعالیت می کنند، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان در سال جدید در قالب طرح نوروزی پوشش خود را در سطح استان به 85 درصد ارتقا داده است.
کنعانی یادآوری کرد: در سال جدید تعداد پایگاه‌های موقت از 9 پایگاه به 14 پایگاه و تعداد پایگاه‌های ثابت از 26 پایگاه به 29 پایگاه افزایش یافته است.
وی با بیان این ‌که طرح امداد و نجات از 25 اسفند تا 15 فروردین اجرا می شود، ادامه داد: در این راستا 29 پایگاه ثابت جاده‌ای و کوهستانی، 14 پست موقت، 15 دستگاه آمبولاس، 21 دستگاه خودروی نجات، 12 دستگاه موتورسیکلت و 14 دستگاه سایر خودرو‌های امدادی در ارایه خدمات به مسافران فعالیت می کنند.
کنعانی اضافه کرد: شماره تلفن 112 جمعیت هلال‌ احمر آماده پاسخگویی به مسافران بوده و معاونت جوانان این جمعیت نیز هجدهمین طرح ایمنی و سلامت نوروزی (راهنمای نوروزی) را از 28 اسفند تا 14 فروردین اجرا می‌کند.
مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: در این طرح 38 پست ثابت (چادر‌های راهنمای نوروزی)، چهار گروه سحاب، 16 دستگاه خیمه‌ی نماز و 16 فضای دوستدار کودک برای استراحت رانندگان ایجاد شده است.
کنعانی با بیان اینکه شعار ما همواره ' آهسته برانیم، ایمن برانیم' است، افزود: مسافران نوروزی سعی کنند حرکت‌هایشان را به شب موکول نکرده و در روشنی هوا اقدام به رانندگی و رانندگان در کیلومتر‌های خاصی در مسیر توقف کرده و مدتی استراحت کنند.
وی یادآوری کرد: در اتوبان‌ها بیشتر تصادفات به علت چپ شدن خودرو در نتیجه کشیده شدن به شانه‌ی جاده در اثر خواب‌آلودگی راننده اتفاق می افتد.
کنعانی ادامه داد: در طرح امداد و نجات 100 پرسنل رسمی و 761 نجاتگر در جاده‌ها و آمبولانس‌ها و 515 نفر در پایگاه‌های دائمی و 126 نفر نیز در پایگاه‌های موقت مستقر هستند.
وی از آماده باش و خدمت‌رسانی 30 نجاتگر در پایگاه‌های کوهستانی (عون‌بن‌علی و سهند) خبر داد و افزود: پست‌های موقت نیز در عوارضی تبریز، محور تبریز - مرند، محور تبریز - آذرشهر، حسین‌آباد ملکان، صائین سراب، کردکندی بستان‌آباد، سه راهی خواجه هریس، محور اهر - تبریز (دو پایگاه ثابت و یک پایگاه موقت)، عریان تپه جلفا، کشکسرای مرند، صوفیان (35 کیلومتری تبریز-مرند)، طویقون هریس (مسیر تبریز-هریس)، نظرکهریزی هشترود، سه راهی خاصه‌بان اسکو و شبستر - تسوج مستقر شده‌اند.
کنعانی خبر داد: تمامی نجات‌گران قبل از شروع طرح دوره بازآموزی را بصورت عملی طی کرده‌ و آماده خدمات به مسافران نوروزی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها