خبرهای داغ:
رئیس امور موزه های آذربایجان شرقی گفت: هفت اثر تاریخی متعلق به دوره پیش از اسلام در ایام نوروز برای نخستین بار در موزه آذربایجان رونمایی و به نمایش گذاشته می شود.
کد خبر: ۹۰۰۱۵۳۴
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مهدی بزاز دستفروش  افزود: این آثار متعلق به دوره های مفرغ، آهن مانایی و هخامنشی است و به مناسبت نوروز 97 و تبریز 2018 به موزه آذربایجان اضافه شده است.
وی از برگزاری نمایشگاه های آثار تاریخی و فرهنگی منحصر بفرد در سه موزه شاخص تبریز خبر داد و اظهار کرد: این نمایشگاه ها شامل جلوه هایی از پیکر تراشی شرق و غرب، نخستین گام در راه موزه فرش، 'تصاویر منتخبی از آثار کمال الملک و نمایش فیلم های مرتبط با تاریخ مشروطه ایران است که در موزه های آذربایجان، قاجار و مشروطه دایر می شود.
بزاز دستفروش ادامه داد: با توجه به اینکه نوروز 97 با رویداد تبریز 2018 مصادف است بنابراین اداره امور موزه های استان تلاش می کند با برپایی نمایشگاه های آثار تاریخی و فرهنگی منحصربفرد، نوروزی متفاوت را برای گردشگران داخلی و خارجی رقم بزند.
وی اضافه کرد: با توجه به جابجایی و انتقال مجموعه مجسمه های استاد احد حسینی به نگارخانه ای واقع در مقبره الشعرای تبریز، ایجاد تغییرات در چیدمان آثار موزه آذربایجان در دستور کار قرار گرفته و تا پایان ایام نوروز 97 نمایشگاه پیکره هایی از جنس عاج و برنز تحت عنوان جلوه هایی از پیکر تراشی شرق و غرب و بازیافته هایی از شاهکارهای هنر فرش دستباف تبریز با عنوان نخستین گام در راه موزه فرش در این مکان برگزار می شود.
بزار دستفروش اظهار کرد: برپایی نمایشگاهی با آثار منتخب ملی ایران در تبریز فرصتی جهت اشاعه فرهنگ و تاریخ بی بدیل این مرز و بوم فراهم می کند و در همین راستا پس از اتمام تعطیلات نوروزی، اقدام لازم جهت تجهیز بخش دوم موزه آذربایجان با آثار موزه ملی ایران و سایر موزه های شاخص کشور انجام می شود.

ارسال نظرات