مسئول اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) استان قم گفت: در ایام نوروز، 10 هزار زائر قمی از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید می کنند.
کد خبر: ۹۰۰۱۵۰۷
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

سرهنگ ابوالفضل قدیری در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج با اشاره به اعزام کاروان های راهیان نور استان قم به مناطق عملیاتی جنوب گفت: در سال جاری تاکنون 10 هزار تن از مردم قم در قالب کاروان های راهیان نور عمومی و دانش آموزی به مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب کشور اعزام شدند.

وی بیان کرد: اکنون اعزام کاروان های راهیان نور عمومی در جریان است که تا نهم فرودین ماه سال آینده ادامه خواهد یافت و کاروان ها تا 12 فروردین در مناطق عملیاتی حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: همچنین در قالب اعزام های عمومی، 150 تن با خودروی شخصی برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور ثبت نام کرده اند که این کاروان ها در چهار مرحله اعزام می شوند.

قدیری گفت: در قالب طرح شهید صادقی، خانواده های قمی علاقه مند به حضور در مناطق عملیاتی با خودروهای شخصی خود در این یادمان ها حاضر می شوند و می توانند از ظرفیت اسکان و سایر امکانات درنظر گرفته شده در این مناطق استفاده کنند.

وی افزود: نخستین مرحله از این اعزام ها امروز 27 اسفندماه طی آیینی با حضور مسئولان استانی، در جوار گلزار شهدای امامزاده علی بن جعفر (ع) انجام شد و سایر اعزام ها نیز در تاریخ 29 اسفندماه جاری و همچنین روزهای دوم و چهارم فروردین ماه سال آینده انجام می شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته، این طرح در سال های آینده با ایجاد زیرساخت های لازم و گسترش خدمات حوزه اسکان، تقویت خواهد شد تا شهروندان بیشتری بتوانند با خودرو شخصی خود و به صورت خانوادگی در مناطق عملیاتی جنوب کشور حضور یابند.

وی ادامه داد: برای کاروان های راهیان نور اعزام شده از استان قم برنامه های متنوعی از جمله برگزاری مراسم رزمایش، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دفاعی کشور و حضور در مناطق و یادمان های عملیاتی دفاع مقدس پیش بینی شده است.

ارسال نظرات