حجت الاسلام گواهی در ویژه برنامه جشنواره ملی سرزمین نور:
مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون با بیان اینکه 4هزار روحانی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده اند، گفت: سالانه بیش از 4 هزار روحانی در اردوهای راهیان نور شرکت می کنند.
کد خبر: ۹۰۰۱۵۰۳
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری بسیج به خرمشهر، حجت الاسلام گواهی مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون در ویژه برنامه جشنواره ملی سرزمین نور که در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد، گفت: خرمشهر، یاد آور هزاران شهید در دوران هشت سال دفاع مقدس است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره این شهدا، به فرموده رهبرمعظم انقلاب اسلامی کمتر از شهادت نیست.
وی ادامه داد: امشب شاهد برگزاری آیین اختتامیه جشنواره ملی سر زمین نور با محوریت نقش روحانیت در دفاع مقدس، هستیم.
حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه روحانیت نقش بزرگی را در دفاع مقدس ایفا نموده اند، اظهار داشت: نقش روحانیون در عملیات های دفاع مقدس ستودنی بود؛ به یاد دارم شهید حاج حسین در عملیات کربلای 5 که فرماندهی لشکر 25 کربلا را بر عهده داشت، می گفت که اگرهر گردانم 15 روحانی نداشته باشد، من در این عملیات موفق نخواهم شد و اگر گردان های من مزین به روحانی باشد، پیروزی در عملیات را تضمین می کنم.
این مقام مسئول با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس بیش از 4 هزار شهید روحانی تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی شده است، افزود: ما بیش از 350 روحانی آزاده،بیش از 17 هزار روحانی رزمنده و 7 هزار روحانی جانباز داریم.
وی گفت: روز 4 دی 65در عملیات کربلای 4، 142 روحانی به شهادت رسیدند و در حال حاضر، ما روحانیونی داریم که سه فرزند شهید دارند.
حجت الاسلام گواهی در پایان ابراز داشت: هر ساله بیش از 4 هزار روحانی در راهیان نور حضور دارند و هر اتوبوسی که به راهیان نور می رود، یک روحانی به همراه دارد.

ارسال نظرات