خبرهای داغ:
شاهرود قاره کوچک

آرامگاه ارمیای نبی

آرامگاه ارمیای نبی در جاده تهران مشهد و ۶۰ کیلومتری شاهرود در روستای ارمیان قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۰۱۴۹۸
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، آرامگاه ارمیای نبی جاده تهران مشهد ۶۰ کیلومتری شاهرود روستای ارمیان ارمیای نبی فرزند حلقیا دومین پیامبر بزرگ یهود ونویسنده کتب احکام یهودی درزمان سلطنت یهویاقیم وصدقیا از پادشاهان یهود به پیامبری رسید.
اِرمیا: از پیامبران بزرگ بنى-اسرائیل در دوره سقوط اورشلیم به-دست بُخْتُ نُصَّر
ارمیا ابن-حلقیّا از پیامبران یهود در قرن ۶-ـ-۷ قبل از میلاد بوده که در قرآن به-طور صریح از او نامى به-میان نیامده است؛ ولى منابع تاریخى و تفسیرى و روایى در ذیل برخى آیات از او یاد-کرده-اند (بقره/۲، ۲۴۳، ۲۴۶ و ۲۵۹؛ اسراء/۱۷، ۴-ـ-۷؛ انبیاء/۲۱،۱۱) که عمده این یادکرد‌ها درباره برخى حوادث سیاسى و اجتماعى یهود است. نام او در منابع اسلامى به-گونه-هاى متعدّدى گزارش شده است: اِرمیا، اِرمیاء، اُرمیا، اورمیا و یرمیا. واژه «یرمیا-=-Jeremiah» در زبان عبرى به-معناى «رفعت یافته از سوى خدا، منصوب از سوى او، خدا تیر مى-افکند یا به زیر مى-اندازد» آمده است.
ارمیا در عهد عتیق اهمّیّت ویژه-اى داشته است و کتاب مستقلى به نام او در اسفار تورات به چشم مى-خورد. او بنا به گزارش تورات در روستاى عناتوت در نزدیکى اورشلیم (واقع در ۶ کیلومترى شرق بیت-المقدس کنونى) از خانواده-اى کهانت-پیشه به دنیا آمد. سکونت خانواده او در منطقه-اى موسوم به بنیامین، احتمالا نشان-دهنده انتساب وى به شاخه بنیامینى از بنى-اسرائیل است؛ گرچه ابن-عساکر و ابن-خلدون او را از سبط لاوى-بن یعقوب دانسته-اند. برخى نیز احتمال داده-اند او از نسل «ابیاتار شیلوى» کاهن عصر سلیمان است که به دستور وى به عناتوت تبعید شده بود⁠.
ارسال نظرات
پر بیننده ها