خبرگزاری بسیج: 227 فرصت شغلي در 11 ماهه سال جاری براي مددجويان تحت حمايت و متقاضیان واجد شرایط توسط كميته امداد منطقه 19 تهران ايجاد شد.
کد خبر: ۹۰۰۱۴۵۵
|
۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳

 به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مهدی سامانی، رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران بابيان اينكه كميته امداد براي توانمندسازي اقتصادي مددجويان تحت حمايت اين نهاد تسهيلات اشتغال‌زايي به آن‌ها ارائه مي‌دهد، گفت: مددجويان تحت حمايت با فراگيري آموزش‌ مهارت و دريافت تسهيلات اشتغال‌زايي به استقلال اقتصادي و خودكفايي رسيده و از چرخه حمايتي اين نهاد خارج مي‌شوند.

وي با اشاره به اينكه در 11 ماهه امسال 142 نفر براي دريافت وام اشتغال‌زايي تشكيل پرونده داده و به بانك‌هاي عامل معرفي‌شده‌اند،گفت: از اين تعداد 66 نفر با دريافت تسهيلات بانكي به مبلغ یک میلیارد و 175 میلیون تومان  و 52 فقره وام از طريق صندوق امداد ولايت به مبلغ 723 میلیون تومان دريافت كرده‌اند كه طرح‌هاي ايجادشده در بخش های خدمات، صنعت و ... بوده است.

سامانی یادآور شد: 50 فرصت شغلي براي مددجويان تحت حمايت و متقاضیان واجد شرایط با اعتبار 603 میلیون تومان در سال گذشته ايجادشد.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران يكي از اهداف اصلي كميته امداد را كارآفريني،ايجاد اشتغال و خودكفايي خانوارهاي تحت حمايت عنوان كرد و گفت: اقدام به كارآفرينی، ایجاد فرصت شغلی و استقلال مالي خانوارهای تحت حمایت اصلي‌ترين هدف كميته امداد است.

وی به كاريابي براي 71 نفر از مددجويان تحت حمايت اشاره و عنوان كرد: اين تعداد مددجوي تحت حمايت در همين مدت‌زمان از طريق مراكز كاريابي و تعامل با كارفرما جذب بازار كارشده‌اند.

 رئیس كميته امداد منطقه 19 تهران با اشاره به بسته تشویقی کمیته امداد برای کارفرمایانی که در ایجاد شغل برای مددجویان تحت حمایت با این نهاد همکاری می کنند، گفت: این گروه از کارفرمایان می توانند از معافیت حق بیمه کارفرما استفاده کنند.

 وی با بیان اینکه در صورتی که کارفرمایان شركت‌ها و مؤسسات، مددجويان تحت حمايت كميته امداد را جذب كنند، افزود: سهم حق بيمه كارفرما به مدت دو سال که در سال اول ۱۰۰ درصد و در سال دوم ۵۰ درصد از حق بيمه مددجويان توسط اين نهاد پرداخت مي‌شود.

 

سامانی با اشاره به اينكه كارفرمايان مي‌توانند با استفاده از مزيت‌هاي بسته‌هاي تشويقي براي تعداد بيشتري از مددجويان شغل ايجاد كنند، ابراز امیدواری کرد: با ياري كارفرمايان و صاحبان صنعت بتوانيم از طريق كاريابي، خانوارهاي تحت حمايت را به خودكفايي برسانيم.

 

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران در ادامه با اشاره به اينكه دوره‌هاي آموزش فني و حرفه‌اي براي مددجويان تحت حمايت در سرفصل‌هاي مهارت‌آموزي و توسعه، كارآفريني و حرفه‌آموزي برگزار مي‌شود، گفت:  52 نفر در دوره‌هاي مهارت‌آموزي، 105  نفر پايدارسازي و توسعه، 19 نفر دوره‌هاي كارآفريني و 15 نفر حرفه‌آموزي دانش‌آموزي در 11 ماهه امسال شركت كردند.

وی تأکید کرد: هدف از مهارت‌آموزي مددجويان تحت حمايت ايجاد توانايي براي افزايش مهارت اوليه، و كسب گواهينامه مهارت آموزش فني از مراكز فني و حرفه‌اي است.

سامانی با اعلام اینکه هم‌اكنون 216 طرح تحت نظارت كارشناسان كميته امداد منطقه 19 است، افزود: 441 مورد بازديد از اين تعداد  طرح در 11 ماهه امسال انجام‌شده است.

رئیس کمیته امداد منطقه 19 تهران با بیان اينكه نظارت بر طرح‌هاي ايجاد شده يكي از اقدامات اين نهاد است،گفت: اين نظارت‌ها با هدف پايداري، افزايش درآمد و كيفي سازي طرح اجرایی توسط ناظران و کارشناسان حوزه اشتغال و خودكفايي به‌صورت مستمر انجام مي‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات