مدیر آموزش و پرورش بروجرد:

کمبود یا غیر استاندارد بودن فضا‌های آموزشی از مشکلات اصلی شهرستان بروجرد

مدیر آموزش و پرورش بروجرد گفت: کمبود یا غیر استاندارد بودن فضا‌های آموزشی یکی از مشکلات اصلی در این شهرستان است که اگر مرتفع نشود، بروجرد در سال‎های آینده با مشکل جدی مواجه می‎شود.
کد خبر: ۹۰۰۱۴۳۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، شهاب روزبهانی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بروجرد با اشاره به اینکه عمدتا مدارس مرکز شهر بروجرد بافتی قدیمی دارند اظهار کرد: کمبود یا غیر استاندارد بودن فضا‌های آموزشی یکی از مشکلات اصلی در این شهرستان است که اگر مرتفع نشود، بروجرد در سال‎های آینده با مشکل جدی مواجه می‎شود.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد خاطر نشان کرد: با این وجود برخی از مدارس شهرستان بروجرد تخریبی هستند، و با توجه به کمبود فضای آموزشی به ناچار و بر اساس نیاز از این مدارس استفاده می‎شود.
روزبهانی عنوان کرد: از طرفی کمبود واحد آموزشی در شهرک‎ها و نبود مدرسه در شهرک‎های نیاوران، زاگرس، ایثار، مخابرات و شهرداری از مشکلات پیش روی آموزش و پرورش است.
وی ادامه داد: همچنین سال تحصیلی آینده و با افزوده شدن پایه دوازدهم به پایه‎های تحصیلی، یکهزار و ۹۵۰ دانش‎آموز به جمعیت دانش‎آموزی شهرستان بروجرد افزوده می‎شوند و برای تحصیل آن‎ها به ۶۰ کلاس درس نیاز است.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد بیان کرد: در کنار اقدامات اداره کل نوسازی مدارس در ساخت واحد‌های آموزشی در بروجرد، از ظرفیت خیرین مدرسه‎ساز در احداث مدارس در نقاط شهری و روستایی بهره می‎بریم.
روزبهانی تاکید کرد: با این شرایط پروژه‎های آموزشی در سطح شهرستان در حال ساخت است و از طرفی خیرین مدرسه‎ساز نسبت به ساخت واحد‌های آموزشی از جمله در شهرک‎های فاقد مدرسه وعده داده‎اند.
وی تصریح کرد: همچنین قرار است که از ظرفیت قرارگاه خاتم‎الانبیاء (ص) سه واحد آموزشی در روستا‌ها از جمله روستا‌های عودمولا و دره کبود احداث و یک مدرسه دیگر بهسازی شود.
مدیر آموزش و پرورش بروجرد در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این شهرستان گفت: سهمیه استخدامی استان لرستان در رشته‎های دبیرستانی، هنرستانی و آموزش ابتدایی در آزمونی که اوایل سال آینده برگزار می‎شود، ۲۷۲ نفر اعلام شده است که احتمال دارد از این تعداد حدود ۵۰ تا ۶۰ نیرو سهمیه بروجرد باشد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌‎های اولویت‎دار اداره آموزش و پرورش در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: جلب مشارکت‎های مادی و معنوی مردمی یکی از سرفصل‎های مهم کاری در سال آینده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات