خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود گفت:در استان سمنان ۲۱۰ غرفه نمایشگاهی برای عرضه صنایع‌دستی دایر شده که از این تعداد ۸۵ غرفه در پنج نقطه شاهرود آماده میزبانی از زائران و گردشگران خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۰۱۳۶۲
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سید محمد رضا هاشمی در جلسه مشترک شورای اداری شهرستان‌های شاهرود و میامی به میزبانی فرودگاه شاهرود بابیان اینکه در حوزه اشتغال‌زایی روستایی یک هزار و ۲۶۲ نفر در سایت کارا ثبت‌نام کردند، ابراز داشت: از این تعداد ۶۶۸ مورد اختصاص به شاهرود دارد که از ۳۴ طرح ارسال‌شده به سمنان ۱۵ طرح در کمیته فنی استان مصوب شده است.
وی بابیان اینکه طی سال جاری بیش از ۳۰ دهگردشی توسط مسئولان استانی و شهرستانی در شاهرود انجام‌شده است، افزود: حضور مسئولان در کنار مردم منجر به ایجاد ۱۳۶ مصوبه در شهرستان شد که از این تعداد ۱۰۲ مصوبه عملیاتی شده است.
فرماندار شاهرود بابیان اینکه آبیاری قطره‌ای در شش هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی استان سمنان انجام‌شده است، بیان کرد: از این تعداد دو هراز و ۴۰۰ هکتار آبیاری قطره‌ای در شاهرود به انجام رسید و در سال جاری ۸۹۰ هکتار از اجرای این طرح را در شهرستان شاهد هستیم.
هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه از ۴۱ نوع ماده معدنی ۲۶ نوع آن در شاهرود وجود دارد، تصریح کرد: باید در زمینه جذب سرمایه‌گذار و حضور بخش خصوصی اقدامات موثرتری در شهرستان صورت گیرد.
وی، افزود: امسال در استان سمنان ۵۱ مجوز صدور بومگردی صادر شد که از این تعداد ۲۱ مجوز در حوزه شاهرود محسوب می شود که با توجه به ظرفیت‌های مطلوب گردشگری در شاهرود باید به دنبال راهکارهایی برای توسعه هرچه بیشتر شهرستان باشیم.
فرماندار شاهرود گفت: در استان سمنان ۲۱۰ غرفه نمایشگاهی برای عرضه صنایع‌دستی دایر شده که از این تعداد ۸۵ غرفه در پنج نقطه شاهرود آماده میزبانی از زائران و گردشگران خواهد بود.
هاشمی در ادامه تصریح کرد: نوروز گذشته ۱۲۰ هزار نفر در شاهرود اقامت کردند که پیش‌بینی می‌شود ضمن تحولات خوبی که در استقبال از بهار انجام‌شده افزایش ۲۰ درصدی اقامت را شاهد باشیم.
وی افزود: ستادی برای گرامیداشت مراسم ۱۳ رجب در شهرستان تشکیل و مدیران مربوطه برای اجرای مراسم باشکوه ویژه این ایام در قلعه‌نو خرقان تلاش می کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها