خبرهای داغ:
مدیرکل زندان‌های فارس گفت: زمینه آزادی بیش از ۷۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شده است.
کد خبر: ۹۰۰۱۳۴۵
|
۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، سید حشمت‌الله حیات‌الغیب مدیرکل زندان‌های فارس و مسؤولان ستادی اداره کل زندان ها از اندرزگاه ها و بخش های مختلف زندان مرکزی شیراز بازدید و چهره به چهره مشکلات زندانیان را بررسی کردند.

مدیرکل زندان های فارس پس از بازدید از زندان مرکزی شیراز گفت: برنامه‌ریزی صحیح و عملی مهم‌ترین عامل در مدیریت زمان است، مسؤولان زندان مرکزی با توجه به حجم کار و جمعیت کیفری باید برنامه ریزی منسجم و سازمان یافته را سرلوحه امور قرار دهند و اقدامات در راستای اصلاح و تربیت زندانیان ادامه یابد.

مدیرکل زندان های فارس گفت: با توجه به تعطیلات عید نوروز، اقلام مورد نیاز زندانیان با تنوع و کیفیت مطلوب و با نظارت در اختیار فروشگاه ها قرار گیرد.

حیات الغیب با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری بیش از ۷۰۰نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با همت ستاد دیه استان و مساعدت خیرین از زندان های استان آزاد شده اند، تأکید کرد: ظرف دو روز آینده زمینه آزادی بیش از ۱۰۰نفر از زندانیان مالی و غیرعمد فراهم شود تا سال جدید در کنار خانواده هایشان باشند.

وی یادآور شد: در سال گذشته۴۱۲ نفر از زندانیان از زندان های استان آزاد شدند و با توجه به کاهش اعتبارات بانکی در سال جاری این رقم امسال به دو برابر رسیده است و نقش خیرین، کمیته صلح و سازش، مسؤولان ستاددیه بسیار مؤثر و اثرگذار بوده است.

مدیرکل زندان های فارس همچنین حضور مستمر دادستان ها و قضات ناظر در زندان ها را در راستای کاهش جمعیت کیفری مؤثر دانست و گفت: در تعامل با مجموعه قضایی و بازدید دادستان ها از زندان ها و ارتباط چهره به چهره با زندانیان، مشکلات بسیاری از زندانیان از این طریق مرتفع می شود.

مدیرکل زندان های فارس گفت: پیگیری پرونده قضایی زندانیان بلاتکلیف، به ویژه زندانیان اندرزگاه نسوان در دستور کار قرار گیرد تا زمینه رفع بلاتکیفی اینگونه زندانیان هرچه زودتر فراهم شود.​

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار