مجری صداوسیما در گفت و گو با «بسیج»:

ضرورت تشویق زائران خارجی برای ارسال آثار ادبی و هنری به جشنواره ملی سرزمین نور/راهیان نور را بهترین مسیر در تربیت فرزندانمان بدانیم

آقابیگی گفت: جشنواره سرزمین نور می تواند با تشویق زائران خارجی برای ارسال آثار ادبی و هنری به این جشنواره، باعث ارتقای سطح خود شود.
کد خبر: ۹۰۰۱۳۴۰
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۰

مهدی آقا بیگی مجری صداوسیما در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری بسیج با بیان اینکه جشنواره ملی سرزمین نور یکی از جشنواره های اثرگذار و هنری در عرصه راهیان نور است، گفت: ما هر سال در شبکه یک سیما، ویژه برنامه هایی برای جشنواره ملی سر زمین نور پخش می کنیم و به یاد دارم دو سال قبل از شاعران و داستان نویسان برگزیده این جشنواره دعوت نمودیم که به استودیوی پخش تلویزیون بیایند و در خصوص آثار خود صحبت کنند.


وی ادامه داد: جشنواره سرزمین نور همانند راهیان نور، هر سال پر شور تر از سال گذشته برگزار می شود و اثرگذاری ویژه ای در نسل امروز جامعه دارد و می توان گفت هر زائر راهیان نور که اثر ادبی و هنری خود را به این جشنواره ارسال می کند، به نوعی مبلغ و مروج راهیان نور است.


آقابیگی افزود: هنرمندانی که در رشته های مختلف جشنواره ملی سرزمین نور شرکت می کنند و دیده ها و شنیده های خود در سفر به راهیان نور را در اثر ادبی و هنری خلق می نمایند و آن را تقدیم همه مردم ایران می کنند، به نوعی مروجان سرزمین نور هستند و خوش به سعادت عزیزانی که این جشنواره را رها نمی کنند و هر سال شاهد ارسال آثار آنان به جشنواره ملی سرزمین نور هستیم.


مجری اختتامیه پانزدهمین دوره جشنواره ملی سرزمین نور خاطر نشان کرد: ما برگزیدگانی در این دوره از جشنواره داریم که در چند رشته برگزیده شدند و حتی چندین دوره است که مقام برگزیده را کسب نموده اند و این نشان می دهد که ارتباط این عزیزان با این جشنواره، استمرار دارد.


آقابیگی با بیان اینکه سفر راهیان نور، سفر برکت و سفربیمه شدن کشور،نهضت و آرمان ها امام و شهداست، افزود: ما اگر در طول سال همانند 20 اسفند که روز ملی راهیان است به این سفر معنوی توجه داشته باشیم، شاهد اثرات پر خیر و برکت آن خواهیم بود.


وی گفت: راهیان نور بهترین راه و مسیر برای تربیت فرزندان ایران زمین است و در حقیقت همسفر کردن نسل های امروزی برای حضور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس، باعث پیوند دادن نسل امروز با شهدا می شود و این باعث برکت بخشی در زندگی یکایک ما خواهد شد.


این مجری تلویزیون در پایان اضافه کرد: جشنواره سرزمین نور توانایی و پتانسل کافی برای بین المللی شدن را دارد و می تواند با استفاده از زائران و توریست های خارجی که هر سال پا به قدمگاه شهدا می گذارند، بهره برد و با ثبت آثار ادبی و هنری آنان و حتی جایزه دادن به آنها، باعث ارتقای سطح این جشنواره شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار