خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شیراز گفت: در سفر‌های نوروزی به سومین حرم، نباید صبغه‌ی سومین حرم اهل بیت (ع) در این ایام کمرنگ شود.
کد خبر: ۹۰۰۱۳۰۸
|
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شیراز، حجت‌الاسلام سید ابوفاضل رضوی‌اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه‌ی شیراز با تصریح اینکه برخورد با دزدها شرط لازم برای اجرای عدالت محسوب می‌شود، لزوم تسریع در روند پرونده‌های مربوط به مفاسد از سوی دستگاه‌ قضایی را مورد تاکید قرار داد.

رضوی‌اردکانی همچنین به سازمان جهادکشاورزی در خصوص تخریب شبانه‌ی باغ‌های مجوزدار تذکر داد و خاطرنشان کرد: سازمان امور اراضی شبانه باغ مردم را خراب کرده و درختان چندین ساله را از بین می‌برد؛ اگر چنین اقدامی قانونی است چرا روز انجام نمی‌شود.

امام جمعه‌ی موقت شیراز با تاکید بر اینکه چنین اقداماتی زمینه‌ساز دشمن‌تراشی است، از استاندار و رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس درخواست کرد که به موضوع رسیدگی کرده و به موضوع پایان دهند.

رضوی‌اردکانی همچنین با تبریک فرارسیدن سال نو، تاکید کرد: هیچ روایتی مبنی بر اینکه بزرگداشت سال نو حرام است وجود ندارد؛ برخی از سنت‌های نوروز حسنه و برخی سنت‌ها هم غلط است.

امام جمعه‌ی موقت شیراز گفت: پاکیزه شدن خانه، صله‌ی ارحام، عیادت بیماران، رفع کدورت‌ها و قهرها، هدیه دادن و هدیه گرفتن و دیدار با علما و بزرگان و .. از سنت‌های حسنه و فرصت نوروز به شمار می‌رود.

او با بیان اینکه نوروز نماد تحول و دگرگونی طبیعت است بازدید از آثار تاریخی را یک درس تلقی و اضافه کرد: بازدید از آثار تاریخی پادشاهان نشان به ما درس می‌دهد که کاخ‌ها باقی نمی‌مانند.

رضوی‌اردکانی به مجموعه‌ی شهرداری و شهردار شیراز توصیه کرد که چهره‌ی این شهر در سال نو، متناسب با سومین حرم اهل بیت(ع) باشد و با بیان اینکه اکثر مسافران نوروزی برای زیارت بارگاه حضرت شاهچراغ(ع) به این شهر سفر می‌کنند، تاکید کرد که نباید صبغه‌ی سومین حرم اهل بیت(ع) در این ایام کمرنگ شود.

امام جمعه‌ی موقت شیراز، اسراف، تشریفات، تجمل‌گرایی، خودنمایی و لهو و لعب و کارهای حرام را از سنت‌های غلط دانست و به مردم توصیه کرد که دعا هنگام تحویل سال نو را فراموش نکنند.

رضوی‌اردکانی همچنین با اشاره به درپیش‌ بودن روز ملی شدن صنعت نفت و نقش دکتر محمد مصدق و آیت‌الله کاشانی در این امر، گفت: ملی شدن صنعت نفت در جمهوری اسلامی به تمام معنا اتفاق افتاد. امروز صنعت نفت به معنای واقعی ملی است و هیچ ابرقدرتی در منابع نفت و گاز ما دخالتی ندارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها