برگزاری دومین جشنواره منطقه‌ای "هه لپه رکی کردی" در شهرستان بانه

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه گفت: امسال "دومین جشنواره منطقه‌ای هه لپه رکی کردی" با حضور ۴ استان در بانه برگزار می‌شود که تا کنون بیش از ۵۰ گروه اعلام آمادگی کرده اند.
کد خبر: ۹۰۰۱۲۹۴
|
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  حمیدرضا خوشبخت اظهار کرد: خوشبختانه باتوجه به اینکه بانه تنها شهر منطقه است که دارای بیشترین گروه‌های هه لپه رکی و کانون هه لپه رکی نیز می‌باشد توانستیم اقدام به برگزاری جشنواره‌ای به صورت منطقه‌ای در این شهرستان و با حضور ۴ استان کرمانشاه، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی در روز‌های هشتم و نهم فروردین ماه سال ۹۷ در محل سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه کنیم.
 
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بانه بیان کرد: آثار ارسال شده به این جشنواره در دو مرحله بازبینی آثار ارسال شده و داوری جشنواره بررسی می‌شود و بر اساس نظر داوران ۸ یا ۱۰ گروه به عنوان برترین‌های جشنواره انتخاب می‌شوند.

وی افزود: تا کنون بالغ بر ۵۰ گروه جهت شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کرده اند که از این میان ۱۸ اثر به دبیرخانه رسیده است، جواب بازبینی آثار نیز در ۲۸ اسفند ماه اعلام و در ۷ فروردین ماه پذیرش نهایی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اعتبار لازم برای جشنواره مذکور ۹۷ میلیون تومان بوده است که شهرداری و شورای اسلامی بانه اسکان و پذیرایی میهمانان و تبلیغات جشنواره را بر عهده گرفته است.

خوشبخت در پایان خاطرنشان کرد: ضمن توجه به ظرفیت‌های شهرستان بانه درخواست دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای هه لپه رکی از انجمن فرهنگی و هنری هه لپه رکی کردستان صورت گرفته و امید است در سال‌های آینده این دبیرخانه در بانه دایر شود.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات
آخرین اخبار