مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز گفت:حجاب به معنا پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد
کد خبر: ۹۰۰۱۱۹۰
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

حجت‌الاسلام علی لرستانی ، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج از لرستان، اظهار داشت: حجاب بیان‌کننده انتخاب یک عقیده است و آدمی عقیده و مرام را با دو خصیصه شناخت و انتخاب برمی‌گزینند، به آن می‌بالند و بر اساس آن زندگی می‌کند و تمامی رفتارهای خود را بر اساس آن شکل می‌دهد. هرچه شناخت و اختیار انسان، عمیق‌تر شود عقیده و مرام او نیز پایدارتر است. حجاب نیز این‌چنین است یعنی محصول شناخت و بینش‌هایی است که زن از هستی، انسان، روابط اجتماعی و چگونگی تکامل و رشد صحیح خود دارد.

وی افزود: او بدین باور رسیده است که با پوشش دادن به خود، سیر معنوی جامعه را سرعت می‌بخشد و مانعی بر سر راه به وجود نمی‌آورد چراکه هرکس، چه زن و چه مرد، جاذبه‌های ثروت، شهرت، مقام و یا بدن را به چشم دیگران آورد، انسان‌ها را از مسیر رشد و رستگاری بازداشته است. مشغول کردن انسان‌ها به جاذبه‌ها و به نمایش گذاشتن آن، چشم و دل انسان‌های کم‌ظرفیت را کور می‌کند و از نور معرفت محروم می‌دارد از همین رو است که حجاب و پوشش واجب شده است

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز عنوان کرد: این‌چنین پوششی برای سیه‌دلانی که به رستگاری و خدامحوری فکر نمی‌کنند و درصدد تاراج سرمایه و جاذبه‌ها هستند، همیشه مانع بزرگی بوده است ازاین‌رو در طول تاریخ همواره درصدد کشف حجاب از زنان بوده‌اند. استعمارگران که چادر و حجاب کامل را دژی آهنین بر سر راه اهداف شوم و پلید خود می‌دیدند کوشیدند تا آن را از بین ببرند. در ایران این کار به دست رضاخان صورت گرفت به‌طوری‌که با رواج تجددطلبی و گرایش به مظاهر غربی در کشور بازار غرب‌زدگی رونق یافت و حتی هم‌زمان در مصر تونس و اندونزی نیز آغاز شد، درحالی‌که حجاب یعنی پوششی که کرامت عفت و وقار زنان و دختران را تضمین می‌کند و هر چیزی که این نظر را تأمین کند حجاب است.

وی بیان کرد: خداوند عفاف و حیا را برای زن جزو خصلت وجودی او قرار داده است ازاین‌رو همه زنان مسلمانی که دارای فطرت پاک هستند دارای این خصلت می‌باشند. عفاف روح پوشش است و پوشش کالبد آن عفاف فلسفه حجاب است و حجاب، تضمین‌کننده عفاف و حیا است.

لرستانی گفت: البته حجابی که اسلام برای زنان تعیین فرموده به معنای در خانه ماندن و نداشتن فعالیت اجتماعی نیست بلکه زنان با رعایت کامل حجاب می‌توانند در اجتماع و هر جا که ضرورت داشته باشد حضورداشته باشند. هنگامی‌که خلیفه دوم درباره فدک در مسجد با مردم صحبت می‌کرد، حضرت زهرا (ع) برای دفاع از حق خود به همراه عده‌ای از زنان با پوششی کامل، به‌طرف مسجد رفت و یا حضرت زینب (ع) که بعد از شهادت امام حسین (ع) در بین راه کوفه و شام و در مجلس یزید به سخنرانی پرداخت. این دو نمونه روشن نشان‌دهنده آن است که اسلام با حضور زن در اجتماع مخالف نیست اما شرط آن این است که حجاب اسلامی و خطوط قرمز آن را به‌طور کامل رعایت کنند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز بیان کرد: دشمنان جامعه اسلامی در مسئله بی‌حجابی زنان بیان می‌کنند باید کوشش فوق‌العاده‌ای به عمل‌آوریم تا زنان مسلمان به بی‌حجابی و رها کردن چادر مشتاق شوند. پس‌ازآن که حجاب زن با تبلیغات و سعی ما از میان رفت، وظیفه مأموران ما آن است که جوان را به عشق‌بازی و روابط نامشروع با زنان تشویق کنند و بدین‌وسیله فساد را در جوامع اسلامی گسترش دهند. و باید کاری کنیم تا زنان مسلمان از زنان بی‌حجاب تقلید کنند.

وی افزود: حجاب تنها يك دستورالعمل ديني و وظيفه شرعي براي زنان مسلمان نيست، بلكه از ضرورت‌های اجتماعي جوامع انساني است كه باوجودآن منافع و تأثیرات شگرفي در جامعه پديدارمی شود و عدم رعايت آن، زیان‌ها و آثار مخربي در فرهنگ عمومي اجتماع بر جاي گذاشته می‌گزارد. زن در پرتو حفظ اين ارزش می‌تواند عامل نيرومندي در جهت حفظ سنت‌ها و روابط اجتماعي سالم و ارزش‌های انساني و معنوي باشد

لرستانی تصریح کرد: حجاب و عفاف همواره بخشی عمده از رسالت انبیاء و اولیاء ادیان و علما بوده است زیرا حفظ حجاب و عفاف به حذف بسیاری از گناهان کمک می‌کند و رعایت حجاب اسلامی، به تهذیب و تزکیه نفس و ملکات نفسانی پرداخته و قرب الهی را نصیب انسان می‌کند مسئله‌ی حجاب که یک دستور دینی است و از مسائل مهم جامعه ماست و با بسیاری از مسائل ما پیوند خورده، دارای ابعاد زیادی در سطح جامعه است.

وی بیان کرد: حجاب به معنا پوشش بیرونی و عفاف به معنا پوشش درونی این دو عامل باعث سلامت جامعه است و در صورت نبود این دو موجب به وجود آمدن مشکلات و اثرات مخرب زیادی در جامعه خواهد شد بنابراین رعایت و ترویج عفاف و حجاب در جامعه سلامی یکی از دغدغه‌های امروز جامعه اسلامی به شمار می‌رود که یکی از موضوعات حساس در جنگ نرم نیز همین موضوع است که از سوی مقام معظم رهبری و بسیاری از علما بارها مورد تأکید قرارگرفته است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز تصریح کرد: نظر دشمنان اسلام در رابطه با زنان و حجاب آن‌ها این است که: هر زن چادری، در کوی و برزن ایران به‌منزله پرچم جمهوری اسلامی است. لذا ما برای براندازی این نظام باید این حجاب را سست کنیم. جنگ بر ضد اسلام با کشتن مسلمان‌ها فایده‌ای ندارد. فقط با فاسد کردن آن‌ها می‌توان به پیروزی دست‌یافت. پس باید به‌جای بمب بر سر مسلمانان، دامن کوتاه بریزیم و در حال حاضر به دنبال تقویت جنگ نرم و نفوذ اعتقادی و طرح مسئله حجاب اجباری در جامعه‌های اسلامی هستند این مسئله یک بحث انحرافی و خطرناک برای حکومت‌های اسلامی است.

 وی عنوان کرد: بنابرفرمایش مقام معظم رهبری: دشمنان اسلام امروز فعالیت‌های زیادی می‌کنند پول‌های زیادی خرج کرده و می‌کنند، صدها رسانه را برای اینکه هویت زن مسلمان ایرانی را تحت تأثیر قرار دهند در اختیار گرفته‌اند و برخی از یهودیان ضد اسلام نظرشان بر این است که سه‌راه حل برای پایان درگیری اسرائیل با مسلمانان وجود دارد و بهترین آن‌ها نفوذ به قلب و عقل آن‌هاست در این راه باید سازمان‌های صهیونیستی در اسرائیل و تمام جهان، تلاش خود را برای غیرمذهبی کردن کشورهای اسلامی به‌کارگیرند به‌طوری‌که همه اصول، آموزش‌ها و تاریخ اسلام در این کشورها از بین برود و این اقدام را باید از طریق انتشار فرهنگ بی‌بندوباری در جوامع اسلامی انجام داد.

 وی گفت: این اقدامات باعث می‌شود تا اسلام، از قلب مسلمانان بیرون برود و جامعه آن‌ها، به ‌یک جامعه سکولاریستی محض تبدیل شود. در این راستا ارتباط مسلمانان با غرب را باید با جدیدترین تکنولوژی جنسی و بی‌بندوباری انجام داد و در این راه، باید از اینترنت و ترویج فیلم‌های جنسی که جوانان مسلمان را به غرب نزدیک‌تر و از فرهنگ اسلامی دورتر می‌کند استفاده کنیم این راه‌حل، یک‌راه حل سحرآمیز است و باید از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای زنان مسلمان را به سمت آرایش کردن و پوشیدن لباس‌هایی خاص تحریک کرد تا با این روش، راهی برای تحریک مردان مسلمان ایجاد شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهرستان الیگودرز خاطرنشان کرد: حال با توجه به این‌همه دسیسه دشمنان قسم‌خورده اسلام که خطرات آن‌ها شامل همه انسان‌ها از هر حزب و گروه در نظاممان می‌شود آیا واقعاً جوانان ما با فریب آن‌ها را بخورندوبعضا به دنبال ساختارشکنی، ناهنجاری و شاد کردن دشمن به‌وسیله کشف حجاب باشند. عملکرد گذشته دشمنان نشان داده با توجه به نژادپرستی در وجودشان هست جذبه تاراج بردن منافع و قتل‌عام مردم بی‌گناه کشورهای دیگر هدفی ندارند.

لرستانی تصریح کرد: اما اگر همه ما به‌ویژه جوانان عزیز نظاممان آگاه و مباحث اعتقادی و اخلاقی را رعایت کنند و بدانند که دشمنان فقط به دنبال تخریب اعتقاد و تسلط و حکمرانی بر آن‌ها هستند، با اتحاد و یکپارچگی وبرخوردجدی و قانونی دولت‌مردان و جامعه اسلامی باکسانی که فریب‌خورده و هنجارشکن هستند می‌توان توطئه و دسیسه‌های دشمنان را ان‌شاءالله خنثی کردوبه موفقیت و استقلال کشورمان بیفزایند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات