ایجاد تحول در انسان از ویژگی راهیان نور است

اباذری یادآور شد: اولین ویژگی راهیان نور ایجاد تحول در انسان است و بعد دیگر آن حفظ تاریخ معاصر کشور و ملت است.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۸۷
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدحسین اباذری در گفتگو با خبرنگار قرارگاه رسانه ای راهیان نور مازندران در خرمشهر با اشاره به حضور 20 ساله در مناطق عملیاتی دفاع مقدس پس از پایان جنگ تحمیلی گفت: وابستگی به این منطقه بواسطه شغل پدر در آبادان  همچنان ادامه یافت تا آنکه طرح سفر راهیان نور اجرا گردید.

طلبه دروس خارج و دانشجوی دکترای دانشگاه بابل افزود: اولین عامل  در راهیان نور، نوع ارتباط با شهدا و احترام به خانواده های شهداست.

وی فکر کردن به امر شهدا و راهیان نور را مهم دانست و با ذکر خاطره ای اظهار داشت: شب قبل در معراج شهدای اهواز وقتی شهدا را یکی پس از دیگری می آوردند، لحظه ای تامل کردم که ظرفیت رویارویی با پیکر چند شهید دیگر را دارم.

اباذری بیان کرد: شهدا در حالی به دفاع از میهن اسلامی و نظام اسلامی پرداختند و در این مسیر مظلومانه جان فدا کردند، لذا  رویارویی با پیکر چند شهید ظرفیت می طلبد.

 دانشجوی زائر در اردوگاه شهدای استان در خرمشهر با اشاره به نوشته " مجهول الهویه " روی تابوت این شهدا عنوان کرد: این دلیل مظلومیت  شهداست و همچنان ادامه دارد و اندیشیدن به عمق این موضوع تکان دهنده است.

اباذری گفت: شهدا پس از سی سال سر از خاک برآوردند تا در حالیکه از یادشان غافل شده و در رهروی مسیر مرتکب اشتباه شدیم ما را به خود جلب کنند تا با تامل به آنان و راهشان آنرا تداعی و عمل نمائیم.

وی افزود: شهدا هستی، زندگی و جان خود را که مهمترین سرمایه انسان را در راه عظمت الهی، انقلاب و نظام اسلامی فدا کردند.

 اباذری یادآور شد:  اولین ویژگی راهیان نور ایجاد تحول در انسان است  و بعد دیگر آن حفظ تاریخ معاصر کشور و ملت است.

طلبه دروس خارج، بیان کرد:فرهنگ ایثار و شهادت باید نسل ه نسل انتقال یابد تا همچون حادثه عاشورا ماندگار گردد، لذا این امر محقق نمی شود مگر با حضور مردم  در راهیان نور برای ثبت تاریخی واقعه و حماسه دفاع مقدس .

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها