معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد :
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت : در این ایام نوروز با بکارگیری تمام توان خود بر امور مراکز بهداشت ، مراکز جامع سلامت نظارت و نیز با توان کارشناسی 85 بازرس بهداشت محیط نسبت به بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی اقدام ونیز نظارت کامل برتوزیع اب و غذا و مسایل بهداشت محیط و دارد.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۷۷
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، دکتر جواد نظری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی و رئیس مرکز بهداشت استان در نشست خبری با اصحاب رسانه از آمادگی کامل این معاونت در ایام نوروز خبر داد و گفت : مرکز بهداشت استان مرکزی در این ایام با بکارگیری تمام توان خود بر امور مراکز بهداشت ، مراکز جامع سلامت نظارت و نیز با توان کارشناسی 85 بازرس بهداشت محیط نسبت به بازرسی بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی اقدام ونیز نظارت کامل برتوزیع اب و غذا و مسایل بهداشت محیط و ... دارد.

رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی با بیان این که کشیک های بازرسی و نظارت برنامه #سلامت_نوروزی این معاونت اعم از روزهای عادی و تعطیل رسما از روز ۱۵ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت گفت: به منظور بهبود ارایه خدمات به همشهریان، یک دوره ۱۵روزه نیز از اول اسفند لغایت پانزدهم اسفند تشدید نظارت بهداشتی در سه شفیت اعمال شده است .

وی افزود: در این ایام هر زمان از شبانه روز چنانچه هر گونه شکایتی به اطلاع معاونت بهداشتی رسانده شود اقدامات لازم جهت بررسی و رفع مشکل با قید فوریت انجام خواهد شد.

رییس مرکز بهداشت استان گفت: هموطنان میتوانند با سامانه ۱۹۰ (سیدگی به شکایات حوزه بهداشت و درمان وزارت بهداشت) و با شماره های ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی 08633686440 _ 09398610115 جهت گزارش تخلفات و ارائه راهنمایی در حوزه بهداشت تماس حاصل فرمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه همچنین از توزیع تعداد ۱۵۰۰۰ هزار پمفلت اطلاع رسانی نوروزی به مسافران خبر داد و گفت: در این بسته ها که در مبادی ورودی شهر توزیع می شود، مهم ترین توصیه های بهداشتی به مسافرین در زمینه مباحث تغذیه سالم ، بهداشت موادغذایی، بهداشت محیط در اماکن بین راهی و نیز لزوم رعایت نکات ایمنی به منظور کاهش سوانح و حوادث از جمله استفاده از کمربند ایمنی و نیز قراردادن کودک در صندلی مخصوص گنجانده شده است، همراه با این پمفلت ها بروشورهای شامل لیست مراکز جامع خدمات شهری و روستایی ، مراکز دندانپزشکی فعال با شماره تماس های ضروری در سطح کلیه شهرستان ها تهیه و به همشهریان و مسافرین نوروزی ارائه می شود.

وی همچنین اعلام کرد: که بنرهای اطلاع رسانی به منظور آگاهی هموطنان از روند فعالیت مراکز جامع سلامت در ایام نوروز تهیه و نصب گردیده است .

رئیس مرکز بهداشت استان ضمن اشاره به تهیه اطلاعیه هایی که شامل شماره تلفن های ضروری اراک و شهرستان های تابعه جهت کسب آگاهی از روزهای فعالیت مراکز می باشد افزود: تعدادی از مراکز خدمات جامع سلامت در شهر و روستا شامل مراکز شبانه روزی و مراکزی که در مسیر جاده ها واقع شده اند و تعدادی از مراکز دندانپزشکی در هر شهرستان حداقل یک مرکز فعال در تمام ایام تعطیلات نوروزی آماده ارائه خدمات و تعدادی دیگر از مراکز سلامت به صورت هم پوشانی با یکدیگر فعال می باشند تا خللی در ارائه خدمات بهداشتی درمانی پیش نیاید.

وی در پایان تصریح کرد: در راستای برنامه تشدید نظارت بهداشتی آمار عملکرد نظارتی گروه سلامت مرکز بهداشت استان مرکزی از تاریخ ۹۶/۱۲/۱ لغایت ۹۶/۱۲/۱۵ بشرح ذیل می باشد :
1- تعداد بازرسی بهداشتی به عمل آمده ۶۸۲۶ مورد
2- صدور اخطار بحرانی ۱۳۱ مورد
3- صدور اخطاریه غیر بحرانی ۳۰۲ مورد
4- تعداد پرونده ارجاعی به مراجع قضایی ۱۰۳ مورد
5- صدور اخطار پلمپ ۴۰ مورد
6- صدور کارت معاینه پزشکی ۱۳۴۳ مورد
7- تعداد نمونه برداری موادغذایی ۲۹۰ مورد
8- تعداد بخش تجهیزات پرتابل ۱۳۶۹ مورد
9- تعداد برداشت نمونه میکروبی از آب شرب ۲۳۹ مورد
10- تعداد نمونه برداشت شده جهت آنالیز آب استخر ۲۷ مورد
11- تعداد کلرسنجی از شبکه آبرسانی ۵۱۷۱ مورد
12- تعداد کلرسنجی از آب استخر ۶۲ مورد
13- میزان موادغذایی معدومی ۲۶۴۰
14- تعداد رسیدگی به شکایات ۱۷۷ مورد
15- تعداد نفر آموزش ارائه شده ۶۶۸ نفر
16- تعداد موارد جمع آوری شده فروشندگان دوره گرد ۹۱ مورد


این آمارها تا پایان ۱۵ اسفند ماه میباشد.

ارسال نظرات