مسئول قرارگاه جهادی شهید حججی گفت: اردوهای جهادی مجاهدت و مبارزه با نفس است.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۶۶
|
۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان به نقل از یزدرسا، فرمانده حوزه مقاومت بسیج فجر در مراسم افتتاحیه اردوی جهادی کوهبنان شهید حججی این حوزه ضمن تشریح خطبه 27 نهج‌البلاغه اظهارداشت: فرق ما با سرباز دشمن در این است که از روی بصیرت شمشیر می‌زنیم و می‌دانیم در ظاهر چه بازنده چه برنده شویم نزد خدا برنده‌ایم.

وی افزود: جهاد دری از درهای بهشت است که خدا آن را برای اولیای خاص خود گشوده است.

محسن ساقی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) در یکی از جنگ‌ها در اهمیت مبارزه با نفس و جهاد اکبر، حضور در میدان جنگ را جهاد اصغر عنوان‌کرد و خاطرنشان‌کرد: در اردوی جهادی قبل از بیل‌زدن به خاک باید به نفس بیل‌بزنیم و اردوی جهادی مبارزه با نفس است.

مسئول قرارگاه جهادی شهید حججی در ادامه با بیان اینکه رهبری نسل امروز را آماده‌تر از نسل اول انقلاب می‌دانند افزود: نسل امروز هم باید قابلیت‌های خود را نشان‌دهد و مطیع فرمان ولایت باشد.

ساقی ضمن تشریح برنامه اردو از برنامه‌ریزی برای تشکیل سه کارگروه سازندگی، فرهنگی و پشتیبانی خبرداد و عنوان‌کرد: از برنامه‌های فرهنگی داخلی اردو، مراسم هیئت عزاداری و فرهنگی خارجی، کلاس آموزشی برای اهالی روستاست.

وی با بیان اینکه مزد جهادفی‌سیبل‌الله برای بعضی بندگان با شهادت مقرر می‌شود افزود: نام‌گذاری اردوی جهادی به‌نام شهید حججی با نگاه به آیه شریفه 111سوره توبه، «اِنَّ اللهَ اشتَریّْ مِنَ المُؤمِنینَ اَنفُسَهُم وَ اَموالَهُم...» انجام شده‌است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج فجر با اشاره به نقش برنامه فرهگی داخلی در اردوی جهادی گفت: تبیین گفتمان امامین انقلاب در برنامه جلسه‌های شبانه اردو قراردارد.

وی ابراز امیدواری کرد: این اردوی جهادی مورد عنایت شهدا و خصوصا شهید حججی عزیز واقع‌شود و بتوانیم در خودسازی گروه و رفع محرومیت از منطقه قدمی برداریم.

 

ارسال نظرات